این متن از طرف مردم نوشته شده است...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140303 منبع: پرینت

این متن از طرف مردم به نهادهای حکومتی نوشته شده است، تا کمی شانه حکومت موقع صدور اعلامیه و تسلیت نامه سبک باشد.
بسمه تعالی
تاریخ...
محل صدور ...
مثلا: ارگ، ریاست اجرایی، وزارت دفاع ، وزارت داخله ( یا هر نهاد حکومتی که نمی خواهد از قافله اعلامیه نویسی عقب بماند)
ملت شهید پرور و سرافراز افغانستان؛ زنان باشرف و مردان با غیرت. مومنین راستین!

(صفاتی را که آمده است می توانید به راحتی در هر اعلامیه تغیر دهید. مثلا یکبار بنویسید: مردان باشرف و زنان باغیرت، اینطوری خیلی ساده اعلامیه عوض می شود، نگران نباشید مردم در ان کشاکش مرگ و زندگی یادشان نمی ماند در اعلامیه روز قبل کدام صفت را به کدام موصوف مربوط نموده اید.)

همانطور که مستحضرید، یکبار دیگر دشمنان قسم خورده اسلام و سرزمینمان، در کابل( مکان انتحار را نسبت به محل وقوع حادثه عوض کنید) با یک فاجعه ضد بشری دیگر مردمان بی گناه ما را به خاک و خون کشانده اند. این تروریستان دون صفتِ دون مایه، بی همه چیز( هر بار می توانید بار ناسزاها را تغیر بدهید و بر شدت و حدت آن بیفزاید یا کم کنید، مثلا اگر در یک حادثه ده نفر کشته شده است دشنام های آبکی و رقیق بدهید، اما اگر صد نفر کشته شده است، غلظت فحش ها را بالا ببرید تا مردم از شدت فحش ها اندازه عصبانیتان را حدس بزنند، یعنی هر چه فحش بیشتر، غیرت بیشتر) نه به خانه خدا رحم می کنند نه به مهمانان خانه خدا. انها با ایجاد رعب و وحشت در کوچه کوچه کشورمان، در پی اینند تا ملت افغانستان را به نابودی مطلق و تباهی بکشانند.

آنها با مورد هدف قرار دادن مردمان ملکی و نظامی -در سطح ولایت و سنگر ها- تمام تلاش خویش را برای تفرقه اندازی بین تبارهای گوناگون افغانستان، انجام می دهند. اما به حول قوه الهی و همکاری و همیاری و از خودگذری مردمانمان بشارت می دهیم که این دشمنان پست فطرت هرگز به آرزوی نامبارک و شوم خویش نخواهند رسید.

تروریستان باید بدانند که سربازان جان برکف ما با تمام امکاناتی که در اختیار دارند، در تمام خطوط مقدم سنگر انها را تار و مار می کنند و نیروهای امنیتی و کارفهم و توانمند ما در سطح شهر هر حرکتی را پیش از وقت خنثی خواهند نمود. و این بدون شک درس عبرتیست برای این دشمنان زبون و بزدل. حکومت توافقی قدرتمند، برنامه ریز و دقیقِ افغانستان اجازه چنین پیروزی را به این قسم خوردگان شرف باخته نخواهد داد.

(اینجا می توانید چند صفت اضافه برای سربازان بیاورید، یعنی از تتابع صفات مطلوب استفاده کنید تا اگر احیانا سربازی در سنگر زنده بود و فیس بوک داشت قبل از شهادت ببیند که شما چطور مورد ستایشش قرار می دهید، بعد هر چی بر سر ناموسش در پی گرفتن حقوق شوهر شهید امد، شما به هیچ وجه مسئول نیست.)

در اخیر ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده های شهدا، برای از دست رفتگان بهشت برین، رحمت و مغفرت واسعه آرزو می کنیم و برای مجروحین این حادثه تاسف بار ، المناک و فراموش ناشدنی از بارگاه ایزد منان شفای عاجل استدعا می نماییم.
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قالوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون

(به نظرم اگر این آیه درج شود عالی است چون به نوعی مردم را وادار به تسلیم می کند که بالاخره همه به سوی او روانیم. چه فرقی می کند، کی و کجا.)
دوستان گرامی ام، سخنگویان محترم، شما نگران مشکلات بعد از حادثه نباشید، مردم در صف خواهند ایستاد خون خواهند داد، خون همشریانشان را خواهند شست، خانه هایشان را ترمیم می کنند و مساجد و مکاتب شان را آباد. فقط شما تمام حواستان به متن اعلامیه باشد که چطور ابراز همدردی را صادقانه نشان دهید و با کلمات پر طمطراق ملت را به آرامش دعوت کنید. این اعلامیه با اضافات و توضیحات است. آنانی که می خواهند اعلامیه را شسته و رفته تحویل بگیرند می تواند پیام شخصی بگذارند، هویتشان محفوظ خواهد ماند.

حمیرا قادری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات اخیر
متن مردمی
نظرات بینندگان:

>>>   آیا ازجمله کمک های رایگان است یا قیمت دارد ؟
آیا میشود چنین اعلامیه یا بهتر ازان را از خارجی ها کمک بگیریم ؟
آیا اختلاس یا غصب این اعلامیه ممکن است؟

>>>   در افغانستان از امتحان برای اخذ پوست های تدارکاتی که در آن هشت هزار نفر غرض اخذ هفتصد پوست تدارکاتی اشتراک کردند، آنقدر مهم نیست.
خریداری را یک نفر بیسواد هم کرده میتواند، چنانچه اکثر دکانداران و تجار ما یا مکتب نخواهده اند و اگر هم خوانده باشند، صنف دوازده راهم تکمیل نخواهندکرده باشند.
دولت باید یک امتحان دیگر برای احرازبیست هزار پوست ( تقبیح حملات وتسلیت نوشتن)، در ادارات مختلف دولتی یک امتحان دیگر را براه اندازد، تا متقاضیان در آن اشتراک کنند.
زیرا افراد و اشخاصی که فعلآ در ادارات دولتی مراتب تقبیح و تسلیت مینویسند، همه اش تکراری شده است و مردم دیگر حوصله شنیدن تقبیح ها و تسلیت های تکراری را ندارند.
باید اشخاص جدید و طبقه جوان و با انرژی و با ادبیات و لغات نامه جدید مقرر شوند تا یک تنوع در مراتب تقبیح و تسلیت بمیان بیاید.
حتی من پیشنهاد میکنم که اگر بعضی ازین مراتب تقبیح و تسلیت به لسان های خارجی نیز باشد، یک تنوع را ایجاد میکند و در آموزش زبان های خارجی نیز به مردم باقیمانده از حملات انتحاری و جنگ کمک میکند. در صورتی که کسی باقی بماند.

>>>   خانم قادری شاهکار کردی.
این اعلامیه متحدالمال کار آقای مرتضوی را ساده ساخت. در لپتاپ خود حفظش مبکند و با یک فشار انگشت در موقع ظرورت به تمام عالم ارسالدش میدارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است