علت پوشش متفاوت سفیر جدید در هالند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۲    ۱۳۹۶/۸/۱۰ کد خبر: 140920 منبع: پرینت

هفته گذشته سروصداهای زیادی در مورد سفیر افغانستان در هالند به نشر رسید که حقیقت نداشت. در مورد حضور هیات دیپلمات افغانستان و دادن اعتمادنامه به پادشاه هالند
در چندین روز گذشته شمار زیادی از هموطنان از حضور هیات دیپلماتیک افغانستان داکتر همایون عزیزی سفیر جدید افغانستان در کشور هالند مطالب نادرستی را به نشر رساندند که از حقیقت بسیار فاصله دارد.

داکتر همایون عزیزی سال گذشته در یک حمله انتحاری در داخل ولایت قندهار به شدت زخمی شد و چند دیپلمات عرب نیز کشته و شماری مجروح شدند. از جمله داکتر همایون عزیزی والی وقت قندهار به شدت مجروح گردید که آثار جراحت آن نه تنها در بدن بلکه در دست های عزیزی به وضعیت وخیمی مشاهده می شود که در روز تقدیم استوارنامه به پادشاه هالند سرو صدای های زیادی به راه انداخت و شماری از هموطنان بدون اطلاعات دقیق عزیزی را مورد حمله قرار داده توهین کردند.

هر دو دست آقای عزیزی در حمله انتخاری قندهار به شدت آسیب دیده است طوری که از زمان حمله انتخاری هر دو دست وی با دستکش مخصوص بهداشتی (یا بنداژ) بسته است که روزانه فقط نیم ساعت می تواند باز باشد.

حضور داکتر عزیزی سفیر جدید جمهوری اسلامی افغانستان در کشور هالند با دستکش مخصوص بهداشتی چند روز قبل از طریق پروتوکل به وزارت خارجه هالند اطلاع داده شده و شخص پادشاه هالند نیز از این جریان اطلاع داشته که داکتر عزیزی با دستکش بهداشتی با او ملاقات می کند و هیچ مشکلی در این مورد نبوده است ولی سروصدای های عجولانه شماری از هموطنان و نشر مطالب غیر حقیقی و کمنت های غیرعادلانه و حتی مغرضانه علیه همایون عزیری سفیر جدید افغانستان در هالند منتشر گردید که خلاف حقیقت بوده است.

هر سفیر و هیات دیپلماتیک کشور مهمان برای سپردن اعتماد نامه یا استوارنامه خود به رییس کشور میزبان باید طبق پروتوکل عمل نماید. طبق پرتوکل فقط دو لباس برای این منظور پیشنهاد می شود که می توانند فقط یکی مورد استفاده قرار گیرد. این دو لباس یکی کورتی رنگ سیاه با فرم کورتی به اصطلاح "دنباله دار" می باشد که پادشاه هالند پوشیده است و یکی هم لباسی که در کشور میزبان رواج دارد (دریشی عادی سیاه با نیک تایی خلاف پروتکل می باشد) ولی تجربه ها نشان می دهد که اکثر هیات های دیپلماتیک لباس رواج کشور خود را می پوشند و هیات افغانستان نیز همین کار را انجام داده است.

بنده علت نشر این مطالب غیرحقیقی را فقط از روی بی اطلاعی و عجله می دانم. شاید افراد بخصوصی هم از روی تعصب و یا نادانی مانند دیگران به نشر مطالب غیرحقیقی و نشر عکس هایی که بتواند علیه سفیر افغانسان در هالند براه بیاندازند باشند. بنده نیز خواستم هفته گذشته مانند دیگران در این مورد مطالبی بنویسم ولی فکرکردم بهتر است کمی تحقیق کنم، دیر نمی شود، بعدا مطالبی خواهم نوشت که حالا از تصمیم خود بسیار راضی هستم و این اطلاعات را در چند روز گذشته به دست آوردم.


