رژیم تبعیض و انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۶/۸/۱۰ کد خبر: 140882 منبع: پرینت

شرم تاریخی بالاتر از تعیین اشرف غنی به عنوان رییس جمهور افغانستان توسط جان کری وزیر خارجه امریکا در کل تاریخ "پنج هزار سال" این سرزمین نمی توان سراغ کرد.

شرم آورتر از آن ادعای غنی و اطرافیان اش است که هر از گاهی خود و حکومت خود را منتخب مردم افغانستان می خوانند. شرم دیگر اینکه زیر عنوان این حکومت منتخب دروغین اوج تبعیض تیمی و تعصب قومی را دامن می زنند و از هیچ فساد و تبهکاریی در این راستا دریغ نکردند و نمی کنند. امروز از یک چنین حکومت و ساختاری، مردم ما توقع دارند که بیاید و انتخابات شفاف برای برگرداندن مشروعیت برگزار کند.

همه احزاب و جریان های سیاسی و مردم افغانستان صدا می زنند که کمسیون انتخابات توانایی و اراده برگزار کردن انتخابات را ندارد و رییس موجود کمسیون انتخابات یک آدم متعصب و سوال بر انگیز است. اشرف غنی و تیم اش پای می فشارند که با همین کمسیون می شود انتخابات برگزار کرد.

از موقف عبدالله و تیم اش به خاطر این نام نمی برم که ایشان در هیچ جای کار از نظر تصمیم و تاثیر نیستند. نهایتا تا حمایت یک جانبه خارجی ها از اشخاص و حلقات مزدور در فرآیند های کلان وجود داشته باشد و تا بحث اشغال همچنان مطرح است، توقع انتخابات، دمکراسی و شایسته سالاری بیجا است و مردم نباید به آن دل بسته کنند.

در صورتی که شخصیت های ملی و دلسوز زمام امور کشور را به دست داشته باشند و توان چانه زنی با خارجی ها را علی الرغم حضورشان پیدا بکنند، می شود برای رسیدن به مشروعیت دل خوش کرد.

صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
اشرف غنی
جان کری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است