خلیلی: با شیوه نفرت افکنی به هدف نمی رسید
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۲    ۱۳۹۶/۷/۲۷ کد خبر: 140269 منبع: پرینت

محمد کریم خلیلی رییس شورای صلح و رهبر حزب وحدت روز پنجشنبه به ولایت بامیان سفر کرد.
خلیلی در این سفرش در یک گردهمایی بزرگ مردمی در مرکز ولایت بامیان اشتراک و سخنرانی کرد.
رهبر حزب وحدت در این گردهمایی پیرامون موضوعات مختلف و اوضاع جاری در کشور سخنرانی کرد.

به گزارش نگاه، معاون پیشین ریاست جمهوری در بخشی از سخنانش از دست آوردها و پیشرفت ها در بخش زیربنای مناطق مرکزی یاد آوری کرده گفت در یک و نیم دهه گذشته در بخش های مختلف از جمله ساخت سرک، مکتب، شفاخانه و دیگر پروژه های انکشافی پیشرفت های خوبی صورت گرفته است.
خلیلی همچنان از پیشرفت ها و دست آوردهای مردم در فصل جدید نیز به نیکی یاد کرد.

رهبر حزب وحدت افزود که مردم هنوز به خواست ها و اهداف شان دست نیافته است و تلاش شانرا در این راستا ادامه خواهند. استاد خلیلی، اما درعین حال تاکید کرد که با شیوه نفرت افگنی مردم هرکز به هدف شان نخواهند رسید.
از سویی هم رییس شورای عالی صلح در بخشی از سخنانش، از ضرورت جدی صلح در کشور یاد کرده گفت که باید تلاش ها در راستای برقراری صلح و ختم جنگ ازسوی همه اقشار بصورت جدی تعقیب شود.

رییس شورای صلح در عین حال تاکید کرد که مردم در برابر پدیده ها و گروه های که پابند صلح نیستند، بشکل جدی خواهند ایستاد.
رهبر حزب وحدت در این همایش همچنان از آغاز به کار بنیاد امام حسین در راستای حمایت از محصلان و متعلمان بی بضاعت خبر داد.
خلیلی همچنان افزود که یک مرکز تحقیقاتی که در راستای چگونگی آوردن تغییر مثبت و بهبود در زندگی مردم کار کند، بزودی آغاز به کار خواهد کرد.

در این گردهمایی والی بامیان نیز از رهبری و خدمات استاد خلیلی در چهار دوره مختلف در کشور یاد کرده گفت مردم حالا از رهبری شورای عالی صلح انتظار دارند که کشتی به کل نشسته صلح را به ساحل صلح سراسری هدایت کند.

در این گردهمایی، رییس شورای ولایتی و رییس کمیته صلح ولایتی بامیان نیز سخنرانی کردند.

قرار است محمد کریم خلیلی در این سفرش در برخی مناطق و ولسوالی های بامیان سفر و با مردم آن مناطق دیدار و گفتگوی داشته باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلی
بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   .... بر کسانی که از نام مردم سوء استفاده نموده و سرنویشت مردم خویش را معامله می کنند، آقای خلیلی شرم، حیا و غیرت چیزی خوب می باشد. شما در طول چهارده سال معاونت ریاست جمهوری از نزدیک شاهد حرکت های ضد ملی از طرف برادران پشتون و تاجیک علیه مردم خود بودید، به منظور تحقق وحدت ملی بجای دفاع از حق مشروع قوم خود سکوت اختیار نمودی، سوال اینجاست که آیا سکوت شما شعار وحدت ملی را تقویت نمود و در عمل به آن نزدیک شدید یا اینکه زمینه جری و جسارت برای تضییع شدن بیشتر حقوق ملت شما گردید؟
شما با کدام وجدان به سمت بامیان رفتید و با کدام رو طرف مردم بامیان نگاه کردید؟
چگونه به خود جرئت دادید تا حرف های شاخدار و نیشدار "با شیوه نفرت افگنی مردم هرکز به هدف شان نخواهند رسید" را در جمع مردم ایراد نمایید.
شرم است که از سکوت ظلیلانه خود درس نمی گیری.
هادی مهدیار

