آمریکا حریفان خود را با طالبان و داعش درگیر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۲    ۱۳۹۶/۸/۱۰ کد خبر: 140874 منبع: پرینت

سرمنشی ناتو، استولتنبرگ، می گوید که طالبان مسلح امسال در افغانستان در تمامی برنامه های شان برای سقوط ولایت ها و شهرهای بزرگ شکست خورده اند و افغانستان دیگر بهشت طالبان نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، رحمت الله بیژن پور آگاه مسایل سیاسی در برنامه «بازنگاه» در خصوص علت موضوع گیری جدید آمریکایی ها در برابر طالبان می گوید: ملت های اروپایی و مردم دانا و آگاه دنیا می دانند و از طریق احزاب خود اعتراض دارند که معمایی که در افغانستان است خسته کننده شده است. ما از چنین مبارزاتی در افغانستان هیچ نتیجه ای نمی گیریم. در القاعده اگر پنج میلیون فرد جنگی و ماهر هم می بود در این پانزده سال می شد آنها را از بین برد.

وی افزد: اما متاسفانه تعداد کمی انسان عقده ای سرگردان به نام طالبان در افغانستان وجود دارند اما چون اراده ای برای از بین بردن آنها وجود ندارد بلکه از آنها استفاده می شود این ماجرا پایان نمی یابد. این علایم نشان می دهد که آمریکایی ها بازی مشترکی را در منطقه به راه انداخته اند و همه حریفان منطقه ای را در این بازی درگیر کرده اند و می خواهند که این بازی ادامه داشته باشد. پشت این برنامه مقاصد اقتصادی آینده مطرح است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ملت افغان از مردم ازاد دنیا میخواهد تا بالای این ملت فقیر ودر گیر سیاستهای استعماری رحم نمایند وبه این توطیه ها وبرنامه های امپریالیستی که چهار دهه است ازین مرزوبوم قربانی میگیرد خاتمه دهند اگر اهداف سیاسی در دنبال است ویا منابع اقتصادی هنگفتی پیش چشم اشغالگران را گرفته همه را به طماعان وحریصان وجهانخواران می بخشیم فقط جانهای فرزندان عزیز افغان را نگیرند از قدیم الایام گفته اند که دشمن روبا پوست انست ایکاش چنین موقعیت استراتیجی نمیداشتیم و ایکاش این همه منابع زیر زمینی در زیر خاک این خطه مدفون نمی بود چه با داشتن رهبران مزدور وخود فروخته این گنج ها را یکی ازین استعمار گران {روس یا امریکا یا انگلیس }می بلعند برای وطن عزیز وهم وطن شریف ما چه فرق که کدام شان دست برد مینمایند ویا درین سرقت وچپاول مساعی مشترک مینمایند ما از احزاب سیاسی جهان که مخالف سلطه جوی وقتل وکشتار اند میخواهیم بعوض این همه ثروت ومکنت وجاه وجلال تنهااز کشتار های بی رحکانه این مردم جلوگیری نمایند
لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است