طالبِ ارگ با فرمان امریکا می کشد
طالبان نمی توانند مغز متفکر حمله های سازماندهی شده باشند، بلکه تنها سلاحی هستند که در حمایت ارگ از کاخ سفید فرمان می گیرند تا این جنگ مدام شود و غارت همیشگی 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۹    ۱۳۹۶/۷/۲۸ کد خبر: 140276 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در حالیکه رییس جمهور بدون محکوم کردن و یا بردن نام دشمن برای طالبان دم از صلح می زند و در خفا از ذخیره های قومی محافظت می کند، طالبان با سازماندهی دقیق و پیچیده و زحمات شبانه روزی خاینین داخلی، پایگاه های امنیتی ولایت ها را بدل به گورستان سربازان می کنند.

و زمانیکه این گروه با تبلیغات گسترده لحظه به لحظه حمله های غزنی و پکتیکا را گزارش و توانایی خود را به رخ می کشد، همچنان برای اشرف غنی تشخیص دشمن مشکل است یا گروه گروه سرباز را پیشکش طالبان برای پیوستن به صلح پشتونیزمی به مانند حکمتیار می کند؟

از سوی دیگر، چنین حمله های مشخص با اهدفی پیچیده بیش از حد توانایی گروه طالبان است و بدون پشتوانه داخلی و حمایت های خارجی هیچ گاه صورت نمی گرفت تا عمق ضعف مدیریت جنگی را نشان دهد.

هرچند طالبان حاکم نزدیک به چهل درصد خاک افغانستان است و تهدید امنیتی جدی و همواره بر تمامی بخش های کشور و با وجود تمامی کشتار و ویرانی اما نمی تواند مغز متفکر چنین حمله های پیچیده ای باشد.

تنها نگاهی به مبنای این گروه تروریستی در ظهور، افول و قدرت یابی دوباره می توان رد پایی امریکا را دید، حمایت همه جانبه غرب از گروه های افراط گر دهه هشتاد برای مقابله با شوروی، طالبان و حمله به عراق، داعش را به وجود آورد و اکنون نیز چنین سلاح های ویرانگری برای تحقق اهدف استراتژیک و دراز مدت کاخ سفید استفاده می شود.

جز این، هیچ قدرت تروریستی توان مقابله در برابر لشکر امریکا در افغانستان را ندارد و نخواهد داشت مگر در هماهنگی تنگاتنگ، امریکا هم در جبهه تروریسم منطقه باشد و هم در جناح نبرد با تروریسم.

حکومت با القای این باور که طالبان از اسلام آباد فرمان می گیرد در پی پوشاندن نقش امریکا در پس پرده است در حالی که اسلام آباد وظیفه ای جز تحقق برنامه های کاخ سفید در منطقه را ندارد و خود مستعمره ای برای تمویل و لانه گزینی تروریستان می باشد و می ماند، خیانتی که دولتمردان در همراهی با سیاست کثیف کاخ سفید بر مردم روا می دارند.

اشرف غنی در ازای پول و فساد بیشتر، آشکارا معادن و سرمایه کشور را پیشکش دونالد ترامپ می کند و در مقابل با سیاست قبیله ای خود چنان فضای کشور را در هرج و مرج فرو برده که حاشیه ای امن برای گسترش دامنه حضور طالبان محیا شود.

جلوه دادن پاکستان به عنوان حامی گروه های تروریسم در حالی مبالغه آمیز از سوی حکومت به مردم القا می شود که امریکا به عنوان بزرگترین بازیگردان سیاست های جهان و بخصوص منطقه حساس خاوریمانه از بزرگترین تا بی اهمیت ترین جزییات کشورها دخیل می باشد چه برسد به کشوری مانند افغانستان زیر سلطه واشنگتن.

از جانب دیگر، حمله های طالبان به امنیتی ترین مراکز ولایت ها با الگوی ثابت و با تجهیزات نظامی و یونیفرم نیروهای امنیتی صورت می گیرد و همواره سربازان با وجود دوره های آموزش نظامی منفعلانه حکم قربانی را دارند.

