مجلسِ دزدان و یک نظام فاسد
رییس مجلس با قبول دزدی از اموال دولتی همچنان زیر چتر نظام فاسد به کار خود ادامه می دهند و نکته مهم، گزارش کمیسیون حقیقت یاب هنوز به طور کامل خوانده نشده و این همه رسوایی برملا می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۶/۸/۱۴ کد خبر: 141091 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در مجلس نمایندگان باید به میزانی فساد ریشه دوانده باشد که رسوایی رییس و رییس دارالانشای آن سرپوشی بود برای باقی حقایق کمیسیون حقیقت یاب، ابراهیمی با قبول فساد و پولی که برای امکانات شخصی ربوده است تنها مکلف به بازگردان هزینه ها شد و باقی یا روانه دادگاه شدند و یا تعلیق چند روزه کاری.

و درست زمانی که انگشت اتهام ها تیر خشم مردم و مقام های مخالف به سوی رییس جمهور و ارگ نشانه رفته بود به یکباره رسوایی مجلس و زد و خورد نمایندگان تبدیل به سد دفاعی برای حکومت شد.

هرچند رسوایی که چندی است پارلمان را در برگرفت و سپس با آبروریزی بزرگتری به پایان رسید نه تنها شوکی برای جامعه نبود بلکه مهر تایید بر این حقیقت نهاد، زمانی نظامی آلوده به فساد و خاین می تواند حکومت کند که از کابینه گرفته تا نهاد قضایی و پارلمان مملو از مقام های معامله گر باشد.

اینکه رییس مجلس می پذیرد در فساد اداری دست داشته و همچنان بر کرسی ریاست تکیه زده، اوج حقارت مجلس می باشد که همچنان با وجود رسوایی های پی در پی به کار خود ادامه می دهد گویی هیچ رویدادی رخ نداده است.

زمانی که نمایندگان با رشوه به مقام و قدرت می رسند با فساد جبران و در معامله غرق می شود و این پارلمان بهترین گزینه برای حکومت وحدت ملی به وجود آمده از دل تقلب است که با خیانت و فساد، بقای خود را تضمین می کند.

این در حالی است که تمامی مقام های و رهبران مخالف دیگر اقوام در دورترین نقطه از حکومت قرار دارند و چنین رسوایی های از راس دولت گرفته تا نمایندگان مجلس روز به روز بر دامنه ناامنی ها دامن می زند و حال، از کدام نهاد و قدرتی انتظار می رود که در برابر بی قانونی های مجلس قد علم کند، ارگ یا ریاست جمهوری؟

رو شدن پرونده فساد و نبردهای درون پارلمانی درست زمانی رخ داد که حکومت در برابر خشم جامعه قرار گرفته بود، گسترش دامنه نفود طالبان و رویدادهای امنیتی و انتحاری ها که به تکرار پایتخت را آماج حمله قرار می دهد در آستانه بدل شدن به موجی دیگر از اعتراض ها بود که به لطف پارلمان، افکار عمومی در میانه فسادها حیران این نظام و نمایندگان خاین ماند.

آن هنگام که اولین خشت حکومت دوران جدید افغانستان از سوی غرب کج گذاشته شد و قانون اساس توسط تعدادی تهی از فهم حکومت داری نوشته شد به سرعت امید برای کشوری با ثبات را به یاس بدل کرد زیرا این سرزمین مدت ها قبل برای گروه های تروریستی و تحقق اهداف شوم امریکا و حامیان آن در حال آماده شدن بود.

در قانونی نانوشته اما با پشتوانه قوی، برقراری قدرتی از دل قومیت پشتون و رهبری قوم گرا در کنفرانس بن از سوی غرب برازنده افغانستان دانسته شد و تاکنون، تجریه حکومت کرزی و غنی جز بازگشت به دوران هرج و مرج با بعدی دیگر از تروریسم نبوده است که در این میان غنی و تیم ارگ نشان داد که تا چه میزان، تفکر پشتونیزمی و طالبانی می تواند ریشه هر پیشرفت و پاگذاشتن به دنیای مدرن را بخشکاند.

