مجلسی ها از بودجه انتقاد و سپس آن را تایید کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۹    ۱۳۹۶/۸/۲ کد خبر: 140507 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان بودجه‌ وسط سال مالی ۱۳۹۶ را تایید کرد.

بودجه وسط سال مالی 1396 در نشست روز دوشنبه 1 عقرب 96 به رای گذاشته شد با وجود انتقادهای جدی به آن با اکثریت آرا تصویب شد.

گفتنی است که پس از تغییرها، بودجه‌ عادی 267 میلیارد و 752 میلیون افغانی، بودجه‌ی انکشافی 140 میلیارد افغانی و 428 میلیون افغانی و مجموع بودجه‌ ملی سال جاری مالی 417 میلیارد و 180 میلیون افغانی اعلام شد.

صدیق احمد عثمانی، عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس با انتقاد از تغییر در بودجه عادی مجلس گفت: تغییر در تشکیل بوجود نیامده است و مشکل‌ها در جای خود باقی است، بنابر تصمیم حکومت، بودجه‌ی عادی در یک بخش کم و در بخش دیگر جابجا شده است.

بگفته عثمانی، در بودجه‌ عادی 660 میلیون افغانی تنقیص و 596 میلیون افغانی ازدیاد صورت گرفت است که تفاوت آن 64 میلیون افغانی تنقیص است.
با وجود انتقاد های اعضای مجلس در زمان تشریح بودجه وسط سال، 85 عضو مجلس به آن رای تایید دادند.

گفتنی است که قرار است تا دو ماه دیگر سند بودجه‌ سال مالی 97 به مجلس فرستاده شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بودجه وسط سال
تایید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا نماندگان مجلس بودجه و تطبیق آن را در یک سال دو مرتبه مورد بررسی قرار میدهند؟
باید ماهانه مورد بررسی قرار گیرد و وزرای هروزارت خانه ماه یک مرتبه خواسته شود تا از تطبیق بودجه از او پرسان شود و در صورت عدم تطبیق پلان برایش رای عدم اعتماد داده شود.
وکلای پارلمان هیچ مشکلات جیبی خود را در نظر نمگیرند.
ازین ها کرده بازماندگان سربازان شهید که غرض گرفتن معاش شهادت شوهران شان میروند، با تجربه تر هستند و معاش شهادت شوهرانشان را قسط کرده اند و هفته وار یک بار پشت معاش شوهران شان میروند.

>>>   جناب مجلسیها
ازشروع سال 96 الی اکنون معاشات متقاعدین برایشان داده نشده خداکند که بودیجه متقاعدین این قشر بیچاره جامعه را نیز درنظر گرفته باشید درغیر آن یکی تان روز خوب نمی بینید وروزی همینطور دربدرمیشوید همچنان ازشخص وزیرمالیه تقاضاء مینمائیم تا برای پرداخت حقوق متقاعدین توجه نماید وآنرا برایشان هرچی زود تر تادیه نماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است