چرا باید فرماندهان و مدیریان جنگی با وجود تکرار حمله های از این دست هیچ راهبرد را برای مقابله با حمله های تروریستی روی دست نمی گیرند؟ آیا در هماهنگی با تروریستان و برای پیشبرد اهداف درون حکومتی سبب بروز چنین فجایعی می شوند و هیچ گاه مورد بازخواست و محاکمه قرار نمی گیرند؟

اشرف غنی به عنوان رییس جمهور افغانستان و فردی که وظیفه اعمال قانون و حفاظت از جان و مال یک ملت را برعهده دارد حتی از نام بردن طالبان به عنوان دشمن سرباز می زند و هم گام با تروریستان و حامیان آنان در هر کشتار از سرباز گرفته تا زنان و کودکان دست دارد.

اگر طالب اکنون با اعتماد به نفس بالا و بدون هیچ سدی، امنیتی ترین مراکز کشور را تبدیل به قتل گاه می کند و کشتار را افتخاری برای خود تبلیغ می کند زیر سایه امریکا و در حمایت ارگ به چنین قدرتی بدل شده است و جز این حتی توان حفظ یک پایگاه خود را نداشته و ندارد.

جنگ مدام و کشتارهای فجیع اگر برای افغانستان پرتگاهی به سوی گذشته تاریک است برای امریکا و ارگ نشینان حاشیه امن غارت و تحقق اهداف شوم می باشد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله انتحاری
حمله بر مساجد
نظرات بینندگان:

>>>    باید از سیستم های بیومتریک در شناسایی وثبت سوابق جنایت کارها ونفوذیها بعد از توزیع شناسنامه برقی استفاده شود.

>>>   از شنیدن نام کسانیکه خود را به عنوان رهبران هزاره بالای این ملت مظلوم تحمیل کرده اند حال یک انسان با وجدان به هم میخورد اینها کسانی هستند که یک عمر را با بدبختی و فلاکت سپری کردند و از خیرات جانفشانی های مردم خود به این ثروت و پست و مقامها رسیدند اما برعکس در حساسترین شرایط به همان مردم پشت کردند . یکی شان که مظنون به فراهم کردن شرایط قتل شهید مزاری است ، معروف ترین قوماندان های هزاره ها مخصوصا شهید شفیع که مخالفین حزب وحدت کوشش میکردند با وی مواجه نشوند را به قتل رساند تا مانع ثروت اندوزی اش نشود . دیگریش را در جریان جنبش تبسم از خود و بیگانه شناختش که چگونه مردم خود را از پشت با خنجر زد . اون دیگریش که در کنج حوزه علمی قم سالها خاک میخورد اصلا قابل یاد آوری نیست چون یک زنچوی معروف است و هیچ انسان عاقل هزاره و غیر هزاره که ازوقوع این چنین حوادث که در آن صد ها زن و مرد و طفل معصوم و بیگناه در مساجد شهید میشوند و قلب شان به درد میاید از این رهبران دنیا پرست گله و شکایت ندارند . گله وشکایت مردم رنجدیده از اشرف غنی است که در جایگاه پدر ، ولی و سرپرست مردم این کشور قرار دارد و به جز از نشاندادن عصبانیت ها جیغ زدن های بیجا و مصنوعی آنهم در بین وطنداران به اسارت گرفته شده نه مجامع بین المللی کاری دیگری ندارد.
خطاب به اشرف غنی ! با توجه به اینکه وطن و فرد فرد ساکن این قلمرو اعضای فامیل و ناموست محسوب میشوند چون حق یا ناحق در راس این ملت قرار دارید ،می پرسیم اگر خانم یا دختر شخص خود تان مورد ستم و تجاوز قرار گیرد باز انوقت هم فقط تقبیح میکنید و میگوئید که متجاوز به جان و ناموسم نوکر همسایه است ما میدانیم که نقشه تجاوز به ناموسم در خانه همسایه چیده شده است؟ یا اینکه عملا در صدد گرفتن انتقام آنهم از نوعی که یاد آوریش لرزه به جان دشمنانت بیاندازد می برائید ؟ اگر قضیه را ماست مالی میکنید که فکر نکنم چنین کنید پس بهتر است استیفا بدهید یا به اصطلاح طلاق بدهید تا هر کی را خود خواستند انتخاب کنند اما اگر به گرفتن انتقام کمر بسته میکنید پس بین اعضای فامیلت و اعضای ملت تان که چشم امید شان اول به خدا و بعد به شما که به عنوان ولی و سرپرست شان هستید چی فرق است ؟ کجا شد اون تعریفات که قوم شما از خود میکردند ؟ مگر نمیگفتند و نمیگویند که اگر کسی به ما افغانها پناه بیاورد تا پای جان از ناموس و جانش دفاع میکنیم؟ الان این اقوام هزاره ، تاجک ، ازبیک و سایر اقوام که به شما پناه نیاورده اند بلکه مهمتر از آن ، آنها به تو اعتماد کردند و رای دادند و به حیث ولی و سرپرست خود ترا قبول کردند لذا اصولا از موقعیت که بی بی گل و پسر و دخترت در نزدت دارند برخوردار شدند حتی بیشتر از آن، باز چطور است که به خون طپیدن مظلومانه شانرا در جبهات جنگ ، در کو چه و بازار ، در مساجد ،در تکایا ، در پایگاه های نظامی و سایر اماکن میبینی و حتی چرت تان را هم خراب نمیکنی؟ و باعث سر افکندگی آنعده افغانهای میشوید که مدعی غیرت و دفاع از کسانی میباشند که به خیمه شان پناه میارند ؟ در اخیر آن افغانهائیکه از قدیم الایام به خود میبالیدند و میگفتند که افراد زیر چتر حمایت ما را کسی زیان رسانیده نمیتواند کجا هستند؟ آیا نمیبینند که غنی بابای شان کشتار هموطنان و حتی بد تر از آن کشتار اقوام بیگناه خود شانرا میبیند و فقط با محکوم کردن و تقبیح کردن جنایات را به باد فراموشی میسپارد؟ آیا وقت آن نرسیده که ملیت های با هم برادر خودشان دست به دست هم داده حق حقوق همدیگر را به شکل عادلانه در نظر گرفته و این کشور آبایی شانرا را از پارچه پارچه شدن حفظ نمایند؟

