کوریای شمالی به استرالیا هشدار داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140304 منبع: پرینت

کوریای شمالی با ارسال نامه‌ای به پارلمان استرالیا نسبت به همراهی این کشور با تهدیدات دونالد ترامپ علیه پیونگ یانگ هشدار داده است.

به گزارش رویترز، کوریای شمالی در نامه ای که یک نسخه آن امروز جمعه در یک روزنامه استرالیایی منتشر شده، به نمایندگان پارلمان استرالیا هشدار داده است که پیونگ یانگ یک قدرت هسته ای است و مرعوب تهدیدات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نخواهد شد.

ترامپ در سخنانی در سازمان ملل تهدید کرده است که کوریای شمالی را نابود خواهد کرد.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد بخش هایی از این نامه را منتشر کرده است. در این نامه آمده است: اگر ترامپ تصور می کند که می تواند کوریای شمالی را از طریق تهدید به جنگ هسته ای، به زانو در بیاورد، این یک خطای بزرگ محاسباتی است. ترامپ تهدید کرده است تا کوریای شمالی را به طور کامل نابود کند... این یک اقدام افراطی تهدید آمیز است که در نهایت کل جهان را نابود خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه استرالیا نیز به رویترز گفته است که گزارش منتشر شده در روزنامه هرالد دقیق بوده و چنین نامه ای واقعی بوده و مربوط به 28 سپتامبر است.

این نامه تحت عنوان "نامه سرگشاده برای پارلمان های کشورهای مختلف" بوده و از طریق سفارت کوریای شمالی در جاکارتا به سفارت استرالیا در همین شهر ارسال شده است.

تنش ها در شبه جزیره کوریا پس از ششمین آزمایش هسته ای کوریای شمالی و شلیک موشک های دوربرد این کشور بار دیگر بالا گرفته است. کوریای شمالی به دنبال دستیابی به موشک هایی است که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد. دونالد ترامپ نیز تهدید کرده است که آمریکا می تواند کوریای شمالی را به طور کامل نابود کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
استرالیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است