تاکید مجدد کرزی بر لزوم گفتگو با طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۷/۲۹ کد خبر: 140320 منبع: پرینت

باید لوی جرگه دایر شود و طالبان ضمن اشتراک در آن خواست هایشان را مطرح کنند.

حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین کشور روز پنجشنبه 27 میزان 96 در نشست کلوب والدای روسیه بار دیگر بر موضع گفتگو وصلح با طالبان و شنیدن خواست آنان تاکید کرد.

کرزی گفته است که "از طالبان می‌خواهم که به میز گفتگو برگردند و برای تامین ثبات در افغانستان وارد گفتگوی سیاسی با حکومت شوند. اگر می خواهید که نیروهای خارجی بویژه آمریکایی ها افغانستان را ترک کنند، بهترین گزینه گفتگوی صلح است."

وی، حضور داعش در کشور را پروژه ای از سوی غرب خوانده و اظهار می کند که "باید بگونه‌ی واضح بگویم که هیچ جنگجوی داعش از عراق و سوریه به افغانستان نیامده است. سندها شاهدهای زیادی وجود دارد که نشان می دهد چرخبال‌های ناشناس داعشیان را در افغانستان حمایت می‌کند. آنان توسط چرخبال‌های ناشناس در برخی از منطقه‌های افغانستان بویژه شمال، شرق و شمال شرق انتقال داده می‌شوند و توسط چرخبال‌ها حمایت تسلیحاتی می‌شوند".

تاکید بر صلح با طالبان از سوی رییس جمهور پیشین در نشست پایان هفته گذشته درحالی است که در طی آن هفته، طالبان بر ولایت های پکیتا، غزنی، قندهار و بسیاری از مناطق دیگر حملات خونین انجام داده اند که به کشته شدن نزدیک به 200 تن در کشور انجامید.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   بد کردی کرزی.
میخواهی که جنگ هرچه زیادتر طویلتر شود.
طالبان جُزاینکه یا کُشته ویا نابود شوند راه دیگری ندارد.چراهرگز به صُلح و امنیت راضی نمیشوند.
وبه همین فکر غلط باور دارند که دوباره قُدرت را بدست میگرند وهمان رژیم قرن وسطی ئی خود را دوباره روی کار میکنند.که انشاالله این آرمان را در گور خواهند برد.

>>>   کرزی جاسوس درجه اول امریکا است!!!!

>>>   من گرجه که کرزی را خوش ندارم مگر می گویم کرزی در قبا ل امریکا واقیعت را می گوید

>>>   کرزی ... جاسوس باکستان ،روسیه وایران، دشمن مردم ووطن فروش! حالا سمت وزیر خارجه تاریک اندیشان کور دل طالب وداعش را به عهده گرفته وهم زمان سخن گویشان هم هست،اگر من ببینم برای رضای خدا میکشمش،
نادرشاه

>>>   بزرگترین اشتباه در تاریخ افغانستان تدویر لوی جرگه های فرمایشی است.
کرزی بشرم

>>>   در افغانستان سیاستمدار وجود ندارد اما .... سیاسی فراوان است از جمله یکی این آقایی که ذره یی رحم و احساس در وجودش پیدا نمی شود ای کاش میرویسک در حمله انتحاری طالبان از بین برود ببینیم که جناب باز چی خواهد فرمود.

>>>   ای هموطن ناراحت نباش خداوند در جای حق نشسته. دیر و زود دارد واما سوخت و سوز ندارد. همین بلا های که کرزي ....های اطراف اش بر سری مردم آورده اند.روزی دامنگیر خود شان میشود این صد درصد مطمئن باشید.تجربه تاریخ بارها نشان داده.
کرزي دو کاری پست و خاينانه ازخوداش بجا مانده .احیای مجدد جاهلان طالب به میدان نبرد علیه مردم و کشور که نتجه آن را دیدیم که در اینقدر سال چه اتفاق های افتاد .دوم سردرگمی کمک های جامعه جهانی و ندادن آن برای آسیب دیدگان جنگ های داخلی بود این شخص به عنوان رهبر میتوانست عدالت را برقرار نموده و دلهای شکسته ملت متضرر را درمان کند .واگر واقعا این کار را انجام می داد بعنوان سمبل عدالت نامش درتاریخ افغانستان ثبت میشد.اما بخاطر نفسی شیطانی اش و خیال بافی هایش کاری مثبت انجام نداد .من دوماه قبل درقندهار بودم 80 درصد از اهالی قندهار با کرزي مخالف هستند.دل خوش از وی ندارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است