لابی های پاکستانی در حکومت غنی است
وقتی فشارها علیه پاکستان بالا می گیرد، بحث مذاکره از سر گرفته می شود، تا امروز نه سیاستمداران دو دوره جناب کرزی و نه حکومت وحدت ملی هیچ درس عبرتی از استراتژی سیاسی دشمن نگرفته اند و یا نمی خواهند بگیرند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۸    ۱۳۹۶/۷/۳۰ کد خبر: 140405 منبع: پرینت

نشست استجوابیه سران وزارت های دفاع و داخله و ریاست عمومی امنیت ملی با خواست سرپرست وزارت دفاع سری شد. مشابه این اتفاق در پیوند با حوادث خونبار سال گذشته بر شفاخانه نظامی سردار داوود خان و حمله به قول اردوی بزرگ شاهین نیز اتفاق افتاد و وزیران دفاع و داخله وقت و رییس امنیت ملی به مجلس احضار شدند و امنیتی ها پشت درهای بسته نمایندگان را اقناع کردند. از این رو پیش بینی می شود که با وجود تکرار هر روزه فجایع امنیتی بار دیگر نمایندگان کارت های سبز خود را برای توضیحات بلند کرده باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غلامحسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان درگفتگو با "محور" درخصوص وضعیت بد امنیتی و اینکه مشکل حکومت درکجا است گفت: در دو دروه حکومت جناب کرزی سفرها در راس هیات های بلند پایه به پاکستان صورت گرفت و آنها دروازه به دروازه پاکستانی ها رفته اند و حتی نزد مولوی ای که فرمان جهاد علیه مردم افغانستان را داده بود نیز رفتند.

ناصری می گوید: رییس جمهور فعلی نیز چند هفته قبل در سازمان ملل آشکارا گفت که دست دوستی به سمت پاکستان دراز کرده اما آنها در دستانش تف انداخته اند، این سخنان در سازمان ملل است اما اینجا چه می کند، معلوم است!

وی افزود: در درون حکومت دیروز، لابی های پاکستانی قرار داشتند و در درون حکومت امروز نیز لابی های پاکستانی قرار دارند تا به مجرد اینکه فشارها علیه پاکستان بالا رفت شروع به فشار آوردن به سردمداران افغانستان کنند و امور به نفع پاکستان پیش برود.

این نماینده مجلس به نشست های تکراری سه جانبه و چهارجانبه با هدف مذاکره با گروه های مخالف حکومت اشاره کرده و گفت: بارها و بارها این نشست ها در کشورهای مختلف برگزار شده است اما تا امروز نه سیاست مداران در دو دوره جناب کرزی و نه سیاست مداران حکومت وحدت ملی هیچ درس عبرتی از استراتژی سیاسی دشمن نگرفتند.

ناصری با اشاره به فرصت سخنرانی رییس جمهور کشور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: بالاترین اسناد در دست حکومت از دخالت های پاکستان وجود دارد که در پشت قضایا و فجایایی که در ولایت های مختلف کشور همچون پکتیا، غزنی، قندهار، غور و کابل و سایر نقاط رخ می دهد، دقیقا دست پاکستان مشهود است اما با کمال تاسف که در یک سفر مشکوک رییس ستاد ارتش آن کشور، رییس جمهور اقناع می شود که باید به پاکستان سفر کند.

وی معتقد است که مذاکره وقتی مفید است که دستاورد داشته باشد و بیان می کند: ما می خواهیم که مذاکره باشد اما مشروط بر اینکه حداقل یک دستاورد برای آن دیده شود؛ تا کنون مذاکرات هیچ دستاوردی نداشته و نخواهد داشت و تنها اتفاقی که پس از مذاکرات افتاده است این بوده که تعداد فجایع و قربانی ها بیشتر شده است.

نماینده مجلس تصریح کرد: برگزاری نشست ها و مذاکرات استراتژی سیاسی دشمن است اینکه چرا از آنها درس و عبرت نمی گیریم بخاطر این است که یا دشمن را نشناخته ایم یا مساله با آنچه به دنبال حل آن هستیم متفاوت است.

