گزارش انتقادی سازمان ملل از اشغالگری اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۶/۸/۶ کد خبر: 140664 منبع: پرینت

گزارش این هفته سازمان ملل نشان می دهد تل آویو به علت تسلط بر سرنوشت فلسطینی‌ها، حقوق بشر را نقض می‌کند.

این پایگاه اینترنتی نوشت: مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین، اسراییل را به عنوان اشغالگر غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی نام برده است.

مایکل لینک -گزارشگر ویژه اوضاع حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین- که یافته های خود را در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در منهتن ارایه کرد، گفت این طولانی ترین اشغال نظامی در دنیای مدرن است که هیچ نشانه ای از پایان آن نیز به چشم نمی خورد. نقش اسراییل به عنوان یک اشغالگر در سرزمین فلسطین -کرانه باختری، شرق بیت المقدس و غزه -غیرقانونی است.

وی تاکید کرد از سازمان ملل دستمزد نگرفته و براساس تحقیقاتش به این نتیجه گیری رسیده است.

نتیجه گیری‌های وی درباره این که اسراییل بحران انسانی در غزه را موجب شده است و شهرک های یهودی نشین را در نقض آشکار قوانین بین المللی در کرانه باختری بنا و منازل فلسطینی ها را در شرق بیت المقدس ویران می کند، مبنای اظهارنظر وی در خصوص اشغالگری اسراییل است.

در سوی دیگر، نماینده اسراییل در سازمان ملل به شدت از گزارش وی انتقاد کرد.
لینک با اشاره به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی سازمان ملل که پایان اشغالگری اسراییل را خواستار شده بودند، گفت 50 سال اشغالگری سرزمین های فلسطین باید پایان یابد و مجمع عمومی باید از دادگاه بین المللی درباره مساله حقوقی اشغالگری مشورت بگیرد.

لینک در گزارش 22 صفحه ای خود گفت مشخص کردن وضع حقوقی اشغالگری اسراییل می تواند کشورهای عضو سازمان ملل را ترغیب کند از تعامل با موسسات و شرکت‌های اسراییلی اجتناب کنند و به این ترتیب توانایی و قابلیت دیگر کشورها را برای اجرای بهتر جنبش تحریم، عدم سرمایه گذاری و بایکوت اسراییل افزایش دهند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
سازمان ملل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است