>>>   اتمر چه حا ل دار

>>>   Raheel
وظایف اساسی رییس جمهور برای تامین امنیت:
- محکوم کردن حملات دشمن
- تقبیح کردن حملات دشمن
- شدیداً تقبیح کردن حملات دشمن
- جنازۀ شمارِی از افسران ارشد شهید شده در میدان جنگ را به شانه برداشتن
- رفتن به خانۀ شهدا و ابراز تسلیت به بازماندگان شان و دادن وعده که با قاتلین شهدا حتما صلح می کند.

>>>   Mutaref
روزنامه آرمان ملي:
سخنگوي كميسيون انتخابات باور به «انتخابات» ندارد و اين روش را غير اسلامي تلقي مي كند.

>>>   Ariaie
برداران كرزى و غنى حمام خون راه انداخته اند. اين خون آشام هاى تاريخ هر چه خون مي نوشند تشنه تر و تعداد شان بيشتر ميشوند. اگر از جنگ هاى منظم و بزرگ دنيا بگذريم و به جنگ هاى داخلى كشور ها نظر بيندازيم، هيچ جايى دنيا مثال خونخورى و ويرانگرى دو صد ساله اين پديده شبه انسان اما درنده خو و وحشت اور را نمى توانيم پيدا كنيم. اينكه اين وحشت چيگونه نسل به نسل در ميان شان انتقال پيدا كرده و سلسله ان را مانند افتخار و هويت حفظ كرده اند، نياز به بررسى عميق دارد.

>>>   Ariaie
رقابت درانى و غلزايى يك نمايش سياسى و تبليغاتى بيش نيست، يكى كار سياسى مخالفت با طالب را پيش مى برد و موافقت خود را با أمريكا نشان مى دهد و يكى نقش مخالف أمريكا و برادر طالب را پيش مى برد. همه مى دانند كه رهبرى و قدرت اصلى طالب نيز دست غلزاى هاست كه كرزى درانى سنگ برادرى انها را سالهاست بر سينه مى كوبد. اين حربه براى اين اجرا ميشود تا ميدان سياسى از ديگران گرفته شود و در هر دو ميدان رهبرى را خود داشته باشند . بايد ياد اور شد كه در جناح مقاومت كه يكعده خود را پرچم دار أن قلم داد مى كنند ، در هر صورتى نه اراده براى تثبيت جايگاه موجود است و نه اراده و برنامه براى رهبرى و ابتكار عمل.

