تجلیل از روز ملل متحد در دانشگاه کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۶/۸/۴ کد خبر: 140578 منبع: پرینت

از روز جهانی ملل متحد در کابل تجلیل شد.
در این محفل که به ابتکار اتحادیه دانشجویان دانشگاه کابل برگزار گردیده بود، رییس دانشگاه کابل، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ، نمایندگان سازمان های بین المللی، نمایندگان مردم در شورای ملی و دانشجویان دانشگاه کابل اشتراک نمودند.

داکتر سجادی، نماينده مردم در پارلمان و ریيس دانشگاه خاتم النبيين در سخنان کوتاه، ضمن تاکید بر نقش سازمان ملل در فراهم سازی زمینه های گفتگو و همکاری در مورد جایگاه جوانان و دانشجویان در سازمان های بین المللی و سازمان ملل متحد صحبت نموده و تاکید داشتند که تجربه سازمان های بین المللی و همکاری های جهانی فرصتی است که ما باید برای عبور از عقب ماندگی و نیل به توسعه و انکشاف استفاده نماییم.

به گفته دکتر سجادی، تجربه توسعه و پیشرفت در جهان غرب نشان داد که توسعه و پیشرفت جز از طریق تحول و انقلاب علمی و فرهنگی میسر نخواهد بود.
نماینده مردم در پارلمان کشور، فرهنگ سنتی و قبیلوی را مانع اصلی ترقی و پیشرفت عنوان نموده و بر نقش جوانان و دانشجویان در عبور از فرهنگ پس مانده قبیلوی و ترویج فرهنگ مدرن و خردگرایی متناسب با ارزشهای اسلامی تاکید نمودند.

وی مهم ترین چالش حکومت داری در افغانستان را حصارهای تنگ و پس مانده سیاست قبیلوی عنوان نموده و تاکید نمودند در جهان امروز تنها با ظرفیت و توان علمی جوانان می توان مسیر روشن و همراه با توسعه را پیمود و شاهد جامعه آباد و آزاد بود.

حمیده مطهری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سارمان ملل
دانشگاه کابل
نظرات بینندگان:

>>>   سجادی صاحب کدام قصه از جلسه دیروز پارلمان شان نکرد که دیروز در پارلمان چه حال بود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است