آمریکا با چه هدفی رقه را با خاک یکسان کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۶/۸/۲ کد خبر: 140478 منبع: پرینت

آمریکا و متحدانش در ایتلاف بین المللی برای اینکه پیروزی بر داعش در سوریه را به نام خود تمام کنند، به گونه‌ای شهر رقه را بمباران کردند که عملا چیزی از آن باقی نمانده است.

روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو، امروز نوشته است: همانطور که روز گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در چارچوب عملیات آزادسازی شهر رقه سوریه از دست ترویست های داعش، هزاران نفر از مردم غیرنظامی ساکن این شهر قربانی حمله های ایتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا شده و این شهر تقریبا با خاک یکسان شده است. این در حالی است که مقام های آمریکایی، بدون اشاره به این واقعیت تلخ، آزادسازی رقه را «پیروزی برجسته» بر داعش ارزیابی کرده و این عملیات را اقدامی مهم در مبارزه جهانی با این گروه تروریستی نامیدند.

"فرانس کلینتسویچ" نایب رییس کمیته امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که ایتلاف به اصلاح ضدداعش به رهبری آمریکا، بعد از نابودی این شهر، اکنون سعی دارد تا با ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم آن، رقه را به مرکز جدیدی در سوریه که تحت کنترل دولت بشار اسد نباشد، تبدیل کند.

«استاندارد دوگانه» غرب حتی در کمک رسانی به مردم سوریه

این سناتور با یادآوری اینکه، بلافاصله بعد از آزادی رقه، میلیون ها دالر و یورو سریعا برای کمک انسانی به این شهر اختصاص یافته و این مساله نشان دیگری از «استانداردهای دوگانه» غربی‌هاست که خاک سوریه را نیز به مناطق «خودی و بیگانه» تبدیل کرده و حتی کمک‌های انسانی به مردم این کشور را بصورت انتخابی انجام می دهند.

کلینتسویچ یادآور شد: «کاملا واضح است که در پشت این ماجرا اهداف سیاسی خاصی وجود دارد. واقعیت تلخ فقط در بمباران وحشیانه نیروهای متحد آمریکا به این شهر نیست. به عقیده من، قبل از هر چیز تلاش جدایی طلبانه ایتلاف آمریکایی برای تبدیل کردن شهر رقه به مرکز دیگری در سوریه است که تحت کنترل دولت مرکزی آن قرار نداشته باشد.

دقیقا با این هدف است که بسیار سریع پول‌های زیادی برای بازسازی این شهر سرازیر شده است، در حالیکه چنین برخوردی در مورد سایر شهرهای سوریه، بعد از آزاد شدن آنها از دست داعشی‌ها صورت نگرفت.»

لازم به یادآوری است که انگلیس روز گذشته اعلام کرد که مبلغ 10 میلیون پوند (بیش از 13 میلیون دالر) برای ارایه کمک‌های انسان دوستانه به مردم شهر رقه اختصاص داده است.

حمله نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا به شهر رقه در تاریخ 6 ژوین آغاز شد. تروریست ها در تاریخ 21 سپتامبر در بخش های مرکزی شهر در محاصره افتادند، ولی بشدت مقاومت می کردند. در مرحله پایانی عملیات آزادسازی رقه، حمله های هوایی نیروهای ایتلاف به این شهر به گونه‌ای بود که مردم غیرنظامی آن برای نجات خود مجبور به ترک شهر شدند و تعداد زیادی از آنها در جریان بمباران های هوایی کشته شدند. نیروهای دمکراتیک سوریه در تاریخ 20 اکتبر، رسما آزادی شهر رقه را اعلام کردند.

اقدام وحشیانه «سیاسی و نظامی» آمریکا در شهر رقه

"عادلبی عشقاگاشیف" نایب رییس فراکسیون «روسیه واحد» (حزب حاکم روسیه) و عضو کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در گفتگو با این روزنامه گفته است: «آمریکا و ایتلاف تحت فرماندهی آن، بسیار عجله داشتند تا در پیروزی بر ترویسم بر نیروهای دولتی سوریه که تحت حمایت روسیه و ایران، موفقیت های قابل توجهی در این مبارزه بدست آورده بودند، غلبه پیدا کنند و آزادسازی شهر رقه، از این جهت برای آنها اهمیت بسیار زیادی داشت و همین هدف باعث شد که برای آنها مهم نباشد که تعداد زیادی از مردم غیرنظامی در حمله های وحشیانه آنها به این شهر قربانی می شوند و دقیقا این اتفاقی بود که در شهر رقه رخ داد.»

این نماینده بلندپایه دوما افزود: «آنچه آمریکا و متحدانش در شهر رقه انجام دادند، دقیقا یک اقدام وحشیانه سیاسی و نظامی بود. آمریکایی‌ها اکنون، زمانی که عملیات ضدداعش در سوریه به پایان خود نزدیک شده است، تنها روی یک هدف متمرکز شده و آن اینکه نتیجه این مبارزه را به نفع خویش تمام کرده و در این عرصه از نیروهای دولتی سوریه تحت حمایت روسیه و ایران، پیشی بگیرند.»

به گفته وی، سخنان پیروزمندانه که از سوی مقام های آمریکایی درباره آزادی رقه شنیده می شود هم تنها احساس خشم و انزجار انسان را برمی انگیزد.

این مقام پارلمانی گفت: «این در حالی است که بیش از 90 درصد از خاک سوریه در پی عملیات نظامی ارتش سوریه، میلی متر به میلی متر، آزاد شده تا بالاخره تحت کنترل دولت سوریه قرار گرفته است. نیروهای نظامی روسیه هم در بمباران مواضع داعشی، دقیقترین ابزار را بکار بردند تا این حمله های کاملا دقیق و حساب شده باشد، در حالیکه آمریکا و متحدانش برای رسیدن به هدف سیاسی خود، بدون توجه به جان مردم غیرنظامی دست به اقدامات وحشیانه زده و آنها را قربانی کردند.»

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
رقه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است