پول بی حسابی که حکومت ماهانه به حکمتیار می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۸/۶ کد خبر: 140678 منبع: پرینت

حکومت ماهانه بودجه هنگفتی را در اختیار گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی قرار می‌دهد.

اسناد جمهور نشان می دهد که نزدیک به 22 میلیون افغانی فقط صرف مصارف دو ماه حزب اسلامی شده است که زیر نام حقوق و امتیازات: 3760000 افغانی ، اجناس و خدمات 5148500 افغانی، غذا 5000000 افغانی و ترمیمات و حفظ و مراقبت 8000000 افغانی از بودجه عادی دفتر شورای امنیت ملی به حزب حکمتیار پرداخت شده است.

همچنین حکومت برای تامین امنیت حکمتیار جدا از سربازان عادی، 90 افسر را تعیین کرده است که 5.5 میلیون افغانی از کود 91 ریاست جمهوری برای آنان در دو ماه پرداخت شده است.

این اسناد نشان می‌دهد که به تاریخ 28/7/ 1395 معاون اول ریاست محافظت و امنیت رجال برجسته و رییس اداره امور ریاست جمهوری؛ پیشنهاد ایجاد ساختار تشکیلاتی منظم برای حفاظت از حکمتیار را به اشرف غنی داده اند.

در این پیشنهاد آمده است که " با تحلیل از اوضاع امنیتی کنونی کشور و بمنظور تامین امنیت بهتر و مطمین جناب محترم انجینر گلبدین (حکمتیار) رهبر حزب اسلامی افغانستان ایجاب می نماید تا بخش محافظت جناب ایشان که دارای ساختار تشکیلاتی منظم باشد و در آن از اشخاص قابل اعتماد که بتواند از عهده تامین امنیت فیزیکی جناب ایشان بخوبی به در آیند ضرورت می باشد".

براساس این پیشنهاد، 1 بست دگرمن، 1 بست جگرن، 78 بست تورن، 10 بست لمری بریدمن برای ساختار تشکیلاتی که امنیت حکمتیار را به عهده بگیرد پیشنهاد شده است.

همچنین ریاست محافظت و امنیت رجال برجسته و رییس اداره امور ریاست جمهوری، خواهان پرداخت 5.5 میلیون افغانی بابت معاش 90 افسری که حفاظت از آقای حکمتیار را به عهده دارند شده است.

محمداشرف غنی نیز به تاریخ 10/8/1395 در احکام این پیشنهاد با ایجاد ساختار تشکیلاتی منظم برای تامین امنیت حکمتیار موافقت کرده است.

غنی همچنین در بخش معاشات محافظان حکمتیار حکم داده است: " در قسمت اجرا و انتقال مبلغ (5415400) افغانی جهت پرداخت معاشات، امتیازات، اعاشه، وسایل محاربوی و سایر مصارف، 90 تن محافظان انجینر گلبدین حکمتیار از بابت 2 ماه اخیر سال 1395 از (900001) به بودجه ریاست محافظت و امنیت رجال برجسته دولتی طبق نورم‌های تثبیت شده اقدام نمایید.

این در حالی است که پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که حکومت برای تامین امنیت مصارف حکمتیار به سفارتخانه‌های بیرونی روی آورده است. چنانچه سال گذشته یکی از روزنامه های چاپ کابل در گزارشی نوشت که محمدحنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی از سفارتخانه‌های خارجی در کابل خواسته است که برای او پول بدهند تا این پول را در اختیار حکمتیار قرار دهد.

در این گزارش آمده بود که شورای امنیت ملی قصد دارد از منابع خارجی پول بگیرد تا این پول صرف هزینه‌های تنظیم حکمتیار شود. در گزارش تاکید شده بود که ظاهرا مقام‌های شورای امنیت ملی می‌خواهند پول گزافی برای آقای حکمتیار دست‌و‌پا کنند.

گفته می‌شود که حکومت می‌خواهد با حمایت سیاسی و مالی از حکمتیار او را در مقابل سایر رهبران سیاسی و جهادی علم کند و حمایت از حکمتیار بدون پول امکان‌پذیر نیست اما در پرداختن پول هنگفتی که متعلق به مردم افغانستان است به حزب اسلامی و شخص حکمتیار که بخش بسیار بزرگی از مردم از وی آسیب دیده اند جای سوال است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
معاشات حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   گدائی کن از پول خرچی سربازان در جهات بکاهید که در حال گرسنه گی حلاک شوند پول آنها را به اعاشه زندهگی مجلل یک جنایتکار، قاتل هزاران نفر و ویران افغانستان و مزدور پاکستان گل بیدین و ذریة .....بدهید. رب العالمین از تو شفترغنی و اعوانکم در دنیا و آخرت انتقام بگیرد . آمین
آیا به آمدن این جنایتکار تاریخ که این اموال غریب و بینوا را برای بقای آن بمصرف می رسانید چه بهبودی را به ارمغان آورد؟ بجز نفاق و شرارت افگنی قوی ، ملیتی ، زبانی و سمتی و همچنان مذهبی علنی و درخفاء دامن زده و می زند. خداوند از تو شفتر غنی و خانواده ات همچنان آنکسانانیکه در آوردن این شیطان الرجیم دست داشته اند در دنیا و آخرت انتقام بگیرد.