>>>   داعش در کار نیست همه جنایت ها کار طالبان است.

>>>   من با ها گفته ومیگویم در افغانستان مدنیت ، قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.

>>>   مردم هزاره بیدار شوید .
دیگر وقت ان رسیده که صلح طلبان را کنار گذاشته ومسلحانه وارد کار زار شد طالبان این خونخوار ان نامسلمان ودر اصل فاشیت پشتون دست به تصفیه حساب قومی میزنند.
تاکی غفلت ومسامحه وقت جنگ است دیگر قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.
ما به افرادی چون شفیع دیوانه ها نیاز داریم وگر نه این نوکران وهابی واجنبی زبان صلح ومنطق را نمیفهمند.

>>>   سلام: تنها ارگ نه بلکه تمام اقوام افغانستان در فجائی در کشوردست دارند مثلآ در چور و چپاول امال مردم و دولت همه در غارت کشور هستند در حدود 90 فیصد مردم

>>>   آيا مرگ با عزت به از زنده گي ننگين نيست؟!!!
با دلي آكنده از ياس و گلويي بغض كرده شاهد انتقال گلگون كفنان اين شام غريبان در مسجد امام زمان بودم !!!
هواي غبار آلود توام با ناله و زجه هاي دردآلود مردم آن منطقه كه مظلومانه تَر از هر تراژيدي در طول تاريخ مينمود، مرا واداشت تا انديشه كنم:
تا كي ميتوان اين ظلم، اين دهشت را تحمل كرد؟
تا كي زمام امور را به تيكه داراني سپرد كه بي مهابا با خون ما معامله ميكنند؟
تا كي حكومت به جاي تأمين امنيت بر سر مزار ما تسليت نويسي و تعزيت گويي بكند؟
تا كي لب به لب فشرده خاموش، سيرجنون آميز دهشت افگني را شاهد بود؟
آيا مرگ با عزت به از زنده گي ننگين نيست؟!!!

#الحاج_سید_خلیل_الله_انوری.

>>>   شاه پور باخترئ
پشتون ها پاكستان مردمان تحصيل كرده با پاس و خود را پاكستانئ ميدانند و به كشور خود هميشه خدمت گار استند
يك پشتون پاكستانئ را نميبينيد كه تنبان مادر خود را پوشيده و هموطنان خود را انتحار و ترور كنند
يك سرباز پشتون پاكستانئ از پاكستان به اوغانيستان فرار نكرده
اما پشتون اوغانيستان خاك فروش بيناموس زن فروش كه روزانه صد ها زن و مادر خود را در بازار ها شينوار و پكتيا ميفروشند
تروريست بيغيرت كه تنبان ادئ خود را پوشيده و مردم بيچاره را انتحار ميكند
هزاران جنرال و صاحب منصب ارتش + وزير دفاع پشتون به پاكستان داوطلبانه تسليم شده
كاش پشتون اين طرف يك زره غيرت پشتون پاكستان را داشت
ائ كاش

>>>   Ariaie
بركنارى وريماچ نمى تواند به تنهايى پاسخگوى مشكلات موجود و نقاط كور در برگزارى انتخابات شفاف باشد. تقاضايى مردم انتخابات واقعى ، شفاف و عادلانه است. خواسته مردم تغير قوانين به گونه يى است كه رهبران مافيايى محلى،قاچاق بران ، بيسوادان چپن پوش، خونخوران لنگى دراز، فاشيستان نكتايى دار، واسطه داران بى غيرت و بى لياقت وارد مجلس نمايندگان نشوند، و فروشگاه دلالى راى را راه نينداند.

