پافشاری پاکستان بر ادامه حصارکشی ها در مرزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۵    ۱۳۹۶/۷/۲۷ کد خبر: 140261 منبع: پرینت

پاکستان در تمامی بخش های خط مرزی دیورند که نقاط حساس میان افغانستان و پاکستان است پاسگاه امنیتی ایجاد می کند.

مقام های ارتش پاکستان گفته اند که برنامه حصار کشی بمنظور جلوگیری از تردد هراس افکنان از خط دیورند انجام می شود و اینکار تا سال 2018 میلادی پایان می یابد.

تاکید بر حصار کشی از سوی پاکستان و احداث پاسگاه های مرزی درحالی است که حکومت افغانستان بارها مخالفت خود را با این اقدام پاکستان بیان کرده است.

گفته می شود که اسلام‌آباد تصمیم دارد تا در تمام 2500 کیلومتر سرحد میان افغانستان و پاکستان مانع بسازد.

یکی از مخالفان سرسخت قضیه حصارکشی پاکستان، حامد کرزی، رییس جمهور پشین کشور است که این خط را غیر رسمی می داند و باور دارد که کسانیکه آنطرف خط زندگی می کنند نیز شهروندان کشور هستند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
حصارکشی دیورند
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هزاره بیدار شوید
تنها راه مبارزه است مرگ باعزت به از زندگی با ذلت است .
در این کشور قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.
در این کشور هرچه وطن فروش تر ،اصیل تر،
وهرچه لوچک تر ،عزتمند تر میشوید.
تعجب نکنید :ببینید اوغان کوچی ومهاجر که وطن فروشی اش تاریخ این کشور را سیاه ساخته وهنوز برای نوکری اجنبی ها کشور واقصاد ومردم این کشور را نیست ونابود ساخته اکنون داعیه مالکیت دارد واقوام دیگر را مهاجر میخواند .
شما دیدید حرکت های مدنی پاسخی جزء انفجار وانتحار نداشت و ملی گرایی جزء تبعیض وفقر حاصلی ندارد .
همه باهم باید برای احقاق حق خود همچون برادران تاجیک خود سلاح بگیریم ومانند برادران ازبک خود به یک یا چند کشور خارجی وابسته شویم.
باور کنید در این کشور ملی گرایی وقانون مندی جواب نمیدهد......

>>>   کرزی شرم و حیا ندارد پشتون های انطرف سرحد خود را پاکستانی میدانند و شناختی کارت پاکستان در جیب دارند و در قضیه جنگ تورخم نظامیان پاکستان و اغغانستان بصراحت از رسانه ها اعلان حمایت شانرا از نظامیان پاکستان در مقابل نظامیان افغانستان بیان کردند و امادگی نشان دادند اینکار کرزی به این میماند که شاه خبر ندارد عروس دنگ و دول دارد ایکاش که پاکستان بعوض حصار کشی و سیم خاردار دیوار های اهنین و کانکریتی را با ارتاعات بلند اعمار میکرد تا دیگر ما شاهد وارد شدن ترورستان از خاک پاکستان نمی بودیم خط دیورند سرحد بین افغانستان و پاکستان شروع از زمان عبدالرحمن خان تا دیگر شاهان پشتون خطدیورند را بحیث سرحد بین افغانستان و پاکستان پذیرفته اکنونکسانی مانند کرزی دول را بگردن انداخته جار میزند که ما قبول نداریم که ازیکار شان منفعت دارند و قوله کشی شان جای را هم نمیگرد چون در سطح بین المللی یک سرحد شناخته شده بین پاکستان وافغانستان بوده و است .

>>>   پاکستان به کرزی میگوید که اگر کرزی اجازه دهد که چهار دیواری خانه اش را برطرف کنیم و تخریب کنیم،در آنصورت ما نیز حصار دیورند را نخواهیم کشید.

>>>   پاکستان با تعقل و برنامه پیش میرود و ما با احساسات و لچری و بی برنامکی.
اگر آقای کرزی قبول ندارد برنامه اش برای این مشکل جی است جز انتظار تا اتمی شدن افغانستان.

>>>   انجام این کار باید بر وقت میشد به نفع افغانستان است افغانستان هیچگاهی قدرت کنترول سرحداتش را ندارد این سرحد رسمی بین المللی است و به نا حق باعث درد سر شده چون مردم آنطرف نمیخواهند با افغانستان باشند .

>>>   هروز جلال آبادی
و برای آن جوانان تاجیک چه میگویند که از شمال ، غرب و حتا مشرقی میایند و در هلمند ، ارزگان و پکتیا از عزت و شرف و ناموس پشتونها دفاع میکنند و جان های شیرین خوده فدا میکنند ؟

>>>   حصارکشی پاکستان در مرز دیورند کار خوب نیک است که دشمن از آن طرف مرز به افغانستان نه آید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است