چرا با وجود حضور آمریکا ما در خاک و خون هستیم؟
تازمانیکه ما وابستگی و توکل را از آمریکا بر نداریم این مملکت در همین حالت باقی می ماند. ما فقط می گوییم اگر آمریکا نباشد ما با خاک و خون یکسان می شویم. پس چرا حالا که هست ما با خاک و خون یکسان هستیم؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۶/۸/۲ کد خبر: 140510 منبع: پرینت

این روزها حملات مخالفین مسلح شدت یافته است. کشته ها و زخمی ها بیرون از حد تصور است. در این حال، سران حکومت بی خیال به امور همیشگی شان مشغول اند و هیچ طرح و یا برنامه خاصی برای ایجاد امنیت روی دست ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید نقیب الله هاشمی، عضو شورای ولایتی کابل در برنامه «مثبت و منفی» گفت: یک مثل عامیانه وجود دارد که می گوید کسی که خواب رفته باشد بیدار می شود اما کسی که خود را به خواب زده است بیدار نمی شود. آخر تا به کی ما قربانی دهیم. حمله به دنبال حمله. در حالیکه این حکومت خود را به خواب زده است و مردم تار و مار می شوند. همه خانه های ما از یتیم و بیوه پر شده است. اگر نگاهی به غزنی، کابل، جلال آباد، قندهار و دیگر شهرها بیندازیم، همه و همه به دست دشمنان ناامن شده اند. حالا هم که در دانشگاه مارشال انفجار شده است. این چه اوضاعی است که برای ما درست شده است. در هیچ مکانی امنیت نداریم.

وی معقتد است کشورهای خارجی از کشور ما سوء استفاده می کنند و در این مورد بیان داشت: ملت ما فهمیده است که آمریکا با همه طرح ها و برنامه ها و کمک هایش با ما صادق نیست. این عدم صداقت آمریکا هم با ما از ضعف سیاسیون ما سرچشمه می گیرد. آنها هم سوء استفاده می کنند و هر برنامه ای را به نفع خود در اینجا اجرایی می کنند.

هاشمی با بیان اینکه، رییس جمهور بار اول یا باردوم و یا سوم نیست که این اوضاع را می بیند و خم به ابرو نمی آورد، افزود: سه سال می گذرد. همه نهادها آوازه را بلند کرده اند و در حال اعتراض به این اوضاع هستند. در حالیکه آخرین درجه از پاسخگویی رییس جمهور گفتن تسلیت است و اگر بخواهد خیلی مردم را تحویل بگیرد یک موضعگیری هم می کند. اگر رییس جمهور می خواهد که به مردم یک پاسخ مثبت را بگوید. اگر واقعا رییس جمهور بخواهد کسی را که نمی تواند یک پست امنیتی مهم را به پیش ببرد می تواند وی را عزل کند. در حالیکه رییس جمهور صلاحیت را به انحصار گرفته است. به کسی اجازه نمی دهد اوضاع را سر و سامان دهد و خودش هم که توسط کشورهای بیگانه فاقد هرگونه تصمیم گیری و اختیاری است.

این عضو شورای ولایتی کابل، وجود آمریکا را باعث افزودن ناامنی ها می خواند و می گوید: تازمانیکه ما وابستگی و توکل مان را از آمریکا بر نداریم و توکل را به خدا نکنیم این مملکت در همین حالت و شاید هم بدتر باقی می ماند. ما فقط می گوییم اگر آمریکا نباشد ما با خاک و خون یکسان می شویم. پس چرا حالا که هست ما با خاک و خون یکسان هستیم. چرا دست بر دست گذاشته است و کشته شدن هر روزه مردم ما را تماشا می کند؟

