ارتش پاکستان در کنار ناتو در افغانستان
امریکا در حالی خواهان حضور نظامی ارتش پاکستان در افغانستان می باشد که این ارتش خود سرمنشا و حافظ موجودیت طالبان است، جنگی که برای بقای تروریسم از سوی کاخ سفید و به دست اسلام آباد هر روز پیچیده تر می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۸/۶ کد خبر: 140677 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،پاکستان همچنان که کشوری تازه تاسیس و جوان محسوب می شود یکی از قدرتمندترین و ایدیولوژیک ترین ارتش های منطقه را در اختیار دارد و برهمین اساس تمویل کننده و حافظ موجودیت طالبان است اما چرا باید ارتشی که منبع تغذیه و قدرت یابی تروریستان می باشد در افغانستان حضور یابد؟

رییس سابق سازمان کشف نظامی پاکستان عنوان کرده که امریکا خواهان حضور نظامی اردوی پاکستان در افغانستان است اما حاضر به پرداخت هزینه ای برای آن نمی باشد.

چنین سخنی در حالی بیان می شود که ترامپ در استراتژی جدی کاخ سفید به تهدید سیاست تروریست پروری پاکستان پرداخته و از هند برای فشار بر این کشور استفاده می کند اما حقیقت امر این می باشد که اسلام آباد، استراتژیک ترین کشور مورد حمایت امریکا در منطقه حساسی می باشد که قدرت های چون روسیه، ایران و چین حضور دارد و حفظ پایگاه های امریکا در افغانستان مهم تر از هر مسیله ای می باشد.

امریکا برای فریب افکار عمومی در روزگاری که دیگر سیاست تروریستی پاکستان بر هیچ قدرت و کشور پوشیده نیست برای رهایی از فشارها به انتقاد از اسلام آباد می پردازد در حالی که طالبان زیر چتر حمایت کاخ سفید ظهور و قدرت یافت و سلاحی است قوی برای به انزوا کشاندن رقبای منطقه ای.

آنچه برای پاکستان اهمیت دارد و سبب اشتراک های پیچیده با منافع امریکا می شود، حفظ طالبان و گروه های تروریستی برای بقای خود است زیرا اسلام آباد برای مقابله با هند که اکنون در آستانه تبدیل شدن به یکی از قدرت های جهان است راهی جز استفاده از تروریسم و گروه های افراط گر ندارد.

از جانب دیگر، از دهه ها قبل به دنبال تبدیل کردن افغانستان به عنوان سرزمین افراط گری بوده و هست و با توجه به حکومت ضعیف کرزی و غنی به راحتی با نفوذ و دخالت های داخلی، جنگ و صلح کشور را در اختیار دارد.

اینکه امریکا خواهان حضور نظامی ارتش پاکستان در افغانستان است در حالی که کشور مملو از نظامیان کشورهای مختلف است نشان می دهد که کاخ سفید به هر روشی در پی پیچیده کردن تروریسم می باشد.

زمانیکه امریکا به بهانه حمله یازده سپتامبر به افغانستان حمله کرد و از پاکستان خواهان تحویل سران القاعده شد هیچ برنامه ای برای نابودی طالبان نداشت که نتیجه را در اکنون جنگ افغانستان می توان ببنیم، طالبان همچنان که سلاحی قدرتمند در دستان اسلام آباد است حافظ منافع امریکا نیز می باشد.

حکومت و دولتمردان ضعیف افغانستان نه توان و نه اراده ای برای حفظ منافع و حیثیت کشور ندارند و اگر نظامیان پاکستان که خود سرمنشا و ریشه طالب و دیگر گروه های ترویستی می باشند وارد جریان جنگ نیز شود نه تنها مانعی نخواهند بود بلکه با چرخش سیاسی و برای خوش خدمتی به امریکا مورد استقبال قرار می دهند.

در حالی که حداقل طی دو دهه گذشته خاک پاکستان بدل به عمق استراتژیک طالبان شده است، ارتش این کشور به عنوان حاکم بلامانع و حامی تروریستان با ورود به خاک افغانستان در یک قدمی تحقق حاکمیت افراط گرایان قرار می گیرد.

قدرت پاکستان در گرو گروه های تروریستی می باشد و امریکا با چنین سلاحی توانست به رویای نفود در خاورمیانه و کنترل رقبای منطقه ای دست یابد و برنامه حضور نظامی ارتش پاکستان نیز تنها برای پیچیده کردن جنگ است و بقای تروریسم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارتش پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   دا بله خوشحالی.
حالا امریکا دزد را در افغانستان چوپان میگیرد.

>>>   تنها همين را كم داشتيم.

>>>   گپ بسیار خوب است.
یک فرقه هندی در مرز با پاکستان جابجا شود و یک فرقه پاکستانی در مرز های شمال مصرف شان بدوش خودشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است