اسپانیا کنترل کاتالونیا را به دست گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۶/۸/۷ کد خبر: 140723 منبع: پرینت

در پی تحولات روز گذشته در ارتباط با کاتالونیا، معاون نخست‌وزیر اسپانیا کنترل ایالت کاتالونیا را بر عهده گرفت.

«سریا ساینز سانتاماریا» معاون نخست‌وزیر اسپانیا، کنترل ایالت کاتالونیا را بر عهده گرفت. دولت اسپانیا همچنین رییس پولیس منطقه کاتالونیا را از سمتش برکنار کرد.

سنای اسپانیا طی یک رای گیری در روز جمعه، به سلب خودمختاری از کاتالونیا رای مثبت داد. مجلس سنای اسپانیا با 215 رای، ضمن مخالفت با تداوم خودمختاری منطقه کاتالونیا، حاکمیت مستقیم را بر این منطقه تصویب کرد.

مجلس سنای اسپانیا همچنین به دولت دستور داد تا با توسل به قوه قهریه، رییس منطقه کاتالونیا و وزیران او را از سمت های خود اخراج کند.

این در حالی است که علیرغم مخالفت و هشدار مادرید، پارلمان محلی کاتالونیا به جدایی کامل از اسپانیا رای مثبت داد.

دولت مادرید پیش از این هشدار داده بود که در صورت اعلام جدایی از اسپانیا، دولت محلی کاتالونیا را منحل و یک انتخابات جدید در عرض 6 ماه آینده برگزار خواهد کرد.

«ماریانا راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا پس از رای گیری پارلمان کاتالونیا از همه خواست که آرامش خود را حفظ کنند. وی تاکید کرد که حاکمیت قانون دوباره به کاتالونیا بازخواهد گشت.

در جریان همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، که اول اکتبر (9 میزان) برگزار شد، 90 درصد به استقلال این ناحیه رای دادند. دولت مرکزی همواره بر غیرقانونی بودن چنین اقدامی تاکید داشت و از این رو خواستار اجرایی شدن بند 155 قانون‌اساسی شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسپانیا
کاتالونیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است