نیروهای امنیتی را از اعضای پارلمان بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۶/۷/۳۰ کد خبر: 140360 منبع: پرینت

یک بخش بزرگی از نیروهای امنیتی در خدمت اعضای پارلمان و اعضای مجلس سنا می باشند و عدد آنها به هزاران تن می رسد. هر وکیل و سناتور بین سه تا پنجاه سرباز را در خدمت خود گرفته است.

مقام های حکومتی اعضای کابینه نیز بخش بزرگی از نیروها را با عنوان حفاظت از رجال برجسته در خدمت خود قرار داده اند در کنار آن، نهادهای چون شورای صلح و ریاست های عریض و طویل دیگر حکومت باز بخش بزرگی از نیروهای امنیتی را در استخدام خود در آورده اند.

این همه را اگر ضرب و جمع کنیم یک عدد حیرت انگیزی هزاران و هزاران نفری را تشکیل می دهند. سفارتخانه‌ها و دیگر موسسات را اگر ضمیمه نماییم دیگر هوش از سر آدم می پرد.

آن دسته از نیروهای که در سنگرها داریم بازهم یک بخش شان در خدمت جنرالان و افسران و برای حفاظت شان قرار دارند با این حساب کتاب بخشی نه چندان عظیم در جنگ با دشمنان و تروریست‌ها مصروف هستند.

وضعیت حفاظت و خدمت برای مقامات دولتی در هیچ جای دنیا به این صورت نیست البته استدلال و منطق این همه گزافه گرایی امور امنیتی است و همه می گویند امنیت ما در خطر است.

این وضعیت ایجاد مشکل کرده است حکومت مدیریت و محاسبات دقیق ندارد و یا هم زورش نمی رسد و از سوی در حکومت گذشته کار درستی صورت نگرفت تا با امکانات، بسیج و اربکی منظم را داشته باشیم. نظیر آنچه که عراقیها کردند اینها مشکلات و دشواری‌های امور امنیتی ما تشکیل داده است.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای امنیتی
پارلمان
نظرات بینندگان:

>>>   ناطقی صاحب!
اول از محقق ....شروع کنید!!!
دوم محافظین جلالتماب؟؟!! انجینر محمدخان (محمدخان است یا خان محمد؟؟!!) معاون اول ریاست اجراییه؟؟!! را بر طرف کنید!!!! .

>>>   بلی واقعیت دارد

>>>   واقعیت همین است.

>>>   من حیران مانده بودم که چرا در افغانستان امنیت نمی آید؟
حدود ده هزار نفر این نیرو ها، یعنی برابربا تلفات سالانه نیرو های امنیتی در جبهات، در خدمت مقام های بلند دولتی هستند و پرسونل کافی برای جنگ در جبهات وجود ندارد.

>>>   ناطقی صاحب از خلیلی و محقق شروع کنید همان گونه که هزاره جات را خلع سلاح کردید و همه تسلیحات این مردم بی پناه را دو دسته تقدیم طالب و بار دوم به دولت فاسد کرزی تقدیم کردید. حافظه مردم ما هنوز این قدر ضعیف نشده است که خیانت های سران سازمان سیاه نصر را از یاد برده باشند.
گرگ زاده عاقبت گرگ شود
گرچه در سایه وحدت بزرگ شود
شماها خیلی به این مردم مدیون هستید تا نمرده اید از این مردم حلالیت بطلبید و گرنه در قیامت حساب با کرام الکاتبین است. از شهرک حاجی نبی تا خیمه های بامیان نظر کنید بعد ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است