انتقاد بین المللی از بی کفایتی حکومت در تامین امنیت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۶/۸/۱۰ کد خبر: 140910 منبع: پرینت

نباید با قربانیان موج وحشتناک خشونت تنها با دلسوزی برخورد شود.

سازمان عفو بین الملل با انتقاد از عملکرد حکومت در ناامنی های جاری کشور بیان کرد که تنها محکوم کردن کافی نیست و کسانی که جنایت ها را مرتکب می شوند باید مورد پیگرد قرار بگیرند و به فرهنگ مصونیت پایان داده شود.

حوریه مصدق پژوهشگر سازمان ملل در افغانستان با بیان اینکه موجی از حملات گروه های تروریستی بگونه غیرعمد غیرنظامیان را هدف قرار داده است می گوید که نباید با قربانیان این موج وحشتناک تنها با دلسوزی برخورد شود.

سازمان عفو بین‌الملل با خونبار خواندن حوادث یکماه گذشته در کشور از بی‌کفایتی حکومت وحدت ملی در تامین امنیت شهروندان بشدت انتقاد کرد.

گفتنی است که بر اثر فجایع ناگوار در مقرهای نظامی، مساجد و نقاط مختلف در ولایت های پکتیا، غزنی، کابل، قندهار و غیره در یک ماه اخیر بیش از 500 تن در کشور کشته و زخمی شدند و در تازه ترین مورد روز سه شنبه 9 عقرب 96 در نتیجه یک حمله انتحاری در منطقه وزیراکبرخان پایتخت دستکم 9 تن کشته و بیش از 20 تن زخمی شده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عفو بین الملل
ناامنی ها
نظرات بینندگان:

>>>   مثل مردم است یک جو از مردی کم کن سال ها فراغ بال باش حکومت وحدت ملی همین شیوه را در پیش گرفته ارگ در قومگرایی و ذور زدن اقوام دیگر از چوکی های کلان دولتی انرزی خود را مصرف میکند بعوض اینکه در راه تامین امنیت مردم فکرکند ترورستان طالبان در هر حملهترورستی شان ده ها انسان ملکی ونظامی را میکشند حکومت در برابر چنین جنایت بعوض اینکه چند ترورست طالبان که حکم محاکم شرعی کشور محکوم به اعدام هستند طبق حکم شرعی و خواست مردم حکم اعدام را بالای ترورستان طالبان جاری کند بی معنا و عوام فریبانه ریس جمهور سرقوماندان اعلی میگوید این عمل را تقبیح میکنم و خون شهدا را از ترورستان میگیرم در هرعمل ترورستی طالبان همین چیز تکرار میگردد وبس دیگر کدام کاری را انجام نداده حرف زیاد دارد اما عملش دیده نشده .

>>>   این ع وغ را همه مردم بدوای بد می کند مگر هچ بلا نزد انها را حا لا شما دعا کنید برایش به نفع شان اگر دنیا سر چپه نه امده است

>>>   بلاخزه تکلیف انسانهای که در مدت سه سال حکومت نامیمون وحدت ملی کشته شدن چی خواهد شد فامیلهای که عزیزان شانرا نان آورانشانرا سرپرستانشانرا از دست داده اندچی خواهد شد چرا آمریکالعنتی بر دوام این حکومت بیکاره بالای مردم بیچاره افغانستان پافشاری میکند چرا امریکا همه بیکارگیها وفساد و دزدی
وچپاول این حکومت را نادیده میگیرد وتابه کی مردم قربانی دست فاشیستها باشند آیاخون مردم افغانستان آنقدر بی ارزش است اگر نمیتوانند که این حکومت را تغیر دهند پس بودن و نبودنشا چی سودی به نفع مردم رعیت افغانستان است بروند که خود مردم تصمیم بگیرند وحد اقل نگویند که حکومت تحمیلی است .
ف م

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی طاب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از بین ببرید یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی اش حمله کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است