>>>   برای سربازان پولیس نان نمیرسد اما برای راکت چی ها ملیون ها دالر میدهند

>>>   از جیب امریکا میرود

>>>   این هم مانند دیگران. همه رهبران دولت را چور کردند.و میلیونر هستند.
علیرضا

>>>   قومگرایی و فاشیست در این کشور بیداد می کند. یک متقلب از یک جنایتکار باید هم حمایت کند.

>>>   خداوند أين مسولين بى پروا را غرق كند در غور سربازان نآن از مردم محل گدايى ميكنند و اينجا به يك قاتل و همدستانش به صدها مليو ن افغانى برأى عياشي. وخوش گزرانى آقاى حكمتيار تخصيص داده ميشود.
نميدانم كه أين اسرار چطور وبه وسيله كى تاريخ پشنهاد و احكام ان از طرف كدام افشا و به اداره اخبار داده ميشو كه أين خود جرم محسوب ميشود و موظفين مكلف اند كه متخلفين را به پنجه قانون بسپارد

>>>   این گرگ آدم خوار ( گل بی دین ) باید در چوک کابل دار زده شود. فرصت دادن به او ( چه رسد به کمک مالی ) خیانت بزرگ است .
حکیم میانجی

>>>   گدائی کن از پول خرچی سربازان در جهات بکاهید که در حال گرسنه گی حلاک شوند پول آنها را به اعاشه زندهگی مجلل یک جنایتکار، قاتل هزاران نفر و ویران افغانستان و مزدور پاکستان گل بیدین و ذریة .....بدهید. رب العالمین از تو شفترغنی و اعوانکم در دنیا و آخرت انتقام بگیرد . آمین
آیا به آمدن این جنایتکار تاریخ که این اموال غریب و بینوا را برای بقای آن بمصرف می رسانید چه بهبودی را به ارمغان آورد؟ بجز نفاق و شرارت افگنی قومی ، ملیتی ، زبانی و سمتی و همچنان مذهبی علنی و درخفاء دامن زده و می زند. خداوند از تو شفتر غنی و خانواده ات همچنان آنکسانانیکه در آوردن این شیطان الرجیم دست داشته اند در دنیا و آخرت انتقام بگیرد.

>>>   گلب الدین که غیر از کشتار مردم و راکتباران کابل چیزی در کارنامه ندارد
مستحق هیچ نوع عطوفت نیست و باید محاکمه گردد
اشرف بارکزی

>>>   کمک و امتیاز به گلب الدین مشروعیت دادن به قتل ، جنایت و سفاکی است .
زمام دار نزد خالق و مخلوق مسوول و مردود است .
امام سنگین

>>>   متحیر ، هک و پک حتی دیوانه ام . یک انسان که حتی سهوآ مصدر یک
جرح و قتل میشود محکوم به پرداخت دیت و مجازات میشود اما یک جانی
و قاتل عامه ای مردم معاف و تقدیر میگردد . من به تعبیر دولتمداران و بینش
دستگاه عدل و قضاوت که به قرآن و حدیث بیشتر می فهمند حیرانم .
اگر خاصیت این معرکه عاجز کشی باشد پس حکم خدا و قرآن چه ؟؟؟؟
حبیب الله عزیزی کندز

>>>   ما از قضیه ای گلب الدین و جنایات و قتل های عام او به چنین برداشت
و نتیجه می رسیم که هرگاه یک شخص مرتکب یک قتل نفس شود باید چندین
قتل های دیگر و جنایات را انجام دهد تا از محاکمه و مجازات در امان بماند .
مولوی نثار صمیم

>>>   تفسیر و تعبیر اشرف غنی از جنایت و قتل و خیانت چیست ؟؟؟
م. حسام الدین حقوقی

>>>   کی و کدام را میتوان در برابر جرم محاکمه کرد ؟؟؟؟؟ و این جرایم چه
و مجرم و یا مجرمین کدام ها اند .
دکتور نجم الله ننگرهار

>>>   لعنت بر سر این فاشیست ها.
عساکر در دفاع ازین نظام جان شان را از دست میدهند ، اما معاش شان و امتیاز شان داده نمی شود درحالیکه خاین را چنین تقدیر می کنند

>>>   من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر
من عاجزم ز گفتن و دولت ازشنیدنش
از بهشت آشیان مولانا معذرت میخواهم که یک واژه را حسب حال تغییر دادم
باید خاطر نشان کنم که در یک رژیم پوشالی ، عاجز و بی قدرت ، جنایت کار
و خاین معلوم الحال رجل برجسته لقب یافته از محاکمه معاف و در بودجه
کشور شریک ساخته میشود .
م. حسین زاده

