عبدالله به تاجیک ها خدمت می کند یا خیانت؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۶/۸/۴ کد خبر: 140566 منبع: پرینت

اینکه معامله گری ها و موضعگیری ها و عملکرد های داکتر عبدالله را دیگر دوستان ما چه تعبیر و تفسیر می کنند، من با ایشان کدام دعوایی نداریم. اما به عقیده من، داکتر صاحب عبدالله، در برابر تقلب تسلیم شد و خلاف همه تعهدات و وعده ها و شعار های که میداد عمل کرد.

سازش و معامله اش هم چیزی خوبی برای ملت تاجیک به بار نیاورده است. هرچه بود، منافع شخصی خود داکتر عبدالله بود که شاید برآورده شده باشد، اما برای مردم ما هیچ دستآوردی نداشت و برعکس بزرگترین ضربه را به تاجیکها زد.

به نظر من، مردم تاجیک با ایستادن در پشت داکتر عبدالله بزرگترین اشتباه را مرتکب شدند. داکتر عبدالله به اعتماد مردم ما جفا کرد و تاجیک ها را سخت فریب داد.
همانکه می گویند آزموده را آموزدن خطاست، سخن خیلی درست می باشد.
ما از انتخاباتی که عبدالله در برابر کرزی کاندید بود و خیلی مفت تسلیم شد، درس عبرت نگرفتیم و باز هم به او امید بستیم!

پس از شهادت جانگداز مسعود بزرگ ( رح ) ، تاجیک ها از نبود یک رهبری سالم و آگاه و با تدبیر که از خود مردم تاجیک باشد، در رنج هستند. این خلا و کمبود اگر رفع نشود، همینگونه به دنبال هر کس و ناکس می روییم و نتیجه اش چیزی جز شکست از پی شکست نخواهد بود.

همتا خاموش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   ازین معلوم میشود که شما به سطح ملی فکر نمیکنید و در فکر افغانستان نیستید وصرف تاجک بودن تان مهم است که باید داکدر عبدالله همه چیز را برای افغانستان نه بلکه برای تاجک کند کسی که این خیال را در سر داشت و مدام در پشته سرخ جبل سراج به موضوعات تاک و تاجک بازی میپرداخت سر ایشان در زیر بغل ایشان شد و مردار شد باید یک فکر ملی داشته باشید نه فکر فرقه یی که عاقبت بسیار بد دارد و اګر بسیار تشنه و شفته تاجک هستید بروید به تاجکستان تا امام علی رحمانوف شما ها را بالای چشمان خود جا دهد چون عبدالله این کار را کرده نتوانست.

>>>   اول تو یک ادم بسیار متاسف استی که موضوع قوم پرستی را در میان گذاشتی دوم این را بدانید که داکتر صاحب تاجک نیست پشتون اصلی کندهار است ای که انرا تاجک تراشیدید اشتبا از شما است چون شما انرا به طرف خود کش مکنین کار شما است و هم باید بدانید که داکتر عبدالله ریس اجراییه تاجک ها نیست ریس اجراییه تمام افغانستان است به تو خدمت کند یا به مردم افغانستان لعنت به تو قوم پرست تاجک تبار

>>>   همتا جان هنوز رهبر ات را نشنا ختی که شهید ا ستاد ربانی است.

>>>   عبدالله رئیس اجرایی همه افغانستان است نه نماینده تاجیکها.

>>>   شما در پشت هرکس که ایستاد میشوید، ایستاد شوید.
اما باید بدانید که آنکس در پشت جیب خود ایستاد میشود.
اگر دولت به جیب او رسیدگی خوب کرد، نور علی نور، اما اگر دولت رسیدگی نکرد، بدانید که این شخص بنام شما داد و واویلا را سر می اندازد که حقوق شما را دولت پایمال کرده است و بخدا قسم که مه ای دولته بانم، مه حق ای مردمه از گلون دولت خواهد گرفتم.و در آخر دولت یک چوکی و چند روپیه برایش میدهد و بعدآ او چنین بیانیه میدهد:
برای ما موضوع وحدت ملی یک موضوع بنیادی است و تمام این بی امنیتی ها و بی عدالتی ها و گدودی ها، از دست نفاق ملی است. بنأ ما باید کوشش کنیم که وحدت ملی خود را تامین کنیم.

>>>   من از شما تاجیکها در عجبم!!!!!
از یک طرف غنی را متهم به قوم گرایی میکنید
واز یک طرف عبدالله وپست ریاست اجرایی را در گرو قوم تاجیک میگیرید.
پست های دولتی پستی قومی نیستند ومقامات دولتی باید ملی وافکار ملی داشته باشند ودر خدمت همه افغانستان باشند تا بتوانیم یک ملت شویم وگر نه هیچ وقت کشور به ارامش نمیرسد.
دوم اینکه عبدالله تنها با رای تاجیکها به این مقام نرسیده .
خدا با شما جور بیاید!!!!!!

>>>   همه این ها فقط به خود خدمت میکند فقط به خود

>>>   کاشکی رهبر سالم.وباوقار میبود که نامشرا همه مردم به بزرگی وقهرمانی یاد میکردند.حالا صرف شورای نظار وکاسه لیسان وجیره خوارانش بخاطر بقای خود یاد هانی مینمایند. در آینده تاریخ قضاوت خواهد کرد.
ق،د کوهستانی.

>>>   تاجیک ملیت نیست و کدام رهبری هم در تاریخ نداشته و کدام هویت مشخص هم نداشته همیشه خود را به این موضوع آن نسبت دادند.
علیرضا.

>>>   تاجیک نه افغان وقتی در افغانستان زندگی میکنی افغانی نه تاجک اگر خیلی دوست داری تاجیک باشی برو تاجیکستان گر چه اونجا هم بری به اسم یک افغان میشناسنت نه تاجیک همی مردم افغانستان افغان هستند

>>>   داکترعبدالله تسلیم تقلب نشد، بلکه آمریکا اورا وادار به تسلیم دن کرد، این موضوع را ازافراد نزدیک وآگاه به عبدالله بپرسید.

>>>   از تا جک ها کرده مردایشم بی غیرت در تاریخ نیست زیرا شمادیگر ادم را پیدا نکرید که یک شخص ارایش گر را نمایند تا جک ها کردید زیرا یک کوچی هم با لای شما حکومت می کند وی یک یهودی است و درباره این هچ معلو ما ت ندارد

>>>   به مصطفی مستور خدمت میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است