انتقاد دیدبان شفافیت از کمیسیون انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۶/۸/۱۵ کد خبر: 141147 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات توان برگزاری انتخابات پارلمانی سال آینده را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مسوولان دیدبان شفافیت انتخابات روز یکشنبه 14 عقرب 96 در یک نشست خبری در کابل، آخرین ارزیابی های خود را درخصوص مشکلات کمیسیون انتخابات بیان کردند.

براساس ارزیابی های دیدبان شفافیت افغانستان نبود امکانات تکنیکی برگزاری انتخابات، عدم استقلالیت در امور کاری و کهنه بودن سیستم انتخابات از جمله دلایلی است شفافیت انتخابات را زیر سوال می برد.

رییس برنامه های دیدبان شفافیت در این نشست گفته است که کمیسیون با تشکیل چند جلسه مشورتی سمبولیک و برگزاری مخفیانه جلسات؛ احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و مردم را در طرح پالیسی‌های خود شریک نساخت و این موضوع بحث شفافیت را بکلی زیر سوال برده است.

به باور مسوولان دیدبان شفافیت، کمیسیون انتخابات در بخش برنامه ریزی، ارایه اطلاعات و استخدام کارمندان کمیسیون با نقض‌های جدی قانونی در این چند ماه روبرو بوده است.

در این نشست گفته شد که کمیسیون انتخابات باید شفافیت لازم را در فعالیت های کمیسیون بیاورد و زمینه نظارت را در جسات تصمیم گیری خود فراهم سازد و همچنین جامعه جهانی نیز باید کمک های مالی و تکنیکی را به کمیسیون انتخابات ادامه داده و بر حکومت برای برگزاری انتخابات بموقع فشار بیاورد.

گفتی است که پیش از این احزاب بزرگ کشور در شورای تفاهم جریان های سیاسی گردهم آمدند و موضع مشترک خود را در خصوص انتخابات سال آینده بیان کردند. بنابر موضع شورای تفاهم جریان های سیاسی تمامی روسا و کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی باید برکنار و بجای آنها افراد جدید گماشته شود؛ آنان همچنین تمامی اجراییات کمیسیون انتخابات را پس از اعلام موضع خود مردود گفتند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیدبان شفافیت
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است