صدور 12 هزار تذکره نفوس در قونسلگری افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140291 منبع: پرینت

جنرال قونسلگری افغانستان درمشهد درمدت یکماه ۱۲ هزار تذکره نفوس صادر کرده است.
شش ماه قبل چندین جلسه جهت سهولت صدور تذکره نفوس و گذرنامه برای پناهجویان افغانستانی مقیم مشهد و اطراف دایر شده بود که در آن ضمن جنرال قونسل افغانستان در مشهد تعداد شخصیت های علمی، فرهنگی افغانستانی های مقیم مشهد در ان اشتراک نموده بودند. ضمن چندین پیشنهاد برای سهولت صدور تذکره نفوس و گذرنامه یک پیشنهاد این بود که بهترخواهد بود، یک هیات ثبت احوال از افغانستان به مشهد آمده و روند توزیع تذکره نفوس را در مشهد آغاز نماید.
آقای راغی با تلاش و پشتکار پس از چند بار که به افغانستان رفت توانست این روند را در مشهد به مرحله اجرا در آورد.

حکمت الله حبیبی رییس ثبت احوال و نفوس هرات و ریاست هیات اعزامی حوزه ثبت احوال افغانستان در صحبت کوتاهی اخرین جزییات صدور تذکره برای مهاجرین افغانستانی در ایران را تشریح کرد.
وی در مورد استقرار خود در ایران گفت: یک هیات از اداره ثبت احوال افغانستان که مسوولیت آن برعهده من است از ۱۵ روز پیش در محل قونسلگری افغانستان در مشهد مستقر و کار صدور تذکره برای مهاجرین افغانستانی آغاز شده است.

وی افزود: صدور تذکره برای مهاجرین در ایران در پی تفاهنامه‌ای که بین وزارت امور خارجه و ریاست امور ثبت احوال نفوس و وزارت امور مهاجرین افغانستان صورت گرفته اجرایی شده است و 15 روز است که صدور تذکره در حوزه ایران و در مشهد آغاز شده است و با توجه به همکاری‌های آقای سید نورالله راغی سر قونسلگری افغانستان در مشهد آمادگی‌های خوبی در قونسلگری مشهد صورت گرفته است و این روند پیشرفت خوبی دارد.

آقای حبیبی رییس هیات ثبت احوال افغانستان در ایران خاطر نشان کرد: تمام کسانیکه پاسپورت قدیمی داشته‌اند باید پاسپورت الکترونیکی دریافت کنند و در زمان صدور پاسپورت مهاجرین نیاز به تذکره دارند و خوشبختانه روند صدور تذکره بسیار خوب آغاز شد و هم اکنون روال عادی جریان دارد.

حبیبی در ادامه گفت: متقاضیان دریافت تذکره قبل از دریافت نوبت از حضور در قونسلگری جدا خودداری کنند و حتما باید از سیستمی که به این منظور درنظر گرفته شده است نوبت دریافت کنند.

وی در مورد نحوه صدور تذکره افزود: ما علاوه بر صدور تذکره روزانه حدود 100 خانواده برای تایید تذکره‌هایی که از قبل داشته اند به ما مراجعه می‌کنند و ما اطلاعات آنها را از کابل می‌خواهیم و بعد از طی روند اداری برای آنها در ایران تذکره صادر می‌کنیم.

آقای راغی جنرال قونسل افغانستان در مشهد گفت: در حدود یکماه گذشته ۱۲ هزار تذکره نفوس به پناهجویان افغانستانی توزیع شده است.
وی در مورد مشکلات بوجود آمده در روزهای نخست صدور تذکره در مشهد گفت: در روزهای نخست به دلیل حضور بیش از حد مراجعان به قونسلگری مشکلاتی پیش آمد و فقط در یک روز حدود 6 هزار نفر به ما مراجعه کردند که در روزهای بعد با ایجاد یک سیستم نوبت دهی این مشکل کنترل شد و درحال حاضر روند عادی خود را طی می کند.

آقای حبیبی رییس هیات ثبت احوال هرات یاد آور شد: همه مهاجرین با هر نوع مدرکی می‌توانند برای دریافت تذکره اقدام کنند و ما مدارک لازم جهت صدور تذکره را قبلا از طریق فضای مجازی به اطلاع شهروندان افغانستان مقیم ایران رسانده ‌ایم.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
تذکره نفوس
نظرات بینندگان:

>>>   صد ها نفر دیگر تذکره را برای تایید داده ایم الان ۲۰ روز است که هنوز به نتیجه نرسیده بلکه مدعی هستند که گم شده است

>>>   چقدر پول باید برای تذکره میخاد ؟ در ضمن پاسپورت الکترونیکی چقدر پول میخاد ؟

>>>   شماهم تقلب کار هستید در خارج از مرز نباید تذکره توزیع شود .مثل اینکه شما هم از پشتون ها یاد گرفتید ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است