اگر امروز پارلمان، پرونده فساد رییس و نمایندگان را رسوایی نمی داند نشان می دهد که بیشمار جابه جایی های کلان پولی و زدو بندهای سیاسی در این عمر مجلس رخ داده است که دزدی را نه تنها بی آبرویی نمی دانند بلکه بخشی کوچکی از سیستم می پندارند.

ارگ با رو کردن تنها گوشه ای از فساد پارلمان می تواند چند صباحی به دور از انتقادها، سرگرم اهداف شوم خود باشد تا زمانی که همراهان طالب و داعش آن دست به حمله ای مرگ بار دیگر نزده و یا هواپیماهای امریکایی مردم بی گناه را قتل عام نکند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارلمان افغانستان
عبدالرووف ابراهیمی
نظرات بینندگان:

>>>   محترم رئیس صاحب مجلس گفتند برای تامین وحدت ملی آن پول ناچیز پنج ملیون افغانی را واپس میدهم !
اگر کسی واقعا طرفدار وحدت ملی است آزمایش خودرا بدهد به حرف مُفت کسی فریب نمیخورد ابراهیمی صاحب که قلبا طرفدار وحدت ملی است از پنج ملیون گذشت حالا کی است که باورنکند ؟
ظاهر قدیر ،گل آقا شیرزوی ، بسم الله خان ، عطا ، مولوی دین محمد، هرکدام اینها میتوانند برای تامین وحدت ملی حتی پنجصثد ملیون از پول های دزدیده شده را واپس بدهند وبه اینگونه ثابت سازند که واقعا درپی وحدت ملی هستند

>>>   488 مشاور !!!!
آیا ترامپ ازین تعداد مشاور آگاه است ؟؟؟

>>>   در موضوع ....ایشچی، دولت عین به محکمه بین المللی دن هاگ در هالند شکایت نامه فرستاد تا دوستم را دستگیر کنند و اعدام کنند.
اما در موضوع سؤ استفاده و دزدی از بیت المال دولت توسط رییس مجلس نمایندگان، جور آمد کردند.

>>>   چه یک حالت عجیب در طول یک ونیم دهه یک خبر خوش از عمل کرد مجلس نماینده گان افغانستان نه شیندیم، چه یک جفای نابخشودنی را در حق ملت میکنند، به لعنت خدا گرفتار شوند.

>>>   این هاگفته بودند که اگر ما فساد نموده باشیم ازکاراستعفا میدهیم چه شد باز هم قرض های خورا از همین پول پارلمان میپردازند
وکیل پارلمان

>>>   در کشوری که دزد پادشاه باشد همه دزدان نفس راحت می کشند.

>>>   مسوول همه ناامنی و بدبختی در افغانستان دولت مردان ای که همیشه به فکر زر اندوزی هستند می باشند
این ها وجدان ندارند خوب شرایط را درک می کنند که چه حالت خراب در افغانسان جریان دارد بازهم به اندازه یک خارجی ااحساس ندارند خارجی ها پول کمک می کنند حال روی هر هدف که خود شان دارند میخواند تامردم افغانستان در شرایط نسبتا خوب زندگی کنند این سیاستمدارن بی دانش وبی بینش در فکر چپاول هستند .از آینده میرستند میادا گرسنه بانیم
نشود قدرت را آینده از دست بدهیم . خود این بی وجدان ها وظیفه خود را تا حال نتواسنه اند بدرستی بشناسند

>>>   هر چه بگندد نمکش می زنند
وای به آن روز که بگنند نمک

>>>   تبعه افغانستان که قاری محمد حنیف الیاس نام دارد، هنگام سفر از افغانستان یک کیلوگرام هیرویین را در بطن اش جاسازی کرده بود درمیدان هوائی هند دستگیرشد

