پنجاه کشته و زخمی در حمله انتحاری دشت برچی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۱    ۱۳۹۶/۷/۲۸ کد خبر: 140274 منبع: پرینت

حمله انتحاری به یک مسجد در منطقه دشت برچی کابل تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

حمله کننده انتحاری موقع ادای نماز شام امروز (جمعه، ۲۸ میزان) در منطقه دشت برچی شهر کابل در داخل مسجد «امام زمان» در مربوطات حوزه سیزدهم امنتیی پولیس مواد انفجاری همراه اش را منفجر کرد.

گفته شده است که در این حمله بیش از 30 تن کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

شاهدان عینی می گویند که یک مهاجم دیگر از صحنه فرار کرده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله انتحاری
دشت برچی
نظرات بینندگان:

>>>   مقصر اصلی قتل وکشتارافسران وسربازان کشور ما کی میباشد ؟
اشرف غنی تو ....گذافه گوی , مدیر بی نماز و بی برکت ریس جمهور کشور 27 میلون مسلمان بادیانت یک تا پرست ، تو غنی در قهر خدا ( ج ) گرفتار شوی و ناکام ترین ریس جمور در تاریخ افغانستان ثبت نام شدی و مسو ل قتل روزانه صد ها افسر وسربازان مردم بی دفاع کشور می باشی. تو اشرف غنی کم اصل با دامن زدن برتری خواهی فایشتی و شونیسم خود اجتماع مسلمان کشور را دو باره به سمت قهقرا کشیدی.
غنی قبیله سالار افراد بی تجربه نظامی وغیر نظامی بلی گو را در پوست های مهم دولتی مقرر می کند . او مردم غیور افغانستان آیا غنی بدون آوردن اصلاحات عمیق می توان از تکرار این حوادث خونین و قتل عام نیرو ها و مردم عام جلوگیری کرد.

>>>   وقتی پرسونل ادارات امنیتی مثلا امنیت ملی خود شان مصروف دزدی باشند کی از چنین حملات از پیش آگاهی و آنرا کشف وخنثی کند

>>>   ارگ هردو حمله دشت برچی وغور را که مجموعا هشتاد کشته وصد هازخمی بجای گذاشت یکجائی هردورا باالفاظ شدیدمحکوم کرد

>>>   اشرار پاکستانی واعراب ترورست درعقب این حملات هستند

>>>   سلاح که چند روز پیش برای دفاع از مساجد داده شده بود چی شد؟؟

>>>   مردم هزاره از انتحاری قبلی در همین مسجد درس نگرفتند.و متاسفانه خیلی زود فراموش کردند که دشمنان برای انها چه خوابی دیده.با وجود حمله قبلی در همین مسجد چرا امنیت ان را نمی گیرند. هزارهها کی می خواهند بیدار شوند و برای امنیت خود منتظر این دولت فاسد باشد.باید یک گروه حفاظت از خود همین مردم برای امنیت مساجد گرفته شود. در غیر این صورت باید منتظر انتحاری بعدی باشید. این کار داعش نیست. دستهایی پشت پرده است تا فتنه مذهبی را برجسته و جسارت این مردم را سر کوب کند. خدا همه این شهدا را غرق رحمت نماید

>>>   لعنت خدا بر اين دشمنان اسلام، همه روزه مساجد را مورد حملات شيطاني قرار ميدهند، ولي در مقابل مراكز فحشاء و منكر هيچ كاري نميتوانند. ملت بايد متحد شده و اين دولت مزدور را از قدرت دور نمايند، در غير آن روزانه بصورت تدريجي همه از بين برده ميشويم، ولي حكومت در فكر ما نيست، و مشغول عياشي و دزدي خويش هستند،

>>>   مردم هزاره بیدار شوید تنها راه مبارزه است مرگ باعزت به از زندگی با ذلت است. در این کشور هرچه وطن فروش تر، اصیل تر، وهرچه لوچک تر، عزتمند تر میشوید. تعجب نکنید : ببینید اوغان کوچی ومهاجر که وطن فروشی اش تاریخ این کشور را سیاه ساخته وهنوز برای نوکری اجنبی ها کشور واقصاد وروزگارمردم این کشور را سیاه ساخته است داعیه مالکیت دارد واقوام دیگر را مهاجر میخواند. شما دیدید حرکت های مدنی پاسخی جزء انفجار وانتحار نداشت و ملی گرایی جزء تبعیض وفقر حاصلی ندارد. همه باهم باید برای احقاق حق خود همچون برادران تاجیک خود سلاح بگیریم ومانند برادران ازبک خود به یک یا چند کشور خارجی رابطه راهبردی پیدا کنیم.

>>>   در این کشور قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.

>>>   ع وغ را خدا گم کند
همرای این دو شوم اززمانیکه هردو این دو شوم با لای چوکی نشسته اند همه روزه بد بختی در این وطن است

>>>   اصلا تا زما نیکه ع در قدرت باشد امنیت نمی اید زیرا وی یهودی است و به خدا با ور ندارد به ترامپ با ور دارد یعنی غلا م حلقه به گو ش امریکا است

>>>   Raheel
وظایف اساسی رییس جمهور برای تامین امنیت:
- محکوم کردن حملات دشمن
- تقبیح کردن حملات دشمن
- شدیداً تقبیح کردن حملات دشمن
- جنازۀ شمارِی از افسران ارشد شهید شده در میدان جنگ را به شانه برداشتن
- رفتن به خانۀ شهدا و ابراز تسلیت به بازماندگان شان و دادن وعده که با قاتلین شهدا حتما صلح می کند.

>>>   Ariaie
برداران كرزى و غنى حمام خون راه انداخته اند. اين خون آشام هاى تاريخ هر چه خون مي نوشند تشنه تر و تعداد شان بيشتر ميشوند. اگر از جنگ هاى منظم و بزرگ دنيا بگذريم و به جنگ هاى داخلى كشور ها نظر بيندازيم، هيچ جايى دنيا مثال خونخورى و ويرانگرى دو صد ساله اين پديده شبه انسان اما درنده خو و وحشت اور را نمى توانيم پيدا كنيم. اينكه اين وحشت چيگونه نسل به نسل در ميان شان انتقال پيدا كرده و سلسله ان را مانند افتخار و هويت حفظ كرده اند، نياز به بررسى عميق دارد.

>>>   آيا مرگ با عزت به از زنده گي ننگين نيست؟!!!
با دلي آكنده از ياس و گلويي بغض كرده شاهد انتقال گلگون كفنان اين شام غريبان در مسجد امام زمان بودم !!!
هواي غبار آلود توام با ناله و زجه هاي دردآلود مردم آن منطقه كه مظلومانه تَر از هر تراژيدي در طول تاريخ مينمود، مرا واداشت تا انديشه كنم:
تا كي ميتوان اين ظلم، اين دهشت را تحمل كرد؟
تا كي زمام امور را به تيكه داراني سپرد كه بي مهابا با خون ما معامله ميكنند؟
تا كي حكومت به جاي تأمين امنيت بر سر مزار ما تسليت نويسي و تعزيت گويي بكند؟
تا كي لب به لب فشرده خاموش، سيرجنون آميز دهشت افگني را شاهد بود؟
آيا مرگ با عزت به از زنده گي ننگين نيست؟!!!

#الحاج_سید_خلیل_الله_انوری.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است