>>>   هیچ افغان نسبت به افغان دیگری برتری ندارداین که برتری دانسته نمیشود سربازان که ملت را از چنگ دشمن خونخوار نگه میدارد نان خشک برای خوردن ندارد سربازان که در شهر و در سایه گل بدن زندگی مینماید و در سرگ های قیر ریزی با موتر های مودل جدید زندگی و پاسداری میکنند ماهانه پول هنگفت را اخذ مینمایند هیچ افغان نسبت به افغان دیگر برتری ندارند پس معلوم شد که حکمت یار افغان نیست زیرا نسبت به افغان ها برتری دارد هم خودش و هم سربازانش این یک نکته بسیار حساس و قابل غور و بر رسی است کسی که افغان نیست در چنین شرایط حساس و وضعیت اقتصادی رکود بار افغانستان بار دوش افغانستان گردیده و از غذای یتیمان گرسنه استفاده میکند باید افغانستان را ترک کند چرا افغانستان به قدر کافی گرسنه نان خشک دارد اگر از افغانستان است باید ازامتیازات برابر بادیگران بر خوردار گردد افغانستان به اساس وعده و قول ریس جمهور خویش برتری خواهی را نمیپذیرد مهمان یک روز نه تا ابد

>>>   اینهم یکی از صدها تن دیگر!!! اینکه سرمایه های مارشال بینی در بانکهای خارجی بلاک گردید چرا چیزی نمیگوئید که از پدرش به ارث برده بود یا از جدش؟
رهبران دیگر که خانه های آسمان خراش در کابل و همچنان ولایت خود دارند از کجا کردند؟
ما درین زمینه برای آقای حکمتیار برائت میدهیم.
فاشیزم از طرف آنها تطبیق میگردد که درین قضیه یک جانبه قضاوت میکنند.

>>>   کثیری از به اصطلاح رهبران هر کدام به اندازه ء جرم ارتکابی مسوول اند
اما گلب الدین از بچگی و جوانی جنایت کار بوده . . . دادن هم جنایت تعریف
شده . . . واقع شدن هم در تصنیف جرایم یعنی در جرم شناسی جنایت است . در جوانی قتل عام و راکت باران کابل و کشتن پیر و جوان ، اطفال و زنان و بیطرفان درگیری های بی هدف جنایت است .
جوی خون در کابل جاری شد همه به پاکستان و شرق و غرب از آتش باری های گلب الدین فرار کردند . مادر از دختر و فرزند زیر سن جدا ماند . زوج از
از زوجه ، دوست از دوست .عقب دروازه های پاکستانی ها مهاجر و در بدر شدند دلیل چه بود این کو جهاد نه بود ارتکاب جنایات برای کرسی ریاست
و پادشاهی . گلب الدین با قبول فیصله ای خود شان به منصب صدارت انتخاب
و به کابل ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍آمد . چند روز را سپری نا کرده دست به قتل و قتال پرداخت و هرچه از
دستش از جنایت پوره بود دریغ نه کرد . این مختصر حقایق را به خاطر آگاهی
نسل جوان مینگاریم چون در دهه نود خورد سال بودند.
جهاد علیه تجاوز روس به کمک مالی ، تسلیحاتی کمپ مقابل شوروی به
شکست شوروی انجامید.
اگر این سران اصطلاحی شکست اتحاد جماهیر شوروی سوسیالستی را
کاملآ از شمشیر خود میدانند لاف و خلاف گویی است .
اگر راست میگویند چرا در مقابل گروهک های طالبان عاجز آمده اند .
در نصف دهه ای ۱۹۹۰ میلادی با یک یورش طالبان همه به اروپا ، اسیا و...
گریختند . اقای گلب الدین لباس هایش در دیوار قرار گاه او در چار اسیاب
آویزان ماند و با دو پای که داشت دویی دیگر قرض کرده گریخت ما این همه را
مانند امروز به یاد داریم. اگر میگویند که پاکستان قوت الظهر طالبان است
( که بی شک است ) اما پاکستان قوی است و یا روس کمونیزم ( شوروی )
که دومین قدرت نظامی در جهان بوده ؟ انصاف بده ای خواجه .
تو حدیث مفصل بخوان ازین مجمل .
داکتر شریفی کابل

>>>   رجال برجسته اصطلاحیست که اشرف غنی پوشالی آفریده تا چاپلوسی به
خاینین جهاد انجام شود . آنهایکه مجاهد پاک بودند امروز نیستند و حتی نشانی هم از خانه و کاشانه ندارند .
مردم این رجال بر جسته را رجال فریفته و دنیا شیفته میدانند . لقب نیک آنست
که مردم و خلق الله بدهند نه دزدی بر دزد دیگر .
گلب الدین در راس خاینین و دوزخیان قرار دارد .
آذرخش ناطقی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است