سناریوی حملات اخیر به بازیگران آمریکایی مرتبط است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۱    ۱۳۹۶/۷/۳۰ کد خبر: 140409 منبع: پرینت

در هفته اخیر ما شاهد حملات سنگین از سوی داعش و طالبان بوده ایم و در چنین هفته ای بیش از چهارصد تن از هموطنان مان جان های شیرین شان را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،داکتر لطیف نظری استاد دانشگاه در برنامه «چشم انداز» معتقد است این حمله های مرگبار در افغانستان توسط گروه های تروریستی اما با برنامه و طرح های حامیان شان که همان آمریکایی ها در پس پرده می باشد انجام می گیرد و افزود: بنابراین در چنین وضعیتی گروه های تروریستی مثل داعش از فرصت استفاده می کنند و با استفاده از خلاهایی که که در افغانستان وجود دارد یک گروه قومی و یک گروه مذهبی خاص که همان شیعه ها می باشد را مورد تهاجم قرار می دهند.

وی افزود: این سناریو هم بدون ارتباط با آن حلقه های کلان و بازیگران اصلی نمی تواند قابل تفسیر باشد و حتی در رسانه های منطقه هم آمده بود که نزدیکان ابوبکر بغدادی در افغانستان در حال انتقال هستند یا حتی خانواده اش هم در بعضی از رسانه ها ذکر شده بود که به افغانستان انتقال پیدا می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات اخیر
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   ه گزارش اسپوتنیک به نقل از آرمان ملی، فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا، اظهارات اخیر شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان در مورد همکاری برادرش با حمله‌ کننده‌گان انتحاری را رد کرده است.
آقای مسلمیار با رد صحبت‌های آنان هشدار داد،در صورتی که حکومت این موضوع را بررسی نکند، خودش دست به کار خواهد شد.
به گفتۀاو، اتهام همکاری کردن برادرش با حمله کننده‌گان انتحاری دسیسه است و اهداف سیاسی در پشت پرده دارد.
لالی حمیدزی، عضو مجلس نماینده‌گان پیشتر گفته بود که برادر رئیس مجلس سنا در حفاظت و نگهداری حمله‌کننده‌گان انتحاری دست دارد.
او گفته است که برادر مسلمیار، مهاجم انتحاری که خود را در برابر نماینده‌گی نوی کابل بانک در ننگرهار منفجر کرد مخفی کرده بود.
آقای قدیر افزود: امریکا گفته است که مسلمیار پیش ما حتا پرونده انتحاری دارد و در لیست سیاه قرار گرفته است؛ تا این اتهامات رفع نگردد؛ از خاک امریکا چه حتا از هوای این کشور هم رد شده نمی تواند.
سه هفته پیش فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا طی یک سفر رسمی به کانادا رفته بود.
به گفتۀآقای قدیر،چند روز پیش خانه فرمانده کندک نظم عامه در جلال آباد به نام یونس، توسط کندک صفر دو محاصره شد و یک نفر را از خانه او بیرون کشید؛ این شخص با کسانی که در حمله بالای خانم انگیزه و مقابل کابل بانک دست داشتند؛ ارتباط تیلفونی برقرار کرده است.
گفته می شود شخص بازداشت شده سمیع الله مشهور "قوماندان مسلم" نام دارد و هم اکنون در زندان امنیت ملی است
ر

>>>   سلام!
بعضی هادر نظریات گفته که رهبراشراربامجاهدین کرزی بود ویااشرف غنی هم مجاهدین است رهبران دیگر را هم میشناسیم حقیقت راباید گفت وقبول کرد! فساد ازین ها شروع شده ودوام میکند وطالب راهم محکوم کرده ، بنظر من هم درست بوده کار که خراب شد جور کردن اش اسان نیست ،شما میدانید وهمه مردم خبر وشاهداست کدام گروه ها تمام سلاحها ثقیل وخفیف ، تانگ ها وتیاره ها را بر پاکستان وکولاب فروختند در مقابل ازبین بردن تشکیلات هوایی،مؤسیسات عالی نظامی اکادمی تخنیک، حربی پوهنتون وپوهنتون هوایی، تشکیل تانگ ،توپ،امنیت ملی وغیره پول هنگفت ودالرگزاف گرفتند... سلاحهای چهارمیله دافعهوا ودهشکه ها وپی کا روسی را به امرویک پرزه کاغذی یک نفر وقت محوه وقطع کردند.به فرمایش خارجی ها نه کدام امر وفرمان مقامها بودند . پارلمان آن زمان کجا بود قانون کجا بود انسانیت کجا بود که امروزغوغاو فغان دارد واز ضعف قوای مصلح سخن میرانند؟! فعلا همان اشخاص سلاح قروش وتشکیل فروش بلندمنزلها دارد، شرکتها ومقامهای بلند دولتی دارد وملت غریب و بیچاره را به کام مرگ ،انتحاروانفجار داده ایا سبب تضعیف قوای مسلح آن گروه های مذکور در مقابل دالر خارجیها نیستند؟ به این طرف قضیه هم باید فکر شود طالب هم تمام سلاحهارا میفروختند وبه خود میدان را شغالی وضعیف نموده اما آغاز اش که بوده که انجام ندارد انشآالله به تقاعد پیش از وقت وفرمایشی خارج افسران قوای مسلح ازعده اشخاص مسلکی وبا تجربه نیز میدان خالی وشغالی برای انتحارها بیشتر، وبه تصرف اوردن مناطق زیاد به طالب وداعیش چانس آسان میگردد، تفکر عمیق بهتر از آرمان و افسوس بعدی است که همۀ مان درآن قرار داریم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است