هاشمی با انتقاد از رییس جمهور در مورد بی اهمیت بودن وی نسبت به امنیت می گوید: رییس جمهور هیچ پلان و برنامه ای برای کشور ندارد. در حالیکه هر روز در این وطن صدهانفر کشته می شود. دشمن برای موفقیت بیشتر هفته ای یکبار پلان خود را تجدید می کند اما رییس جمهور حتی یک برنامه هم ندارد. هیچگاه سعی نمی کند بزرگان امنیتی را جمع کند و یک برنامه خوب و جامع را اجرا کند. هیچ نشست ملی با بزرگان جهادی و امنیتی برگزار نمی کند که مشکلات را حل کند. رییس جمهور از این جلسات می ترسد و در جمع آنها حاضر نمی شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حضور آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Farid
سرزمین ما را دیگران شکل داده اند و دیگران از آن استفاده کرده اند و استفاده می کنند . دیگران هر وقت که بخواهند این سرزمین را می توانند تکه تکه و نابود کنند . مردم این سرزمین و باشنده های آن باید به گزینه ی خودیِ مناسب ، واقعبینانه و عملی برای ساختن یک وطن و یک کشور برسند .

>>>   ما در خاک و خون هستیم چون امریکا در خاک ما حضور دارد!!!!!!

>>>   داکتر عبداللطیف پدرام:
"شوونیزم، فاشیزم، انحصارطلبی قومی، تکقومی ساختن، هویت اقوام دیگر را نابود کردن، حذف اینها از ساختار قدرت، حذف اینها در ساختارهای تصمیم‌گیری به مراتب خطرناکتر از جریان طالبان است."
موصوف این تنسیق‌الصفات، در سخنان آقای پدرام، حکومت کنونی است.

>>>   من با هاشمی صا حب صد فیصد مو افق هستم

>>>   شما بفرمایید چرا زمانیکه دولت وقت افغانستان در زمان نجیب الله و کارمل از شوروی درخواست کمک کرد با شورشیان بی عقل همراه شدید چرا علیه دولت مستقل افغانستان جهاد کردید به اسم اسلام که ما با کفار جهاد میکنیم - نان و آب کم داشتید - خانه و کاشانه نداشتید ؟ سطح علمی پایین بود ؟ مدرن نبودید ؟ خب طالبان را امریکا و کشورهای همسایه و متحدان منطقه ای امریکا به اسم دفاع از اسلام برایتان ساختند چه نتیجه ای جز ۴۰ سال جنگ و آوارگی در غربت در کشورهای همسایه و جهان - ویرانی - خرابی - گرسنگی و فقر داشت
چنگیز - کابل

>>>   افغانستان حتی نمی تواند نان خالی مردم خود را تولید و تاًمین کند، زیرا حاکمیت ملی و ثبات سیاسی در افغانستان نیست، طبیعی است در جنگ و خون و بلبشور خانه هم نمی توان سرمایه گزاری کرد. والله به نظر من آمریکایی بودن و به آزادی و حق حاکمیت مردم و قوانین حقوق بشر جهان معتقد و پایبند بودن هزار بار بهتر از وحشیهای اسلامی مانند طالبان و حکمتیار و غیره در افغانستان می باشد، بدبختی و فلاکت و عقبماندگی خودمان را که از دین و دینداران ریاکار و حاکمان دزد و جنایتکارمان نشاًت می گیرد را به گردن دیگران و آمریکا نیاندازیم، این همه بدبختی و فلاکت و عقبماندگی زائیده و محصول دولتهای فاسد و دیکتاتوری مرکزی و از اعتقادات متحجر علمای پست و کپک زده و قرون وسطایی خودمان است و لاغیر.