همایون عزیزی سفیر افغانستان در هالند

همایون عزیزی سفیر افغانستان در هالند

همایون عزیزی سفیر افغانستان در هالند

همایون عزیزی سفیر افغانستان در هالند

همایون عزیزی سفیر افغانستان در هالند

همایون عزیزی سفیر افغانستان در هالند



منجمزاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر افغانستان
هالند
همایون عزیزی
نظرات بینندگان:

>>>   درافغانستان آدم جور یافت نمیشد که یک آدم زده و زخمی را سفیر مقرر میکنند، اول باید تداوی شود تا کاملاً صحت یاب گردد بعداً حکومت قراردادی میتوانست وی را دربست مورد نظر جابجا نماید
امید از کابل

>>>   مردم ما همیشه در...... استخوان میپالند

>>>   چرا اصرار ایست که این فرد با این دستکش ها حتما سفیر باشد

>>>   كسي نيست كه به سرور دانش بگويد

>>>   وقتی دستانش کار نمیکند باید سفیر شود و اگر عقلش مشکل داشت می آید در راس

>>>   بیکاره ترین واضافی ترین افراد به سفارت ها میروند مانند وزرای صلب صلاحیت شده وتعداد دیگر

>>>   په میشد اگر این نیم ساعت در زمان ملاقات استفاده میشد؟

>>>   ما متاسفانه به هيچ فرهنگ و ديني نيستيم. كل زندگي را و كار و اداره را ريشخند كردند.

>>>   این لباس رسمی و ملی نیست. در کجا تعریف شده.
اگر این لباس رسمی است پتوی غنی چیست و چپن کرزی کجاست و لنگی خلیلی و پکول محمد خان و دربشی عبدالله؟
کود لباس وزارت خارجه باید در همه جا مراعات شود.

>>>   در کشوری که امیر المومنین مرحومش کور و یا لوند ریس جمهور ، ریس شورای امنیت ، وریس عموی امنیت ملی لنگ و یا گوت باشد معلومدار باید سفیرش یک معلول باشد . ادم جور نورمال که اوغانستان پیدا نمی شود باید دولت از امکانات کدرها ی ورزیده معلول و معیوب دست داشته اش کار بگیرد . انا له الله و انا الیه راجعون

>>>   با انداختن عکس‌های دیپلمات‌های خارجی با لباس ملی‌‌شان نمیتوان این خشتک کشال دیپلمات‌های افغان را توجه کرد، چون لباس‌های‌شان لباس ملی نیست، ما لباس ملی نداریم، لباس‌های محلی زیاد داریم اما هیچ لباسی تا به حال به عنوان لباس ملی قبول نشده است. دستکش هآش قابل درک است چون دست هآش مجروح است، اما ظاهر شدن‌شان با این وضیعت با خشتک‌های کشال جای بسیار شرم است، خوب وقتی رییس جمهور با خشتک کشال به ملاقاتِ دیپلمات‌ها میرود و تسبیح‌اش از قدش دراز تر است، از پیروانش چه توقع میتوان داشت؟

>>>   میتوانست که لباس پزیرفته شده بین المللی { دریشی } می پوشید چون دستهایش زخم داشت دستکش را مثل همین حالا که پوشیده می پوشید هیچ اشکالی نداشت و همچنان مورد تنقید هموطنان قرار نمیگرفت . مگر متاسفانه که اولین بار است که دیپلومات های افغانستان باچنین لباس محلی اعتماد نامه خود را به یک کشور تقدیم میکند. آقای نویسنده مدافع ! متوجه باشد که لباس محلی که در همه ولایات افغانستان مروج است . عبارت از لنگی ،چپن که اکثر مردم جیلک به آن میگویند } قره قل ، پکول ،نصوار وقطی نصوار است به اضافه چ] ت ، ه است چرا اینها را که جز فرهنگ افغانستان اهانت پنداشته است .

>>>   آبرو را خود را بردند با لباس خواب.

>>>   جناب سفیر چیزی را که به تن کرده لباس معمول دفاتر دولتی ما نیست اما لباس معمول طالبان است.

