در طی سه روز غارتگری، میرزاولنگ مخروبه شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۶/۸/۳ کد خبر: 140550 منبع: پرینت

پس از سه روز غارتگری طالبان از خانه های باشندگان میرزاولنگ این دره به مخروبه مبدل شده است.

اعضای شورای ولایتی سرپل می گویند که طالبان در سه روز اخیر بخاطر انتقام گیری از میرزاولنگ، خانه های مردم را آتش زده، درختان را قطع کرده و دره را به مخروبه مبدل کرده اند.

آریانا نوشت، خرم، عضو شورای ولایتی سرپل می گوید طالبان مسلح اموال خانه های مردم را با موتر های باربری به دیگر روستاها برده و به فروش رسانده اند و هراس دارند مردم به خانه هایشان بازگردند و مانع تطبیق برنامه های آنان شوند.

گفتنی است در حملات گسترده ماه اسد سال جاری طالبان بر میرزاولنگ تمامی 500 خانوار ساکن دره بیجا شدند؛ در جریان این حمله طالبان شماری از مردم ملکی را به روش های مختلف همچون تیرباران، سر بریدن و پرتاب از کوه کشتند و 47 زن و دختر جوان را به بردگی بردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
میرزاولنگ
نظرات بینندگان:

>>>   دشمنی و بد بینی طالبان ترورستان با تمام مردمان کشور ما است اما در مقابل مردمان هزاره و شیعه مذهب ها بیشتر از دیگران است که جنایت انجام داده شده این گروه خاین فساد پیشه بی غیرت و بی عزت در دره میرزاولنگ دال بر این حقیقت است حملات ترورستی در مساجد اهل تشیع در شهر کابل و هرات از جنایات دیگر گروه مزدور طالبان بوده واینکه ان مزدوران گفته بودند که کار ما نیست و گروهی بنام داعش مسولیت انرا گرفته بود طالب و داعش یکتن و دوسر اند یکتعداد همین طالبان بیرق سیاه داعش را با خود حمل میکنند و یکتعداد دیگر شان بیرق سفید رنگ شانرا اما در کلیات یکی واز یک مرجع دسور میگیرند و از یک ابخور اب و دانه میخورند فرق دربین طالب و داعش نبوده ونیست هردو یکتن و دوسر اند .

>>>   مگر در اطراف مرزا اولنگ هیچ آدم نیست.
کجا شد این همه اربکی و جهادی و جنبشی و امثالهم که چند تا بی سر و پای هرچه میخواهند میکنند.
عضو شورای ولایتی داد و فغان سر داده. چرا جلسه شورای ولاینی را دایر نمیکنید و در قدم اول مسوولین امنیتی را عرا بخوانید اکر کسی گوش نکرد بعد تمام مردم ولایت را به یک قیام سرتا سری علیه طالب و داعش فرا بخوانید و ریشه تروریزم را از بیخ بر آرید. چون لت های سلطان محمود داد و فغان سود ندارد

>>>   افسوس اگر این 500 خانه خانه یک نفر را درقربانگاه مقاومت وسرفرازی میفرستاد هیچ گاه این قدر بیچاره وقتل عام نمیشدند خداوند کمک میکرد چنانچه لشکر300نفری اسلام رادر بدر بالای لشکر هزار نفری مسلح کفار قریش پیروز گردانیدِ
بااحترام

>>>   ایا با قط درخت مشکل طالبان حل خواهد شد عجیب است ؟
حبیب الله یوسف زی

>>>   پس کجاست غیرت شیعیان افغانستان که نوامیس شان را اشرار منافق به برده گی گرفته اند؟ اگر امروز نجنبید فردا نوامیس خودتان به همین سر نوشت دچار میشود!
نادرشاه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است