>>>   سلام واحترام تقدیم! است
حقیقت راباید گفت وهم قبول کنیم! فساد ازکجا شروع شده ودوام میکند به نظر من ازبین بردن اردو وکبارسازی سلاحها ؛ وسایل،تجهیزات و وسایط جنگی در سالهای 1371 و1376 وبعد ازآن تا امروزبه فرمایش نوازشریف وباداران ویک عده شخاص استفاده جوومفسد که به زوراشخاص ودالرمقررشده ،کاربه دست خود مان خراب شده ، کار که خراب شد جور کردن اش به هیچ وجه آسان نیست ،شما میدانید وهمه مردم خبر وشاهداست که کدام گروه ها، تمام سلاحها ثقیل وخفیف ، تانگ ها وتیاره ها را بر پاکستان، ایران وکولاب فروختند در مقابل ازبین بردن تشکیلات هوایی،مؤسیسات عالی نظامی اکادمی تخنیک، حربی پوهنتون وپوهنتون هوایی، تشکیل تانگ ،توپ،سیاسی،امنیت ملی تنقیص هاوغیره پول هنگفت ودالرگزاف گرفتند.مهمات وسلاحهای گیریس بند وجدید چهارمیله دافعهوا ودهشکه وپی کا روسی را به امرویک پرزه کاغذی یک نفرمسؤل وقت محوه وقطع کردند. نه کدام امر وفرمان مقامها بودند ونه ضرورت آن . پارلمان آن زمان کجا بود قانون کجا بود انسانیت چراصدا بلند نکردوصدا چرا دیگه ، که امروزغوغاو فغان دارد واز ضعف قوای مصلح سخن میرانند؟! فعلا همان اشخاص سلاح قروش وسران تنظیمها وتشکیل فروش بلندمنزلها دارد، شرکتها ومقامهای بلند دولتی دارد وملت غریب و بیچاره را به کام مرگ ،انتحاروانفجار داده ایا سبب تضعیف قوای مسلح آن گروه های مذکوردرمقطع مختلف در مقابل دالـر خارجیها نیستند؟ به این طرف وجانب قضیه هم باید فکروتوجه ملت شود... طالب قبل وبعد ازآن هم تمام سلاحهارا میفروختند پنج سال پیش هقادهزار میل سلاح ازامریکا تاافغانستان درطول راه مفقود شدتمام مطبوعات تبصره داشتند اما آغاز اش که بوده که انجام ندارد؟ انشآالله به تقاعد پیش از وقت وبه فرمایش خارجیهاو درعدم نظر داشت سن وخدمت که درقانون مدنی وجهانی علما تنظیم شده افسران قوای مسلح از اشخاص مسلکی وبا تجربه نیز میدان قسماخالی وشغالی میشود برای انتحارها بیشتر، وبه تصرف اوردن مناطق زیاد به طالب وداعیش چانس آسان میگردد.
والسلام

>>>   لطفا این گپ را ازما پرسان نکو بلکه ازخود پرسان کو ویا ما باید ازشما پرسان کنیم که چرا ؟ برف بام خود را دربام دیگران نینداز

>>>   تا که مامتکی به خود نشویم وبه کم خود قناعت نه کنیم وتوجه خود را از جیب دیگران بر نه کنیم به همین منوال خوار وزبون خواهیم بود بیائید با نان خشک خود قناعت نموده ودست وحدت واتحاد وبرادری باهم بدهیم واین کشور را از این مشکلات ودربدری نجات بدهیم

>>>   این چرا وهزاران چرا های دیگر در ذهن هر افغان وانسان خطور مینماید حتی قبل از حضور واز سالیان قبل نیز از اثر تطبیق برنامه های خارجی ها این ملت غرقه به خون بودهروی امنیت وارامی وخوشی را ندیده است تنها جرم این مردم مقاومت گر این است که چرا انگیزه ای ملی ومقاومت درانها زنده است وچرا نگذاشتند تا پلانهای استعماری انها طبق خواستشان پیش نرفت ودرین راستا موانع ایجاد کردند بیرونی ها نیامده اند تا ازمن وتو حمایت بعمل اورند وکشور ویرانه ای مارا که با به راه انداختن جنگ های داحلی وایجنت های زر خرید شان چون جکمتیار وطالب وداعش خود تخریب کرده اند اعمار نماینداین همه اردو سازی وایجاد پولیس ملی وحکومت دست نشانده ومزدور و...جهت سر کوب ازادیخواهی وبی خاصیت گردانیدن ملت وبیشتر ویران کردن کشور است واین روند ادامه خواهد یافت تا یک نفر از اعماق قلب افغانستان بگوید وخودرا افغان بداند
فقیر محمد شیخانی

>>>   من که می دانم ما توسط غربی ها اشغا ل شده ایم از این چشم پوشی نکیند به خا طر دالر ها که در جیب ع وغ می افتد

>>>   بخاطری در خاک وخون هستید که سر تان با امریکا است وپای تان با روسیه دو طرفه کار می زنید بناً‌موفق نمی شوید وبد تر هم می شوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است