ناصری به استجواب مقام های امنیتی در مجلس اشاره کرده و اظهار کرد: وضعیت نگران کننده و نگرانی ها تشدید شده است. مطابق صحبت های مقام های امنیتی این جنگ پیچیده بر کشور ما تحمیل شده است و دست های مرموزی در مدیریت و ساماندهی این ماجرا وجود دارد و مرزهای طولانی با کشورهای مختلف از جمله پاکستان علت تداوم و گسترش این جنگ است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناصری
استجوابیه مجلس
نظرات بینندگان:

>>>     مردم هزاره بیدار شوید
تنها راه مبارزه است مرگ باعزت به زندگی با ذلت است .
در این کشور قانون گرایی وملی گرایی جواب نمیدهد.
در این کشور هرچه وطن فروش تر ،اصیل تر،
وهرچه لوچک تر ،عزتمند تر میشوید.
تعجب نکنید :ببینید اوغان کوچی ومهاجر که وطن فروشی اش تاریخ این کشور را سیاه ساخته وهنوز برای نوکری اجنبی ها کشور واقصاد ومردم این کشور را نیست ونابود ساخته اکنون داعیه مالکیت دارد واقوام دیگر را مهاجر میخواند .
شما دیدید حرکت های مدنی پاسخی جزء انفجار وانتحار نداشت و ملی گرایی جزء تبعیض وفقر حاصلی ندارد .
همه باهم باید برای احقاق حق خود همچون برادران تاجیک خود سلاح بگیریم ومانند برادران ازبک خود به یک یا چند کشور خارجی روابط راهبردی برقرار کنیم
باور کنید در این کشور ملی گرایی وقانون مندی جواب نمیدهد

>>>   افغانستان جزئی از خاک مغولستان است .
ترک تبار های غیور یک بار دیگر با اتحاد این سرزمین را از نابودی نجات دهید
تاریخ نشان داده تا وقتی این سرزمین در اختیار ترکها از جمله هزاره وازبک ومغول وایماق وترکمن و دیگر ترک تباران بوده همیشه دارای جلال وجبروت بوده فرهنگ غنی ترکها همراه با اقتدار توانست قرنها از دوران کوشانیان وپیشدادیان وبعدها مغول ها ووتیموریان وغزنویان ودیگر تبار ترک فرهنگی جهانی از این نقطه از دنیا برای جهانیان به ارمغان گذاشته ودر دوره خود این وادی چون خورشید در گیتی میدرخشید.
اری هرگاه قدرت ترکها بر این سرزمین مستولی شده این خاک ، خاک دانشمندان وفیلسوفان ومنجمان ودلیران بوده وهرگا اقوام غیر ترک چند صباحی در قدرت بوده اند جز ذلت وخواری برای این کشور واب وخاک نمانده
پس بیایید این سرزمین پاک را با اتحاد از چنگال دژخیمان باز ستانیم .فرهنگ غنی وبا ریشه ترک را یک بار دیگر در این میهن اصیل ترک زمین رااز پلیدیها پاک کنیم.
انجمن ترک تباران خراسان.

>>>   باز این لوده از کجا شد عقل غلام حسین و مرداری غلام حسین باهم مخلوط شده است همین دلیل است که چرندیات میګوید.

>>>   مسولان امنیتی صاف و ساده بیان میدارند که از مدیریت اوضاع عاجز اند چون این جنگ مرموز و پیچیده و استخباراتی است.
پس صاف و ساده از پست های خود کنار بروند تا آنهاییکه توان مدیریت این اوضاع را دارند مسوولیت ها را به دوش بگیرند.

>>>   همین ترک تبار دوستم بود.همراه دزد ها دست را یکی کرد.حکومت نجیب را همه ارام بود.سقوط داد. این دوستم باید محاکمه شود‌قواره اش مثل خوک واری سرخ گشته.

>>>   چندي پيش حاجي اشرف غني به تهران رفته بود و سفير آن كشور در فرودگاه اورا بدرقه كرده بود. تعداد از هموطنان مان برآشفته شده بودند كه به «رئيس جمهور» افغانستان توهين صورت گرفته و بايد رئيس جمهور ايران ازو پذيرايي مي كرد. من اما همان وقت گفته بودم ايران مطابق ظرفيت اشرف غني برخورد كرده و تعجب هم نداشت.
امروز شام وزير خارجه امريكا به فرودگاه بگرام حضور يافت و مسوولين درجه يك حكومت وحدت ملي به سر كرده گي غني و عبدالله فورا به ديدن او به پايگاه هوايي بگرام شتافتند. تملق و چاپلوسي آمدمك هاي حكومت وحدت ملي را وقتي در پاي وزير خارجه امريكا در بگرام ديدم، به جاي آنها عرق شرم بر جبين من موج زد. اين ها چقدر رهبران كوچك و بي غرور اند. مسوولين حكومت كابل به جاي اينكه وزير خارجه امريكا را در مقر وزارت خارجه اي كشور مطابق پروتوكول ديپلوماسي با صلابت و سر بلند ملاقات كنند، متاسفانه غني با تنبان و پيراهن، قديقفه بر جنوب شرق شانه اش با دار و دسته اش به ديدار وزير خارجه امريكا به بگرام مي رود، انگار «پادشاه جهان» را زيارت مي كنند.
هارون معترف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است