روسیه تسلیحات نظامی ارتش فیلیپین را تامین کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۶/۸/۴ کد خبر: 140591 منبع: پرینت

وزیر دفاع روسیه در حضور رییس جمهوری فیلیپین، محموله‌ای شامل تسلیحات نظامی مختلف، از جمله اسلحه، مهمات و کامیون‌های نظامی را به مقام های ارتش این کشور تحویل داد.

به گزارش روزنامه «پراودا»، روسیه محموله ای از تسلیحات نظامی مختلف، از جمله اسلحه، مهمات و کامیون های نظامی در اختیار ارتش فیلیپین قرار داد.

مراسم تحویل این محموله روز، چهارشنبه در حضور "سرگیی شایگو" وزیر دفاع روسیه و "رودریگو دوترتیه" رییس جمهوری فیلیپین در بندر مانیل و روی عرشه کشتی ضدزیردریایی «آدمیرال پانتیلیف» متعلق به ناوگان اقیانوس آرام روسیه، انجام گرفت.

پیش از این اعلام شده بود که روسیه یک محموله بزرگ از سلاح های مخصوص تیراندازی، شامل مسلسل های خودکار کلاشینکوف و مهمات ضروری آن و همچنین کامیون های نظامی ویژه حمل نیرو را به فیلیپین ارسال کرده است. توافقنامه مربوط به این مساله بین وزرای دفاع فدراسیون روسیه و فیلیپین و در چارچوب همکاری های نظامی-فنی بین 2 کشور امضا شده بود.

وزیر دفاع روسیه در جریان سفرش به فیلیپین، 7 دیدار دوجانبه و مذاکراتی چندجانبه با همتایان خویش از کشورهای «آسه آن» و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا انجام داد.

ضمن اینکه رییس جمهوری فیلیپین با همراهی سرگیی شایگو، بازدیدی رسمی از کشتی ضدزیردریایی «آدمیرال پانتیلیف» بعمل آورد. این کشتی نظامی قرار است تا 26 اکتبر، در بندر مانیل توقف داشته باشد.

قرارداد نظامی با فیلیپین برای روسیه اهمیت سیاسی زیادی دارد

کارشناسان قرارداد نظامی بین روسیه و فیلیپین را دارای اهمیت سیاسی زیادی دانسته و به این مساله اشاره کرده اند اکنون در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، تنها یک کشور (فقط برونیی) باقی مانده که از روسیه تسلیحات نظامی خریداری نمی کند.

"میخاییل دیگتیاریف" روزنامه نگار و کارشناس مسایل نظامی به این روزنامه گفته است، انتظار زیادی برای انعقاد این قرارداد وجود داشت و این امید بعد از روی کار آمدن دولت رییس جمهوری جدید فلیپین "رودریگو دوترتیه" تحقق یافت. البته جزییات دقیق توافقات دوجانبه در عرصه همکاری های نظامی-فنی محرمانه نگداشته شده و حتی خبر مربوط به ارسال نارنجک انداز هم غیررسمی است. تعداد دقیق تسلیحات ارسالی هم فاش نشده است.

به عقیده این کارشناس، البته مساله مهمتر در مورد این معامله نظامی، جنبه سیاسی این قضیه است و مقام های مسکو چشم داشت مالی زیادی را در این رابطه دنبال نکرده و بیشتر به دنبال منافع سیاسی این معامله بوده اند.

دولت فیلیپین درصدد تجدیدساختار ارتش این کشور بود و روسیه امیدوار بود که بتواند از این امکان استفاده کرده و تسلیحات روسی نیز در این مساله نقش داشته باشند. ضمن اینکه در واقع اکنون در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، تنها یک کشور باقی مانده که از روسیه تسلیحات نظامی خریداری نمی کند و آن هم برونیی است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
فیلیپین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است