حکومت بجای سیاست حذف، دشمن را خنثی کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140314 منبع: پرینت

حکومت بجای مصروف ساختن خود به رقابت‌های زودهنگام انتخاباتی برای تامین امنیت شهروندان اقدامات جدی را روی دست بگیرد.

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی در واکنش به حملات شب جمعه 28 میزان 96 با بیان اینکه گروهک مزدور داعش برای خدمت خوش خدمتی به باداران خود ماموریت قتل عام خود را در افغانستان پیش گرفته اند می گوید که این افراطیان می‌خواهند از طريق كشتار مردم بي‌دفاع زهر چشم نشان داده و سلطه روانى خود را بر مردم افغانستان تحميل نمايند.

محقق بیان کرده است که "از دولت مي‌خواهم كه در برابر تروريستان و تکفیری ها با حفظ وحدت ميان همه اقشار مردم استوار و با تدبير ايستاده شود، سياست‌هاى حذف و طرد را كنار گذاشته، خود را به رقابت‌هاى زود هنگام انتخابات‌هاى آينده مصروف نسازند و از طريق تقويت نيروهاى امنيتى و دفاعى، زمينى و هوايى كشور و بسيج همه اقوام با یکدیگر تحركات دشمن را در نطفه خنثى بسازد كه فردا دير خواهد بود".

معاون دوم ریاست اجرایی همچنین از دولت خواست تا طرح امنیتی مساجد را روی دست گرفته و تجهیزات لازم را برای نیروهای حمایت کننده از مساجد فراهم نمایند. این طرح بجز در کابل در ولایت های هرات، مزار، غزنی و برخی دیگر از ولایت ها طبق پلان به اجرا گذاشته نشده است و اگر هرچه سریعتر پلان حمایت از مساجد و مراکز دینی عملی نشود ممکن است هراز گاهی شاهد اینگونه حوادث مرگبار و غیرقابل جبران باشیم.

وی از جامعه جهانی نیز خواست تا روشى را در پيش بگيرد كه در رقابت ميان كشورهاى دور نزديك فرصت براى رشد تروريزم فراهم نگردد تا ملت‌هاى منطقه دچار بد بختى و خونریزی بيشتر از پيش نگردند .

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
حمله به مساجد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است