کشتی‌های جنگی روسیه در فیلیپین پهلو گرفتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140300 منبع: پرینت

سه فروند کشتی جنگی روسیه شامل دو کشتی ضد زیردریایی در بندر مانیل پایتخت فیلیپین پهلو گرفته‌اند.

به گزارش رویترز، مقام های نیروی دریایی روسیه اعلام کردند، سه فروند کشتی جنگی روسی روز جمعه در مانیل پهلو گرفته اند تا تسلیخات و موترهای نظامی اعطا شده از سوی مسکو را به فیلیپین تحویل دهند. این بخشی از روابط جدید دفاعی روسیه و فیلیپین به شمار می رود.

این سومین دیدار کشتی های جنگی روسیه از بندر مانیل به شمار می رود، رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین که از زمان به قدرت رسیدن روابط پرتنشی با آمریکا داشته، قصد دارد روابط نزدیکی با مسکو برقرار کند.

محموله نظامی روسیه شامل 5 هزار قبضه اسلحه جنگی، مهمات و 20 دستگاه کامیون نظامی بوده است. مقام های نظامی روسی و فیلیپینی این مطلب را اعلام کرده اند.

ادوارد میخایلوف معاون فرمانده ناوگان اقیانوس آرام روسیه در این باره گفت: ما بهترین تلاش خود را انجام می دهیم تا روابط دوستانه با فیلیپین را نشان دهیم و بر این مساله تاکید کنیم که این روابط دوستانه به نفع امنیت و ثبات در این منطقه است.

سخنگوی نیروی دریایی فیلیپین نیز تاکید کرد: این دیدار همزمان با سفر هفته آینده سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به فیلیپین خواهد بود که قصد دارد در یک نشست دفاعی شرکت کند. جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز در این اجلاس شرکت خواهد کرد. پیش بینی می شود روسیه و فیلیپین طی هفته آینده یک قرارداد امنیتی و نظامی را امضا کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
فیلیپین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است