>>>   منظور تان از لباس مروج کشور چیست ؟ ایا سفیر امریکا با لباس کوبای اعتماد نامه تقدیم می کند ؟

>>>   مشاور امنیت ملی لنگ. ریس امنیت لنگ. ریس جمهور نیم معده. چرا سفیر زده وخیم نباشد؟

>>>   خوب است مردم و سر دمداران دنیا بدانند که در افغانستان تروریزم به
پشتیبانی حکومت های ترور پرور در راس حکومت پاکستان زیاد مردم را
معیوب ساخته که حتی در پست های کلان دپلوماسی مجبوریم از انسان
های معیوب حملات تروریستی بفرستیم چون حتی دپلومات های زخم نخورده
کمتر داریم .
م.ش. ف کابل

>>>   کاکا جان منجم زاده!
دو نکته را به توجه می رسانم.
اول این که چرا یک معیوب و بیمار در سمت گماشته شود؟
دوم اینکه در مفردات پروتوکول دیپلوماتیک کشور اصلا به سان سایر کشور های که شما عکس های آنان را نشر کرده اید، اصلا وجود ندارد. بیشتر از یک قرن است که دریشی و نکتایی در مراودات دیپلوماتیک کشور استفاده به عمل می آید.
این پیرهن تنبان بعد از پیروزی جهادی ها، مال و دستور رهبران جهادی در پاکستان بوده است. متاسفانه با آمدن کرزی، توصیه استخبارات انگریز و سیا مطمع نظر بوده است. زیرا پروژه بنیاد گرایی طالبی و داعشی از پیش در کشور مطرح بوده است که به تاسی از زعمای خشتک کشال، همه لباسهای رسمی طالبی داعشی شده است.
گلا جان دیپلومات پیشین کشور

>>>   زنده باد داکتر همایون با لباس زیبا کشور مان، و همچنین معلولن کشور هم میتوانند سفیر باشند، وزیر باشند ... معلول فیزیکی بعتر از معلول مغزی است واه به حال معلولنی که مغز شان کار نمی کند و هروز باعث بد نامی و تباهی این کشور هستند، هدف انسان های که به ظتهر سالم ولی در حقیقت معلول هستند. و هر روز کشور را به کسی می فروشند.

>>>   همه کار های کرزی است.
بمب را توسط بمب گذار در جایی گذاشته است که دیپلومات های امارات کشته شود و عزیزی تنها دست هایش زخمی شود.
داکتر نجیب نیز یکی از جنرال های ریاست امنیت دولتی اش که در خنثی کردن کودتایشهنواز تنی زیاد مهارت از خود نشان داده بود و در بین حزبی ها نام کشیده بود، او را برای پذیرایی از گروپ های تسلیم شده مجاهدین در هرات، به هرات فرستاد.
در جریان تسلیم شدن، دفعتآ آنها بالای مستقبلین فیر کردند و چند نفر بشمول جنرال کشته شدند و چند نفر بشمول خالقیار نمیدانم که والی هرات بود و یا رییس تنظیمیه زون غرب، زخمی شدند.
بعد از آن حادثه، داکتر نجیب خالقیار را برای چند وقت صدر اعظم مقرر کرده بود.

>>>   لباس رسمی با لباس خانه خیابون فرق می کند ، و این جناب سفیر فکر کرده در خانه خودش با همان لباس خانه ، اینه دیگه ، فرهنگ و دانش دفتر و خونه ، جناب سفیر شما نمایند رسمی یه کشور اید باید طبق روال دولتی بر خورد کنید و فرهنگ کشور خودته به کشور میزبان معرفی کنی ، نه که سرته ، ته انداخته با نمایند پادشاه هالند غرور از دست رفته خودته و کشور ؟؟؟

>>>   مردم افغانستان باعرض احترام به شخصیت های محترم و قابل قدرش ] اکثریت مردم افغانستان از اشخاص دولتی و عوام خصلت ګوسفند را دارند وقتیکه ګوسفند ګله به هر طرف که رفت ګوسفند های دیګر بدنبالش می روند حامد کرزی [ کرفرزی] این کاکوی پای لچ پیراهن وتنبان و چپن را مروج ساخت شما باور کنید که دیپلومات های افغانستان در اکثر کشور ها پیراهن تنبان چپن و قره قل پوش شدن بطور مثال موظفین سفارت در کشور شاهی هالند وچند کشور دیګر وقتیکه آقای چپن ګل قره قل خان فورا بلا فاصله موظفین سفارت پیراهن تنبان چپن قره قل را دور انداخته همه پطلون پوش و دریشی پوش شدن اثری از لباس های محلی شان دیده نشد

>>>   کسی دیگر یافت نمیشد که این مریض معیوب را روان کردید؟ لباس خواب لباس خواب است، و نباید در رسمیات استفاده شود۰

>>>   سرور دانش را هم بگويد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است