اخپلواک: هیچ یک از تعهدات اسلام آباد عملی نشده
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۶/۸/۷ کد خبر: 140745 منبع: پرینت

پس از سفر رییس ستاد ارتش پاکستان، اسلام آباد به هیچ یک از تعهداتی که با مقام های حکومت وحدت ملی داشت عمل نکرده است.

اکرم اخپلواک، مشاور ارشد رییس جمهور در امور سیاسی به یک گفته است که هیچ گام عملی از سوی پاکستان در راستای تعهدات تازه برداشته نشده است.

اخپلواک گفته است که نشست عمان بررسی تعهدات پاکستان درخصوص گفتگوهای صلح بود و تا سه ماه دیگر روشن می شود که این کشور به آنچه در این نشست تعهد کرده عمل می کند یا خیر.

مشاور ارشد رییس جمهور همچنین گفته است که اگر طالبان از جنگ دست بکشند می توانند مانند سایر چهرهای سیاسی کشور در آینده سیاسی نقش داشته باشند.

این درحالی است که سفیر پاکستان برای افغانستان روز شنبه 6 عقرب 96 در یک نشست خبری در کابل گفته است که کشورش مسوولیت خود را در بخش مبارزه با تروریزم انجام داده و حال نوبت بقیه است وظیفه خود را انجام دهند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخپلواک
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   نمیدانم که بزرگان این حکومت چی وقت از خواب بیدار خواهند شد، ملت شاهد است که هر سال با رسیدن فصل زمستان پاکستان بازی جدیدی را به راه می اندازد و کشورهای بزرگ نیز با این بازی پاکستان علیه افغانستان همنوا میباشند. هر سال در موسم رسیدن زمستان حکومت پاکستان تعهدهای زیاد مینماید و میگوید که در سه و یا چهار ماه پیش رو علیه طالبان که در خاک انکشور هستند اقدامات جدی خواهند کرد، دولت ما هم خوشباور است و به این صحبت ها باور میکند، غافل از اینکه پاکستان در این مدت برای بهار سال جدید پلان های جدید، راهکارهای جدید، و نیروی جدید تربیه و آماده میسازد. به رسیدن فصل بهار باز پاکستان میگوید که ما نمیتوانیم بر طالبان فشار بیاریم، یا طالبان در خاک افغانستان هستند و یا هم دروغ های دیگر و بعدش هم طالبان با حمایت قوی لوژستیکی، نظامی و نیروهایشان بر علیه دولت افغانستان جنگ را آغاز میکنند.
اما سوال اساسی اینست که دولت چی وقت از خواب بیدار خواهند شد، و این موضوع را مطرح خواهد کرد که هر سال پاکستان در چنین موقع سال تعهدات جدید در مقابل از بین بردن مخالفین دولت افغانستان میدهند اما به هیچکدام آن اقدام نمی کنند. مشکل ما است نه از پاکستان، هر کشور و هر کسیکه هوشیار باشد نوش جانش.

>>>   خپلواک آغا!
صلح بخصوص به نفع خودت نیست!! پدر کلانت هم از طالبی که والی مقرر میشود سه لک دالر رشوه گرفته نمیتواند!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است