>>>   مردم هزاره بیدار شوید
تنها راه مبارزه است مرگ باعزت به از زندگی با ذلت است .
در این کشور قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.
در این کشور هرچه وطن فروش تر ،اصیل تر،
وهرچه لوچک تر ،عزتمند تر میشوید.
تعجب نکنید :ببینید اوغان کوچی ومهاجر که وطن فروشی اش تاریخ این کشور را سیاه ساخته وهنوز برای نوکری اجنبی ها کشور واقصاد ومردم این کشور را نیست ونابود ساخته اکنون داعیه مالکیت دارد واقوام دیگر را مهاجر میخواند .
شما دیدید حرکت های مدنی پاسخی جزء انفجار وانتحار نداشت و ملی گرایی جزء تبعیض وفقر حاصلی ندارد .
همه باهم باید برای احقاق حق خود همچون برادران تاجیک خود سلاح بگیریم ومانند برادران ازبک خود به یک یا چند کشور خارجی وابسته شویم.
باور کنید در این کشور ملی گرایی وقانون مندی جواب نمیدهد......

>>>   طندار هموطن
فواد جان خون عسکر تاجک ارزانتر از نرخ کچالو به ما چی ربط دارد چقدر تسلیت بگوهیم وقتی تو بی غیرت برای تحکیم قدرت غنی احمد زی برادر طالب خود را به کشتن میدهی به من چی ربط دارد خود کرده را نه درد است نه درمان

>>>   هموطنان عزیز:
فکرمیکنم بخاطرم سافرت خلیلی پشت سرش آب انداختندکه سفرش بخیرباشد وسلامت بازگردد، بیائیدیکجااز خلیلی بپرسیم:
1-جناب خلیلی فکرکنم اشتباهابه بامیان رفته اید، کشتارمردم درپکتیاو قندهاروغزنی صورت گرفته بود، مردم منتظربودند که بخاطرعرض تسلیت به پکتیاوغزنی وقندهار میرویداماسر وکله شماازکنار مجسمه مزاری دربامیان پیدا شد،آیالازم نبود که بخاطرتسلی دل داغدار مردم پکتیا وقندهارو غزنی که توسط مخالفین صلح که نصیحت های شمارانپذیرفته ومردم راقتل عام کردند میرفتیدو درمراسم تجلیل ازشهدای آنهاشرکت میکردیدو طبق سفارش مزاری وحدت ملی راتمثیل میکردید؟یاوحدت ملی شمادردشت برچی است به دیگران کارندارید؟
2-فرهنگ قرن حجرومغاره نشینی های مردم هزاره رادروقت خلافت تان دربامیان بارهادیده بودیدچه ضرورت بودکه بازشوق تماشای غارنشینان بامیان به سرتان زد؟
3-دست آوردتان یعنی والی دست نشانده هم سرجایش است چه تشویش داشتیدهرچه بگویی انجام میدهد،اگرکدام گپ تازه بودتیلفونی دستورمیدادیدظهیرصاحب تاپای جان خدمتکاراست چون بدون توجه شمابه این نام ونشان نمیرسید.
بقیه صحبت ها وسوالات باشد برای فرست دیگر.
خداوند یارویاورهموطنان ماباشد.
هموطن شماازکابل

>>>   باز نبت عوام فریبی نزدیک است. خلیلی نه شرم دارد و نه غیرت از یزیدیان هم بدتر است.

>>>   هزاره ها در طول تاریخ غلام بوده و غلام باقی خواهد ماند به پشتون ها توهین نه کنید که عواقب بدی خواهد داشت پایت از گلم دراز تر نکنید که پایت قطع میشود هزاره بی تمبور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است