بزرگترین ترس مردم آمریکا در سال 2017
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۶/۸/۲ کد خبر: 140473 منبع: پرینت

پایگاه اینترنتی اکسپرس در گزارشی به بررسی بزرگترین ترس‌های مردم آمریکا در سال 2017 پرداخت.

نتایج نظرسنجی دانشگاه غیرانتفاعی «چپمن» در اورنج کالیفرنیا نشان می‌دهد ترس مردم آمریکا در سال 2017 تغییر کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، 74.5 درصد از مردم آمریکا از فساد مقامات دولتی آمریکا و کاخ سفید بسیار می‌ترسند. این ترس در قالب فساد مالی و اخلاقی در نظرسنجی‌های پیشین نیز وجود داشته، ولی با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و افشای اسنادی مبنی بر رشد فساد در میان مقام های دولتی این کشور، «ترس» مردم آمریکا از فساد مقام های کاخ سفید 2 چندان شده است.

به گفته مسوول اجرای این نظرسنجی، فهرست بزرگترین ترس‌های سال 2017، به وضوح آشفتگی و عدم اطمینان سیاسی مردم آمریکا را پس از انتخاب دونالد ترامپ نشان می‌دهد.

ترس از فساد مقام های دولتی در طول 2 سال گذشته در راس بیشترین واهمه مردم آمریکا قرار داشته است. با این تفاوت که در سال 2016 میزان ترس از فساد مقام های دولتی آمریکا 60.6 درصد بوده و در سال 2017 به 74.5 درصد رسیده است. ترس از لغو قانون بهداشت و درمان اوباما –اوباماکر—و جایگزینی آن با لایحه «ترامپ کر» با 55.3 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است.

واهمه از آلودگی اقیانوسی، آب آشامیدنی، آینده اقتصادی نامعلوم، هزینه‌های بالای درمان به ترتیب در رتبه‌های سوم تا هفتم قرار دارند.

جالب آنکه ترس از حمله هسته‌ای کوریای شمالی به آمریکا با 47.5 درصد در جایگاه نهم قرار داد و مردم آمریکا از حضور آمریکا در جنگی دیگرو تغییرات آب و هوایی، بیشتر از حمله هسته‌ای پیونگ یانگ نگران هستند.

در نهایت، آمریکایی‌ها کمترین ترس را از آلودگی هوا دارند. همچنین با توجه به این فهرست آمریکایی‌ها هیچ ترسی از حمله گروه‌های تروریستی و افراطی، مرگ عزیزان و اعمال قوانین محدودیت حمل سلاح ندارند.

در نظرسنجی دانشگاه چپمن، 1207 نفر بزرگترین ترس‌های خود را از میان 80 مقوله انتخاب کردند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است