اخراج پناهجویان از آلمان باید مطابق توافقنامه باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۱    ۱۳۹۶/۸/۹ کد خبر: 140867 منبع: پرینت

میاخیل: اخراج پناهجویان افغانستانی باید مطابق به توافق کابل و برلین صورت گیرد.

حفظ احمد میاخل گفته است دولت آلمان روز پنجشنبه 26 اکتبر 2017 اعلام کرد بیش از 14 هزار پناهجوی افغانستان را که پاسخ رد دریافت کرده‌اند به کشور‌شان برگشت می‌دهد.

بدون توافقنامه حکومت آلمان با حکومت افغانستان بیرون کردن افغانستانی ها از آلمان صورت نمی گیرد. بر اساس اعلامیه مشترکی که سال گذشته با دولت آلمان به امضا رسیده‌ است، اخراج افغانستانی ها یا فرستادن آن عده از افغانستانی هایی که درخواست‌های پناهندگی‌شان رد می‌شود باید به صورت تدریجی به کشور برگردند. این نشان می دهد که در حقیقت چنین توافقی بین افغانستان و المان وجود دارد پس هر وقت المان بخواهد، می تواند پروسه اخراج افغانتسانی ها را در دستور کار قرار دهد.

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان می‌گوید که روند اخراج آن عده از پناهجویان افغانستان از آلمان که درخواست‌های پناهندگی‌شان رد شده‌است باید طبق توافق به پیش برده شود که کابل و برلین سال گذشته میلادی به آن دست یافتند.

حفیظ احمد میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان این سخن را پس از آن به رسانه ها گفت که آلمان به روز پنجشنبه 26 اکتبر 2017 اعلام کرد بیش از 14 هزار پناهجوی افغانستان را که پاسخ رد دریافت کرده‌اند به کشور‌شان برگشت می‌دهد.

افغانستان پذیرفته است که پناهجویان اخراج شده از آلمان را می پذیرد و تا حال از ورود اخراج شدگان افغانستانی از آلمان هیچگونه واکنش جدی در این مورد نشان نداده است.

به گفته آگاهان امور مهاجرت: افغانستان در مقابل پذیرش پناهجویان اش از آلمان کمک هایی گرفته است.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
مهاجرت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است