>>>   باید همه مردم افغانستان از ابراهیمی صاحب که صرف جهت تامین وحــــدت مـلی این قربانی راداد متشکر وممنون باشند

>>>   حفیظ منصور از نظر من مانند اکثریت اعضای مجلس نمایندگان یک دزد است. ولی آنچه رویس دارالانشاء نصرت در مورد اک گفت لا اقل من نفهمیدم:
نصرت گفت " آقای منصور نوش جانت که یک و نیم هفته قبل بخاطر عملیات چشم پسرت پانزده هزار دالر رشوت دادی"
یعنی چه ؟؟ آیا منصور رشوه دهنده بود یا رشوه گیرنده؟؟؟

>>>   ازتبلیغات وسخنرانیهای تان خسته شدیم، الآن یک مقاله عریض نویشتید، انصافا ازاول تاآخر چند مطلب اساسی وکارشناس پسند وجود دارد؟ تمام سخنان تان تکراری، تنها میخواهی بگویی مجلس افغانستان فاسد است، حتی بخاطر نسنجیدگی تان استثنایی هم برای افراد پاک قائل نشده وتمام نمایندگان را مانند داعش ازدم تبغ رد کردید.اگر چنانچه نمایندگان پاک ومتعهد مجلس بخاطر مطلق گرایی تان در دادگاه اقامه دعوا کنند، آیا پاسخ ویا دلیلی برای دفاع ازخود دارید؟ اگرهم اقامه دعوا ویا محاکمه ای هم نشوید، درآخرت جواب خدارا چه میدهید؟ امیدوارم خواص پسند بنویسید، وکارشناسانه تحلل کنید، وقانونمند سخن بگوئید.
دلسوز

>>>   وقت دعوی استاد سیاف وقانونی بالا گرفت وقرعه ای فال را بنام ابراهیمی زدند باخود گفتم بنازم مادری را که چنین فرزند طالعه مند وبخت اور تربیه نموده وتقدیم جامعه ای افغانی نموده است ومیان هم زمزمه مینمودیم که از کشمکش های دوبزرگوار مرغ دولت برسر این مرد گم نام وفاقد هرنوع ارزش نشست و... وبار ها این شعر شاعر را زمزمه مینمودیم {دونفر دزد خری دزدیدند== سر تقسیم به هم جنگیدند== ان دو بودند گرم زدو خورد== دزد سوم خرشان را زدوبرد} بعضی ان این مصرع اخیر را زد وبرد میخوانند که غلط است زدوبه کسر زا یعنی از هردو ولی بعد از رسوای های پیهم وبرملا گردیدن جهالت ونادانی های او ومورد تمسخر قرار گرفتنش در ملاء عام معتقد گردیدیم که خدا میداند وکارش وچون از ازل باریتعالی اراده نموده بود که این مردبد کنش وخانواده ای سفاک را بیش تر رسوا سازد اسباب ان را از قبل تهیه دیده ابتدا اورا به کرسی ریاست مجلس نشاند وبعد چنان که اراده نموده بود خذلان وشرمساری را نصیبش کرد اوکه تا ابد روسیه وذلیل گردیده این لکه ای بدنامی وبی ابروی را از دامان خود وخوانواده اش نتوان شست ومصداق این ایه ای قرانی شد{ضربت علیهم الذلة والمسکنة وباءوا بغضب علی غضب} انا لله وانا الیه راجعون
مولانا قربان

>>>   خیراست که دزدی کند حالا اسلام پیروز شده وکسانی که برضداسلام بودند ازبین رفته هیچ پرواندارد دزدی کارخیر است
اینها درجمع تعز من تشاء بحساب میروند

>>>   برادر هاي هموطن بخاطري مردم رنج كشيده خود بخاطر وطن خسته از جنگ خود طرف داري ازي خايين وطن فروش نكنيد باور كنيد كه اينها همگي دزد و وطن فروش هستند خداوندج مارا از شر ازي دزد ها و خايني نجات بدهد و از شما برادر ها احترامانه خواهش ميكنم بصفت يك برادر بي طرف كه كوشش كنيد قضاوت بي طرفانه كنيد بنظر من اگر كسي از هر كدام ازين خايين طرف داري كند گناه كار است گناه كار است گناه كار است .
هروي

