دولت میانمار به‌دنبال غصب زمین مسلمانان روهینگیا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۶/۸/۱ کد خبر: 140435 منبع: پرینت

خبرگزاری رویترز نوشت، احتمالا دولت میانمار املاک و زمین‌های مسلمانان روهینگیا را بعد از فرار آنان به بنگلادش، فروخته و یا برای کشاورزی استفاده می‌کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مقام های و برنامه‌هایی که از آن اطلاع یافته نوشت مسلمانان روهینگیا بعد از بازگشت به میانمار احتمالا قادر به بازپس‌گیری زمین‌های خود نخواهند بود.

خبرگزاری رویترز با استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده نوشت، آوارگان مسلمان روهینگیا که از خشونت‌های دولت و ارتش میانمار به بنگلادش گریخته‌اند احتمالا املاک خود را در میانمار از دست داده و حکومت میانمار زمین‌هایشان را به فروش رسانده یا در آن کشاورزی می‌کند.

بعد از موج جدید خشونت‌های دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، حدود 600 هزار نفر از آنان به بنگلادش گریخته‌اند و در کمپ‌های آوارگان به سر می‌برند اما دولت بنگلادش خواستار بازگشت انی آوارگان به میانمار است.

رویترز با 6 تن از مقام های میانمار درباره برنامه‌های بازگردانی آوارگان گفتگو کرد. بر اساس گفته‌های این افراد، دولت میانمار قصد کشاورزی در زمین‌های اهالی روهینگیا را داشت و احتمالا این زمین‌ها را به فروش برساند.

همچنین میانمار قصد دارد اکثر آوارگان را بعد از بازگشت در «روستاهای مدل» سکنی دهد و اجازه بازگشت آنان به خانه‌های قبلی‌شان را نخواهد داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روهینگیا
میانمار
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است