>>>   آغای غنی خویشاوندان و حامیان طالب را از چوکی های وزارت دفاع، ریاست امنیت برکنار کن و از طایفه ازبیک یا هزاره یکنفر را با صلاحیت کامل مقرر کن و ببین که چگونه گلیم طالب را جمع میکند.با این کار خود را از روسیاهی تاریخ و ملت را از مصیبت خلاص کن در غیر آن رسما اعلان کن که من هیچگونه حمایت از طالبان را رها نمیکنم چون قومایم هستند بی از آن اکثر مردم تو را میشناسند .

>>>   در افغانستان فقط قوم منسوب به بنی اسرائیل مدافع اسلام هستند ؟ حتی حاضر میشوند که لباس مادران خود را بپوشند از یک محل به محل دیگر بروند و با خود کشی مردم را به قتل برسانند؟ با این جنایاتی که این ها انجام میدهند مسلمان نیستند و یقینا آن پشتون های که مخالف این جنایات هستند فیصیدی خون اریایی های صلحدوست در خون شان زیاد است اما آنهای شان که با انسانیت و مسلمانها دشمن خونی هستند هنوز فیصدی خون یهودیت شان زیاد است شک نداشته باشید مگر نمیبینید که اعمال شان شبیه مردم اسرائیل است که عمده شباهت های شان 1.نتانیاهو مزدور امریکا اما بالای فلسطینیها ارباب هر چه ظلم از دست شان براید انجام میدهند پشتونها همین قسم نوکر و مزدور انگلیس اما شاه مردم افغانستان و میبینید تا به چه حد بالای دیگران ظلم کرده و میکنند 2. یهود ها خود را قوم برتر میدانند اینها هم 3. یهود ها خود را اولاد خدا میدانند چون یکی از یهود ها را میگفتند بچه خداست و این ادعای پوچ شان در قران شریف هم است در قران شریف است که : نصارا میگوید مسیح پسر خداست و یهود میگوید اوذیر پسر خداست و با این ادعا یهودان کینه توز خود را برتر و دیگران را پست میدانند ان پشتونهای که هنوز خون یهود در خون شان چربی میکند همین مفکوره را دارند اما به زبان نمی اورند اگر اینطور نباشد کدام مسلمان جرئت میکنند که به حریم خدا یعنی مسجد و قران که خیلی زیاد در مساجد است بی احترامی کند و مسجد را با نمازگزاران و قرانهای شریف یکجا منفجر کند ؟ آیا کسی جرات میکند که در و کلکین خانه تان بشکناند ؟ اما بچه جاهل تان به اسانی و بدون ترس اینکار را میکند چون پسر تان است 4. یهودان از وقتیکه به زور انگلیس قدرت را در فلسطین گرفتند شروع به گرفتن ملک و جایداد عرب ها کردند اینها هم به زور انگلیس قدرت را گرفتند و ملک و زمین تاجک ، هزاره و ازبیک را گرفتند و خود شان را قتل کردند 5. ازهمه مهمتر بزرگان شان یهودی بودن شانرا قبول دارند اما از بدنامی یهود می شرمند و علنی نمیکنند . شما اگر تلاش کنید شباهت های زیاد شان با یهود را پیدا میتوانید . حالی خود بهتر میدانید که چی بکنید با این قوم.

>>>   مولوی غنی و ملاعبدالله مقصراصلی ناامنی بوده ودرمدیریت کشورناتوانند. بس است، ارگ رارهاکنید، مردم دسته دسته تباه ونابود میشوند، اینها بااینهمه امکانات وپشتیبانی نیروهای خارجی، بازهم هرروز ولسوالی ها یکی پس ازدیگری سقوط میکند. مردم خودشان به فکرخودشان باشند، به این دولت امیدی نیست.
باکول

>>>   تا موقعی که شعارهای ضد آمریکایی و ضد دموکراسی و ضد حقوق بشری هست ، مردم افغانستان هرگز به صلح و امنیت نخواهد رسید.خدایا مسلمانان چه بلایی بر سر خودشان می آورند؟ بیخود نیست که می گند اسلام بلای جان و مال مسلمانان بوده و هست و خواهد بود. خدا بداد این مردم مظلوم برسد. لعنت بر تحجر و تعصب خشک و لعنت بر دولت فاسدی که نمی تواند مردم خود را بیدار و به صلح و عدالت و همزیستی و ثبات هدایت کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است