>>>   اخخخخخخخ از دست ای وکیلای دزد وزیران دزد ...
فرین شان به خدا کاش یک زره چشم شرم میداشتن کاش کمی غیرت میداشتن .. کاش کمی ابرو میداشتن ..
نمی از چی قسم قسم مخلوق است نه شرم دارن نه عزت و نه ابرو .. همه اینها دال خور های پاکستتانی است تا دیروز در پاکستان دال میخوردن بنام جهاد مردم شریف افغان ره کشتن و حالی که سر قدرت رسیدن بد تر از ان شد ...

>>>   سلام وقتیکه رئیس دزدان وجنیتکاران اعتراف به دزدی خود کند.وپول دزدی شده را مستردکند چرا محکمه نمیشود. حتمآ بیشتر از این دزدیده که قسمت آنرا میپردازد وگرنه کم پول نیست .مردم عادی توان پر داخت هزار افغانی را به خاطر وحدت پر داخته نمتوانند. نفرین بر این دزدها وجنایتکاران. زنده باد وزیر مالیه که دزد ها را با اسناد معرفی کرد. کجاست گوش شنوا.
حمید.

>>>   سلام.
وقتیکه محیط مکروبی شد،نخست مکروب را از بین میبرند.اگر زیاده تر آلوده با شد.توان مهار کردنش نبود مردم صحتمند از منطقه فرار میکنند جای پاک را انتخاب مینمایند،و اگر وکلای پاک واقعیتآ وجود دارند یکی از این راه را انتخاب کنند.تا با دیگران آلوده نشوند.
واسع کوهدامنی.

>>>   کمیشن کاران مفسصد ! خانه ملت را بدنام نسازید کمتر دزدی کنید

>>>   مجلس دزدان ، قاچاقبران، راه زنان، موادفروشان، آدمکشان وقاتلان ، تروریستان، زنا کاران، لواط کاران، بچه بازان، وهزار فساد وفحشای دیگر که قلم از گفتن آن عاجز است.
اریائی تبار

>>>   اگرتعلیق چند روزه به آنهاجزا محسوب میگردد وبه کار،وظیفه وحاظری نمیاید باید معاش،وسایر امتیازات آن زها را ازجنابان اوشان مطلق وضع گردد، تاموکلین شان مطمین شود در غپر ان باب انتقادها وگفتنی دیگر باز خواهد شد واین هم یک تفریح مفت وجایزه است نه سرزنش.

>>>   نسیمه نیازی!
وزیر مالیه سابق در پاکستان شبانه دق میاورد یگان دفعه در فکر او هم باش!!

>>>   تشکیــــل حکومت مــوقـــت « دولت موقت یا حکومت موقت (به انگلیسی: provisional government) به سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت موقت تنها برای دوسال
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
استاد خلیلی مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
حاجی محمد محقیق ریس شورای صلح ،حکمتیار صاحب ، مولوی صاحب متوکل اعضای ارشد آن
داکتر صاحب محمد اشرف غنی وزیر پلان
محمد یونس قانونی وزیر معارف
احمدولی معسود وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
صلاح الدین ربانی وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه
عبد الرزاق وزیر دفاع
حنرال مراد علی وزیر داخله
امرصالح ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
بسم الله محمدی والی پنچشیر
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فیاض مهرآین والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز
شیرآغای شیرزی والی قندهار
عبدالجار قهرمان ولی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر غبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
بی بی گل غنی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
دكتر ملك ستیز ریس حقوق بشر
داکتر سرو دانس وزیر عدلیه
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
اسماعیل یون وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
ازعملکرد حکومت حکومت وحدت ملی مردم رضایت ندارد دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است