منابع عایداتی هنگفت طالبان در داخل کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۸/۴ کد خبر: 140590 منبع: پرینت

طالبان با عواید ده منبع عایداتی بزرگ به مصاف نظامیان کشور می روند.

به نقل از آریانا، یک منبع دولتی می گوید که گروه طالبان سالانه بیش از 600 میلیون افغانی عایدات دارند که میانگین آن روزانه به 2 میلیون افغانی می سد.

کاخ ریاست جمهوری نیز این مقدار عواید طالبان را تایید می کند، مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که از جمله این منابع مواد مخدر است.

مواد مخدر منبع اصلی این گروه در 23 ولایت کشور است و 5 ولایت مرزی همچون جنوب هلمند، قندهار، شمال شرق بدخشان، غرب فراه و نیمروز ساحه های اصلی قاچاق این گروه گفته می شود.

پس از مواد مخدر، طالبان به چند معدن مهم کشور دسترسی دارند که دومین منبع عایداتی آنها گفته می شود، مهمترین این معادن، معدن لاجورد بدخشان، سنگ مرمر هلمند، سنگ مرمر ننگرهار، معدن نمک و سنگ ذغال تخار، طلای راغستان و معدن کروماید لوگر است.

گزارش هایی هم وجود دارد که گروه های ضد حکومت بشمول طالبان نزدیک به 20 میلیون دالر از ذخایر سالانه کشور بدست می آوردند که مشخص نیست سهم طالبان از این عواید چه اندازه است.

در کنار این دو منبع بزرگ، منابع عایداتی آنها شامل جمع آوری پول برق، گرفتن عشر وزکات با اندیشه های دینی، گرفتن محصول از شرکت ها و لاری ها و قاچاق چوپ از راه ولایت ننگرهار به پاکستان گفته می شود.

گفتنی است که این عواید بدون سرازیر شدن میلیون ها دالر کمک های حامیان طالبان است که این گروه را در جنگ موجود حمایت مالی می کند.

وزرات دفاع کشور با بیان اینکه تلاش بر این است تا دسترسی طالبان به منابع عایداتی را کاهش دهند مدعی است که تاکنون نیز اینکار را کرده اند و این اظهار درحالی است که همین منابع موتور جنگ را در 20 ولایت و 54 ولسوالی کشور فعال نگه داشته و نزدیک به 200 هزار سرباز ارتش و 6 قول اردو را مصروف خود کرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
عواید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر دولت در بدل دستگیری قوماندان های طالب و رهبران طالب جایزه تعین کند و همچنان با تهیه لست طالب های رده بایین در سطح قریه جات در بدلدستگیری هرکدام آنها جایزه نفدی بدهد بدون جنگ مردم این نوکران اجنبی را دستبسته تسلیم دولت میدارند.
اگر متفکر ما توان تفکر داشته باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است