در مجلس نمایندگان چه گذشت؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۶/۸/۱۳ کد خبر: 141050 منبع: پرینت

فیصله شده بود کمیسیون حقیقت یاب(کمیسیون رسیدگی به فساد هییت اداری) امروز شنبه 13 عقرب 96 گزارش خود را به مجلس ارایه کنند.

اولین بحث این بود که مجلس علنی باشد یا سری. ما پافشاری کردیم که مجلس باید علنی باشد تا مردم افغانستان حقایق را بدانند. بحث دوم این بود که کمیسیون حقیقت یاب فقط نتیجه و فیصله کمیسیون را اعلام کند یا گزارش را به طور کامل بخواند؟ پیشنهاد ما این بود که اول گزارش به طور کامل خوانده شود و بعد نتیجه و فیصله.

آقای عرفان منشی دوم مجلس باید گزارش را می خواند اما ایشان با وجود خواست مکرر بسیاری از نمایندگان از خواندن گزارش کمیسیون سر باز زد و آنرا نخواند. وقتی که من پافشاری کردم گفت: اگر گزارش خوانده شود برای مجلس آبروی دیگری باقی نمی ماند من گفتم که: اگر آبروی مجلس می ریزد بگذارید بریزد، این مجلس چندان آبرویی هم ندارد. باز پاسخ منفی بود.

گزارش خوانده نشد و حقایق بسیاری پوشیده ماند. حقایق را از نظر مردم و مطبوعات پنهان کردند. رییس مجلس و رییس دارالانشا متهمان ردیف اول و دوم بودند. وقتی فیصله شد آقای نصرت رییس دارلانشا به دادستانی معرفی شود خواست از خود دفاع کند و حقایقی را درباره هیات اداری و وکلا افشا کند اما به او اجازه صحبت ندادند. این کار مجلس بر خلاف قانون بود.

رییس مجلس اعتراف کرد که پول ها را ربوده است اما حاضر است دوباره آنها را به مجلس بدهد. جنبه جرمی اعترافات رییس مجلس باید مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار بگیرد اما متاسفانه مجلس در اینباره باز سکوت کرد.

فیصله شد که همایون همایون و لالی حمیدزی برای ده روز به مجلس نیایند.

پیشنهاد من به رسانه ها، نهادهای مدنی و مردم این است که از پارلمان بخواهند گزارش کامل کمیسیون حقیقت یاب را در اختیار رسانه ها قرار بدهند تا مردم نمایندگان شان را در مجلس بهتر بشناسند.

پدرام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس نمایندگان
کمیسیون حقیقت یاب
نظرات بینندگان:

>>>   اگرخواجه عبدلروف ابراهیمی پول هارا پس بدهد این یک کار نیک است واین سرمشق شود برای سایر دزدان ما بلکه آنها هم د.باره پول هارا واپس بدهد ، دزدان ملیون دالری اگر فعلا دالر نداشته باشند به افغانی بدهند هم مشکلی نیست
ر

>>>   رو کجا دارید که آبرو داشته باشید.
همه چیز عریان است با یک دست پیش رو یک دست پشت سر چه را میخواهید پنهان کنید.

>>>   بخاطر وحدت ملی پول پنج ملیون را دوباره واپس میدهد کاش دیگران هم بر ای تامین بیشتر وحئت ملی پول های دزدیده شده را واپس دهند این بهترین طریقه تامین وحدت ملی است!

>>>   اما از نظر حقوقی آیا این عمل ابراهیمی جرم نیست؟؟؟؟؟

>>>   رئیس صاحب جمهور:
فریاد مبارزه بافسادشما گوش دنیارا کرساخته است، از بسکه چیغ زدیدکه فساد را ریشه کن میکنم گلوی تان خسته شد، اماسوال هموطنان اینست، همانطوری که زبان تان درمبارزه بافساد مانند پره آسیاب میچرخد، آیاچشم تان هم بینایی دیدن فساد را دارد یانه؟ آیاگوش تان هم شنوایی شنیدن فساد رادارد یانه؟ اگر قدردشنوایی وبینایی تانرا از دست نداده اید پس جواب تان دربرابر گذارش هیئت حقیقت یاب مجلس درمورد فسادتیکه داران فسادچیست؟ آیاابراهیمی که خود رانماینده و بالاترازآن رئیس مجلس میخواند بازهم شایستگی نشستن برمسند ریاست مجلس رادارد؟ آیاهنوزهم برای تسامح وچشم پوشی ازخیانت ملی آنهادلیلی باقیمانده است؟ اقلا یکبار منحیث رئیس جمهور واقعی افغانستان دست وپای این خاینین راببند و مردانه واربه پنجه قانون بسپار تامردم بدانندکه فریادت برای مبارزه بافسادحقیقت دارد.
هموطن شماازکابل

>>>   مبارک تان باشد مجلسی ها شما ری هم نمیزنید لاکن خجالتش را مردم شریف وستمدیده افغانستان میکشد

>>>   درمجلس کمیشن کاران چیزی میگذرد که به نفع خود شان وئبه ضرر مردم باشد

>>>   اصولا پول بر می گردد یا فقط سرپوش گذاشتن است نکند با همایون جان تقسیم کرده است.این لانه فساد را بیش از این فاسد نکنید.

>>>   خدایا ما را از شر دزدان رهایی ده

>>>   عیادبالله زور خداوند هم باین دزدان نمیرسد، از بس چشم سفید هستند.

>>>   در افکار و اندیشه های پلید این سیاست مداران ناکام مقابل خواست های معقول ملت استادن و مردم بیگناه و خردمند را مورد گلوله قرار دادن افتخار است. در قاموس این گروه ریختن خون افراد غیر مسلح به منظور ایجاد رعب و وحشت در جهت نیل به اهداف قدرت طلبانه سیاسی موجب مباهات است همیشه با سر دادن شعارهای دروغین عدالت و اتحاد جوانان پر شور را فریب داده به جان هم می اندازند و از آنان در مسیر ضربه زدن در نظام زندگی مردم روشن و آرامش طلب استفاده ابزاری نموده و سپس خود شان سر بر شانه باداران خونخوار خود مینهند روی کسانی که در حق مردم این سرزمین خیانت میکنند و جفا روا میداند در هردو جهان سیاه باد دست های غرض آلود و به خون آلوده شان در پیشگاه حق تعالی بسته باد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است