کودک هموطن مهمان نخست وزیر یونان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۶/۸/۱۵ کد خبر: 141151 منبع: پرینت

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان یک کودک پناهجوی افغانستانی را به دفتر کارش دعوت کرده و از او استقبال کرد.
گفته می شود که منزل خانواده این پناهجو مورد حمله یک گروه ضد خارجی قرار گرفته بود.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان نوجوان پناهجوی افغانستانی را به دفتر کارش دعوت کرد. امیر ۱۱ ساله است و شهروند افغانستان می باشد. پیش از این امیر از میان دانش آموزان مکتب به حمل پرچم یونان در جریان یک رسم و گذشت انتخاب شده بود. این برنامه به هدف یادبود از جنگ دوم جهانی در یونان برنامه ریزی گردیده بود.
اندکی بعدتر مسوولین مکتب امیر تصمیم گرفتند، اجازه حمل پرچم را به کودک افغانستانی ندهند و بجای آن یک تابلویی مربوط به مکتب را برایش داده بودند. این برخورد سبب اوج گیری انتقادات شماری از شهروندان یونان و نهادهای همکار با پناهجویان گردید. در واقع این رفتار جرقه ای تازه را در مساله چگونگی ادغام پناهجویان در جامعه این کشور پدید آورد.

به تازگی نخست وزیر یونان عکس هایی را از جریان دیدارش با امیر در صفحات تویتر و فیسبوک خود به نشر رسانیده است. در تصاویر دیده می شود که سیپراس یک پرچم یونان را به این کودک هدیه می دهد.

روز جمعه گذشته، شماری از مهاجمان با پرتاب سنگ و بوتل بر منزل خانواده این پناهجوی افغانستانی از طرف شب حمله ور شده اند. آنان پس از حمله یادداشتی را از خود بجا مانده اند که در آن این خانواده تهدید به ترک خاک یونان شده اند.

گفته می شود که جریان این رویداد سه کودک این خانواده در منزلی که مورد هدف قرار گرفته است، خواب بوده اند.
پس از این واقعه، ادارات مربوط در یونان در چوکات یک برنامه سازمان ملل، محل بود و باش این خانواده افغانستانی را تغییر داده اند.
با این همه، گروه های راستگرا مانند حزب “نیو نازی” نمی خواهند که خارجی ها در جریان رسم و گذشت، پرچم این کشور را حمل کنند.

کد (4)


کودک یونان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودک پناهجو
یونان
نظرات بینندگان:

>>>   این یونانی ها مسلمان نیستند عاقبت جای آنها دوزخ وازما دربهشت وشیروعسل حور نصیب است

>>>   این نمایش برای فریب مردم است.
لازم به تجلیل از 1 کودک نیست . اگر انصاف دارید بگذارید چند هزار نفر بیشتر در کشورتان زندگی کنند.

>>>   اگر انصاف دارید هرچه دارید همه رابه ما بدهید چون ما غیرت داریم وهر زمانی فرصت میسر شد شمارا بخاطر مسلمان نبودن گردن میزنیم

>>>   اینهانیاز ندارنددروغ یک محبت میکنند بدون ری ویا نمیکنند کاش مسلمان های اسلام نمایاد بیگیرند

>>>   عمل هر انسان معرف شخصیتااوست این مردبا وقار به جهان درس انسان پذیری و اندیشه خرد مندی را آموخت چنان که در اسلام گفته اند دل بدست آور که حج اکبر است از هزارن کعبه یک دل بهتر است این مرد اندیشمند شعار اسلام را در جهان یک بار دگر به تبلور در آورد و دنیا را متوجه انسانیت ساخت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است