هشتصد هزار نفر در 6 ماه گذشته به وبا مبتلا شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۶/۸/۱ کد خبر: 140430 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد در طول 6 ماه گذشته دست کم 800 هزار شهروند یمنی به وبا مبتلا شده اند و 14 هزار بیمار یمنی به دلیل فراهم نبودن امکان معالجه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش «النشره»، «عبدالوهاب الکحلانی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که دست کم از ماه آوریل گذشته تا کنون یعنی در حدود 6 ماه دست کم هشتصد هزار نفر به وبا مبتلا شده اند.

الکحلانی در یک نشست خبری اعلام کرد که تا کنون بیش از 2 هزار شهروند یمنی در پی ابتلا به وبا جان خود را از دست داده اند. وی تاکید کرد که 14 هزار بیمار یمنی به دلیل محاصره ای که عربستان علیه یمن ایجاد کرده جان خود را از دست داده اند و افزود: بیش از 95 هزار بیمار یمنی نیازمند خروج از کشور و درمان هستند.

بر اساس این خبر محاصره یمن، جلوگیری از ورود کارشناسان و ناظران بین المللی سازمان های حقوق بشری و بمباران مداوم شهرها که منجر به نابودی تاسیسات بهداشتی در یمن شده تا کنون بیش از نیم میلیون کودک یمنی را دچار سو تغذیه کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاکید کرد که 55 درصد از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی یمن در پی حمله های ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان کاملا ویران شده و خسارت هایی که به بخش بهداشت و درمان در یمن وارد شده بیش از 8 میلیارد دالر تخمین زده می شود.

وی همچنین گفت دارو و مواد مورد نیاز درمانی و پزشکی که به یمن ارسال می شود ماه ها در بندرهای جیبوتی نگاه داری می شود و در نهایت این محموله ها وقتی به یمن ارسال می شود که تاریخ انقضایشان تمام شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
وبا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است