در حصارکشی دیورند معامله پنهانی صورت گرفته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۶/۸/۹ کد خبر: 140854 منبع: پرینت

در موضوع حصار کشی خط فرضی دیورند معامله پنهانی انجام شده است.

به نقل از خورشید، اعضای شورای ولایتی ننگرهار هشدار می دهند که معامله در حصار کشی دیورند با پاکستان از سوی هرکس که انجام شده است خیانت ملی است و حکومت باید افراد پشت پرده را شناسایی و به دادگاه معرفی کند.

مسوولان شورای ولایتی ننگرهار احتمال می دهند که اینکار بر بنیاد معامله پنهانی برخی با پاکستان انجام شده است.

این اظهارات درحالی است که پاکستان تصمیم دارد 750 پاسگاه مرزی را در امتداد خط مرزی دیورند ایجاد کند و علاوه بر سیم کشی ها تجهیزات فنی شامل رادارها و کمره ها را نیز در امتداد مرز جابجا کرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیورند
معامله پنهانی
نظرات بینندگان:

>>>   این بهترین کار پاکستان است. با این کار امنیت در این مرز بیشتر می شود. چرا بعضیها اصرار دارند که نباید رفت و امدها در این مرز کنترل شود؟ اتفاقا این کار پاکستان بتید از سوی افغانستان مورد استقبال قرار گیرد زیرا افغانستان همیشه می گوید شورشیان از انسوی دیورند می ایند.

>>>   خوب شد.بی غم شوم.از خاک خود دفاع کرده نمی توانیم.همه در دزدی معامله جاسوسی مشغول است.بچه های جوان غریب کشته می شوند.افرین پاکستان ما دیورند را کار نداریم.

>>>   حصار کشی دیورند با کمک چین و پیمان شانگهای صورت میگیرد.
در مرحله بعدی خلع سلاح و خلع تجهیزات ثقیله در هردو طرف سرحد، توسط قوای حافظ پیمان شانگهای صورت میگیرد.
در مرحله سوم، مبارزه برضد کشت مواد مخدره و از بین بردن کشت مواد مخدره و توقیف دهقانان و قاچاقچیان مواد مخدره ، صورت میگیرد.
دولت چین در قرن نوزدهم میلادی در مبارزه علیه قاچاق تریاک که توسط دولت انگلیس وقت بر علیه اش صورت گرفته بود، موفقعیت چشم گیری بدست آورده بود که دولت انگلیس مجبور شد تا از کشتی های نظامی بر علیه چین استفاده نماید و در نتیجه جنگ بین چین و انگلیس صورت گرفت که در آن انگلیس شکست خورد.

>>>   بدون معامله یا با معامله اصل دیوار کشی مشکل ندارد فقط نظارت شود که از خط به طرف داخل افغانستان نه لغزند.
کسانیکه نمیپزیرند میتوانند مظاهره کنند.

>>>   سلام
کسانیکه با پسته های امنیتی پا کستان در خط سرحدی مخالفت دارند، قاچاق بران اندکه راه قا چاق شان بسته میشود. مانندقدیر وغیره وگرنه بامنیت هر دو کشور مفید است .افغا نستان توان محافظت خط سر حدی را ندارد.
حمید ننگرهاری.

>>>   بلاخره پاکستان یک تصمیم عقلانی گرفت.

>>>   من نمی دانم چرا افغانها با این دیوار کشی مخالف هستند؟ این دیوار چه ضرری برای کشور افغانستان دارد جز اینست که مانع از عبور و مرور تروریستان می شود. پاکستان دوست دارد که امنیت کشورش راتامین کند. این را هم باید بدانیم که خط دیورند دیگه فرضی نیست افغانستان فقط می خواهد کشور خود را برای خط دیورند به باد فنا بدهد. این کشور شر پشتونهای افغانستان را نمی تواند دفع کند می خواهد پشتونهای پاکستان را هم بر آنان اضافه کند!

>>>   کسانیکه دیورند را قبول ندارند میتوانند به آن طرف این خط سرحدی بروند و با اکثریت برادران خود ملحق شوند.

>>>   یک تنگه جای خود را درست نگهداری کرده نمیتوانند تمام شان لاف و غالمغال را انداخته اند که ما دیورند را قبول نداریم. تو اینطرف را چه خوب ساختی که حالا غم آنطرف را میخوری؟ برخیز بیدار شو از این خواب و رویا که خرابی نکنی.

>>>   باید مرز ما وپاکستان دریای کنر باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است