میزان فقر کودکان در آلمان شرم آور است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۶/۸/۳ کد خبر: 140548 منبع: پرینت

رییس اتحادیه حمایت از کودکان آلمان میزان فقر کودکان در این کشور را شرم آور توصیف کرده و از دولت آینده خواست رویکرد دوستانه تری در قبال این قشر ضعیف جامعه در پیش گیرد.

"هاینز هیلگر"، رییس اتحادیه حمایت از کودکان آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی "پاسایر نوسه پرسه "، از دولت آینده آلمان خواست رویکرد دوستانه تری را در قبال کودکان در پیش گیرد. وی میزان فقر کودکان در آلمان را بی شرمانه دانست.

وی در ادامه درباره گزارش اخیر موسسه برتلزمن که گفته بود فقر، مدت طولانی در آلمان با کودکان فقیر همراه خواهد بود اظهار داشت: این مهم است که حالا برای اولین بار این مساله مورد بررسی قرار گرفته و مستند شده است.

البته اینکه کودکان اغلب در دام فقر گرفتار شده و از شرایط نامطلوب آن خارج نمی شوند یک واقعیت غم انگیز از مدت ها شناخته شده است که همکاران ما در موسسات مختلف سال ها است در اینباره گزارش می دهند. این یک سند و گواهی فقر در کشور ما نه تنها برای ایتلاف بزرگ بلکه دولت های قبل از آن است. هیچ یک از این دولت ها به صورت جدی به این موضوع نپرداخته و آن را مورد بررسی قرار نداده اند.

هیلگر در ادامه درباره انتظاراتش از دولت آینده آلمان نیز گفت: در برنامه های انتخاباتی احزاب این طرح قرار دارد که بهترین راه برای خروج کودکان از فقر این است که والدین آن ها را سر کار ببریم. اما واقعیت این است که از حدود 2.7 میلیون کودک در فقر حدود 1.5 میلیون نفر نزد والدینی زندگی می کنند که روزانه کار می کنند اما به اندازه کافی به دست نمی آورند تا احتیاجات فرزندان خود را برآورده کنند. پس باید خیلی چیزها تغییر کند. ما به کاهش مالیات برای خانواده های کم درآمد و با فرزند نیاز داریم.

بر اساس بررسی اخیر موسسه "برتلزمن"، بیش از حدود یک پنجم کودکان آلمانی مدتی طولانی تر از 5 سال زندگیشان را در فقر طولانی مدت زندگی می کنند. برای 10 درصد دیگر کودکان جمهوری فدرال آلمان نیز فقر حداقل یک پدیده در یک دوره زمانی است.

"جورج دروگر"، از اعضای هیات رییسه موسسه برتلزمن در اینباره می گوید که فقر کودکان در آلمان یک شرایط طولانی مدت است و کسی که یک بار فقیر است مدت زمان طولانی در این وضعیت باقی می ماند. خانواده های بسیار کمی می توانند خود را از این معضل رها کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
فقر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است