تفاوت دیدار کرزی و غنی با آمریکایی ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۶/۸/۳ کد خبر: 140522 منبع: پرینت

سال 2012 زمانیکه پیمان استراتژیک افغانستان و امریکا قرار بود امضا شود، رییس جمهور امریکا از کرزی دعوت کرد تا به امریکا برود و پیمان استراتژیک را در آنجا امضا کنند. اما آقای کرزی این دعوت را نپذیرفته و امضای آن در امریکا را صدمه ای بزرگ به آبرو و حیثیت افغانستان و افغان ها دانست و آنقدر پا فشاری کرد تا اوباما به ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمد و پیمان را در آنجا امضا کرد.

اما حالا بزرگان ما آنقدر بیخبر از دیپلماسی اند که از الف تا ی به دیدار یک وزیر خارجه به میدان هوایی بگرام می روند و بعد برای اینکه آبروی شان ریخته نشود تصاویر نشر شده را فوتوشاپ و محل آنرا کابل می نویسند.

کسی به این بزرگان بگوید که حالا شما نماینده افغانستان هستید و آبروی شما آبروی تمام کشور است. نکنید برای جلب حمایت امریکا برای کاندیداتوری دوره های بعدی تان حیثت کشور را از بین نبرید.

"بکتاش"


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   مه از بتيو ميترسم كه بخاطر ازي چوكي كارهاي خراب تري نكنند اي خايينين

>>>   کرزی به دیدار ملامنصور هم میرود کرزی یک شخص بی مسئولیت است او صرف به فکر خود اسپنتا کریم خرم وچند دزد تنظیمی است ع وغ به فکر ملت هستند

>>>   اوباما هیچوقت به ارگ نیامد. بهتر است اول معلومات خود را کامل کنید و بعد بنویسید.

>>>   ای کدام پیمان استراتیژیک و امنیتی بود که کرزی با امریکا امضأ کرده است و ما خبر نداریم؟
کرزی خو هر روز دعوی میکند که من پیمان استراتیژیک را بخاطری با امریکا امضأ نکردم که آنها امنیت ما را و ختم جنگ را تضمین نکردند.

>>>   اینها به خود وکشور حیثیت وابرو نگذاشتن همه بخاطر پول به باد رفت

>>>   غنى وعبداله هردو رباتك هاى ساخت أمريكاست و كليد كوك انها هم بدست أمريكايى هاست . وأين شرم وننك براى ملت بزرك افغانستان است .

>>>   بکتاش جان حیثیت؛ عزت، ابرو، روند دیپلوماسی و غیره گپهای است که باید درجای آن استفاده گردد. سیاست منافع برای ملت است تا ملت آرام بخوابند، بنوشند، بخورند و غیره. شما اطفال هستید تاهنوز معنی سیاست و منافع را درک کرده نمیتوانید. اشرف غنی هرعمل را که انجام میدهد برای آرامش مردم و منافع کشورش میباشد در این شرایط که بطور روزمره به ده ها جنازه شهدای مظلوم کشور ما به خانه های شان تسلیم میگردد در همچوشرایط ملاقات رئیس جمهور با قدرتهای جهان حتی در تشنابها نیز لازم است که صورت گیرد بنده هیچ عیبی در این مورد نمیبینم. اگر رئیس جمهور در ملاقاتهای سبب میگردد که از مرگ یک هموطن جلوگیری کند و یا اینکه مقدار کمک به کشور جلب نماید باید در هرجای و هرمکان که باشد ملاقات نماید هیچ باکی ندارد. رئیس جمهور خادم مردم است اینگونه ملاقاتها را به نفع مردم خود انجام میدهد.
کرزی خاین و فریبکار کشور در فساد اداری غرق و بقایای کرزی است که مردم به ده هاشهید میدهند. به صدها میلیارد دالر غرق شد وی منافع شخصی اش به خطر مواجه شد که در مقابل امریکا صف آرایی میکرد. ایکاش کرزی شرکتهای تولید می ساخت،ایکاش روابط خارجی اش را تنظیم میکرد کرزی در مقابل اشرف غنی برابر یک مولی هم ارزش ندارد.....
تاج بیگم

>>>   در كدام اداره أين دولت حيثيت هست؟؟؟ أيا بارلمان يك قوه با حيثيت واز مردم برخاسته هست؟؟

>>>   کرزی یک ادم مرد و با نا موس بود در طول 14 سال خا نمش در تلو یزون ها ظا هر نشد او اصلا یک پشتو ن با غیرت بود ویک فا میل ص احب رسوخ بود حا لا بیا از روده خوش غ بدانید که زن یهودی او تمام روز تلویزون ها اجاره گرفته است او اصلا در کشور نبوده و به نام خو د را پشتو ن می گرد
کرزی نر ادم دلاور است اما غ یک انسا ن ترسو وقتیکه مظاهره می شد از ترس تمام سرک ها را بند می کرد تا وی کشته نشود

>>>   تفاوت عمده بین ایندو دراین است که کرزی را آمریکایی ها آوردند وبا امکانات بیش از حداورا نوازش دادند اما با تاءسف که از امکانات وفرصت هایی بی سابقه و استثنایی استفاده درست وبه جا نشد و میتوان گفت که کرزی فرصت کش ترین سیاست مداری است که فرصت هایی استثنایی را هدرداد وبا استفاده از امکانات جامعهء جهانی به جای آنکه در راه اعتلا وبهروزی ونهاد سازی افغانستان استفاده به عمل می آمد بر عکس جهت انقطاب قومی وعمیق شدن اختلافات قومی استفاده شد.
آما اشرف غنی که در نتیجهء انتخابات مملو ازجعل وتقلب زمامدار امور بصورت مصلحتی شد از فقدان مشروعیت رنج میبرد وبه جای اینکه از تجربهء تلخ کرزی به خاطر پالیسی ناکام انحصار قدرت عبرت بگیرد, آنرا دامن میزند واز امکانات حامعهء جهانی استفاده به جا نمی نمایید.
هردو درمعرض آزمون بزرگی قرار گرفتند وازامکانات خوبی برخوردار بودند اما بادرد ودریغ که از آزمون موفق بدر نشدند وبا عنوان سیاستمداران ناموءفق شناخته خواهند شد.

>>>   بی خود علیه حکومت محبوب چیزی ننویسید

>>>   من خودم یک سا ست مدار هستم و داکتری خود را در بخش سیا ست دارم اما در تلویزون ها و میدایا نمی خو اهم حاطر شو م من از فکر خود برای تا ن می گویم که کرزی یک سیاست مدار خوب است مگر غنی یک وطن فر وش است زیرا غنی در طول همین مدت در کشور امریکا زند گی کرده وبه نفع هما ن کشور کار می کند دیگر اینکه او در غکر دین نیست و مردم گو سفندی را بازی می دهد
من این مو ضو ع را برای شما نوشتم باز همین گپ های مرا یا داشت کنید و باز تاریخ قضا وت می کند راجع به این دو رهبر

>>>   تفا وت کرزی و غنیدیگر این بود که در انتخا بات کرزی تقلب نبود اما در زمان غنی صند وق های رهی دهی در ولا یات خوست و پکتیا توسط طیارات امریکا به نفع غنی پر شده بود من خودم شاهید این بودم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است