آمریکا مانع تحقیقات حمله های دیپلماتیک می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۶/۸/۶ کد خبر: 140648 منبع: پرینت

کوبا مقام های آمریکایی را متهم کرده است که مانع از انجام تحقیقات درباره حمله های صوتی مشکوک به دیپلمات های آمریکایی در هاوانا شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوبا روز پنجشنبه امریکا را متهم به مانع تراشی برای انجام تحقیقات مربوط به حمله های مرموز صوتی به دیپلمات های آمریکایی در کوبا کرده است.

کوبا تاکید کرده است که آمریکا اجازه دسترسی به قربانیان این حمله های و سوابق پزشکی آنها را نداده است. آمریکا مدعی است که حداقل 24 دیپلمات این کشور در هاوانا هدف حمله های صوتی مرموز و ناشناسی قرار گرفته اند. این حمله های از سال گذشته آغاز شده و حداقل تا اوت ادامه داشته است.

سرهنگ فرانسیسکو استرادا از مقام های ارشد وزارت کشور کوبا در سخنانی تاکید کرد: مقام های آمریکایی گفته اند که مسوولیت تحقیق و تصمیم گیری درباره این مساله بر عهده کوبا است ولی به عنوان کشور آسیب دیده، حاضر به ایفای نقش خود نبوده اند.

وی افزود: بازرسان کوبایی این فرصت را نداشته اند تا با کارشناسان، شاهدان و قربانیان این حمله های صحبت کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اخیرا هاوانا را مسوول آسیب رسیدن به 24 دیپلمات آمریکایی دانسته است.

وزارت خارجه آمریکا نیز بارها به کنوانسیون وین اشاره کرده و به کوبا هشدار داده است که مسوول ایمنی و سلامتی دیپلمات های آمریکایی است.

واشنگتن به تازگی 15 دیپلمات کوبایی را اخراج کرده و ده ها دیپلمات خود را از هاوانا بازگردانده است.

کوبا پیش از این اخراج دیپلمات های خود از آمریکا را محکوم کرده و این اقدام را غیرمنطقی دانسته و آمریکا را به عدم همکاری کافی متهم کرده است.

بازرسان رسمی کوبا اعلام کرده اند که دولت این کشور حدود 2 هزار نیروی امنیتی و کارشناسان مختلف از جرم شناسی گرفته تا شنوایی سنجی را مستقر کرده تا درباره این حوادث که از فوریه اتفاق افتاده است، تحقیق کنند.

این تحقیقات هنوز پایان نیافته است ولی تاکنون هیچ سند و مدرکی که نشانگر حمله های صوتی علیه دیپلمات های آمریکایی باشد، به دست نیامده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
دیپلماتیک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است