خلیلی: هزاره بودن جرم نیست و باعث مباهات است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۶/۸/۱ کد خبر: 140457 منبع: پرینت

راه عزت همه اقوام کشور در وحدت و همدلی آنان نهفته است.

محمد کریم خلیلی، رییس شورای صلح روز شنبه 29 میزان 96 در مراسم گرامیداشت از شهدای دوران مقاومت در ولسوالی یکه ولنگ ولایت بامیان با اشاره به اوضاع بد امنیتی در کشور از مردم خواست تا یاس و ناامیدی را بخود راه ندهد و برای حفظ وحدت تلاش کنند.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در اجتماع بزرگ مردم یکه ولنگ، مقاومت و ایستادگی مردم در برابر تروریزم بین المللی و بی عدالتی برگ زرین تاریخ مردم خواند و بیان کرد که با دشواری های زیاد در این سرزمین مقاومتی را شروع کردیم که نتیجه آن عزت و سربلندی امروز مردم ماست.

خلیلی بیان کرد که امروز جایگاه این مردم (هزاره ها) در سطح داخلی و بیرونی بعنوان مردم صلح دوست، مدنی و ضد خشونت تثبیت شده است و اقوام دیگر به وجود هزاره ها افتخار می کنند. دیگر هزاره بودن نه تنها جرم نیست، بلکه باعث افتخار و مباهات است.

وی با تاکید بر این که راه عزت همه اقوام افغانستان در وحدت و همدلی آنها نهفته گفته است که جوانان و فرهنگیان باید بدانند که رسیدن به شکوه و عظمت در حفظ وحدت اقوام نهفته است و تفرقه افگنی و نفاق انگیزی به خیر کشور نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلی
بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   خلیلی: مقاومت و ایستادگی مردم در برابر تروریزم بین المللی و بی عدالتی برگ زرین تاریخ مردم خواند و بیان کرد که با دشواری های زیاد در این سرزمین مقاومتی را شروع کردیم که نتیجه آن عزت و سربلندی امروز مردم ماست.
کدام عزت؟ کدام سربلندی؟ کدام مقاومت؟ کدام برگ زرین؟ فریب دادن مردم تا کی؟ قوماندانان سرشناس هزاره را شما نکشتید؟ از ترور صادقی تا افکاری تا سروری و اختری و ... همه قربانی توطئه شما شده اند. ثمره آن شهرک حاجی نبی و ثروت های بادآورده شما در دوبی و آمریکا است به این مردم مظلوم چه رسیده است؟؟؟ عوام فریبی تا کی؟ خاک به چشم مردم زدن تاکی؟

>>>   او ....هزاره بودن کی جرم بوده که العان باشد.
مگر پشتون بودن جرم است یا تاجیک وازبک بودن یا هر نژاد دیگری مهم شعور انسانی است از هر قوم که باشی باید شعور انسانی داشته باشی .

>>>   خلیلی انسان معامله گر و استفاده جو از نام قوم است که از خون مردم خود و اقارب خود را مالک ملیون ها دالر کرده اما یکروز هم نشده که بمردم فقیر هزاره کمک مالی و یا جنسی کرده باشد و حتی خمس و ذکات اش را هم ما مردم هزاره ندیده ایم این مجالس کمپاینی بخوداش و طرفداران نزدیک اش که کاسه لیسان اند براه انداخته وانهم با مشور و هدایت از داخل ارگ .

>>>   خلیلی حرفهای سالها قبل خود را تکرار میکند خدا خیر کند

>>>   حقیقتا که باعث مباهات است اینرا ما نه بلکه انسان های خوب دیگر جهان میگویندمثلا: کانادائی ها واسترالیائی ها اینرا با ثبوت گفته اند که هزاره ها مردم با استعداد صلحدوست ودارای ذهن قوی هستند یا کوتاه تر آی کیوی بلند دارند
ر

>>>   خصوصیات هـــزاره ها :
مـردمان مودب حلیم صبور قانع زخمت کش با استعداد ، نظیف ، کم حرف ، مبتکر ،مظلوم ، با هنر ،
در اکثریت مکاتب ولیسه ها اول نمره وشاکردان لایق هزاره هستند .
کاش من هم هزاره می بودم ،
در دنیای بعدی من می خواهم تا مرا هم هزاره خلق کند
( ر )

>>>   واقعا كه همين طور است همه مليت هاى ساكن افغانستان بأهم برادر هستند مرگ بر دشمنان زنده باد اتحاد واتفاق مردم افغانستان

>>>   آقای خلیلی و آقای محقق باید کودتای درون حزبی دهه 90 را
صادقانه به مردم توضیح بدهند.

>>>   هموطنان عزیز:
درفشانی های خلیلی رامطالعه کردم امامتاسفانه خلیلی مباهات مباهات میگوید،فکرمیکنم خلیلی هم شامل گروپ دموکراتان هزاره شده است وازین افتخارات هزاره هامباهات میکند:
1-چهارنفر مجهول الهویه که معمولاکلاه قره قلی به سردارنداز جمله یکی شان کشته شد شب که خواب بابه دیدند صبح چهاراهی پل سوخته را مسدود میکنندو عکس مزاری راسرچوب میزنند چندتا افراد مسلح موی کشال راوظیفه میدهند که یک کراچی ران ویک نفرموچی ویکنفر مزدورکار هزاره امروزبه کاررفته نمیتوانند همه بایدداخل مصلی غصبی بروندکه امروز وحدت ملی راخواب دیده ایم ودردشت برچی به نمایش میگزاریم، وحدت ملی یعنی هزاره ،به خلیلی بگوئیم که وحدت به این معنی است که همه اقوام افغانستان زیریک بیرق وتحت یک زعامت به شگوفایی مملکت کارکنیم،حالا خلیلی چندین شاخه وچندین گروه تحت زعامت چندین هیولاآنهم دردشت برچی راچگونه نام وحدت میدهد؟یکی ازرهبران مهم اهل تشیع شیخ محسنی صاحب ا ست که بدلیل فهم بلند و علم ودانش بالای شان هم مردم شیعه ایشانرابزرگ ورهبرخود میدانندوهم نزد بزرگان اهل سنت وجماعت نیزایشان مورد تکریم واحترام است،اما خلیلی که سابقه علافی دارد نامی ازایشان نمیبردوحتی درمراسم عیدبه احترام وی نمیرود درحالیکه درهمسایگی اش قراردارد، معلوم نیست کدام وحدت ملی منظورخلیلی است که مباهات میکند.
2-خلیلی که خودرانمادوحدت ملی میخواند اینقدرفهم نداردکه دلجویی بازماندگان شهدای بادغیس وپکتیااهمیت داشت ویا تفریح رفتن وکله پاچه خوردن درکوه بامیان ویکاولنگ؟
3-جناب خلیلی همه افتخارات رایادکرده اید اماازافتخارات فساداخلاقی هزاره ها اشاره نکرده اید بخداقسم اعتباروحیثیت مغل هاراهم بربادداده است شمابعضی چیزهارا تجاهل عارفانه میکنید وتذکرنمیدهید.
بقیه صحبتها دربحث های بعد.
هموطن شماازکابل

>>>   لذا در توبره کرده هر روز مانند بامیان به ثمن بخس می فروشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است