حمله های هوایی امریکا؛ حافظ داعش و قاتل مردم!
مردم ملکی از قربانیان اصلی عملیات هایی هوایی امریکا هستند. در کشوری با حکومتی وابسته که تنها زبان پول را می فهمد و داعشی که براساس اهداف پنهانی و قانون نانوشته از گزند حمله کاخ سفید در امان است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۶/۸/۱۵ کد خبر: 141153 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، تلفات غیرنظامیان با وجود تمامی سرپوش گذاشتن های حکومت و ناتو همواره یکی از بزرگترین نگرانی های جنگ بوده است، مردم همچنان که توسط گروه های تروریستی کشته و زخمی می شوند مورد خشونت نیروهای امنیتی قرار گرفته و از قربانیان هر حمله نظامیان امریکایی و ناتو هستند.

در این میان، آنچه سبب نفرت جامعه از حکومت وحدت ملی شده است، بی توجهی نسبت به کشتار و ناامنی ها می باشد زیرا راس قدرت با وابستگی بی مانند به امریکا، بیشتر یک دست نشانده است تا دولتی برای یک کشور و ملت.

در هر حمله هوایی نیروهای امریکا، خروجی رسانه های وابسته و اطلاعات حکومت، نشان دهنده تلفات طالبان است در حالی که وجود اجساد زنان و کودکان خبر از کشتار غیرنظامیان دارد و سکوت جامعه جهانی بخصوص بی تفاوتی حکومت.

در گزارش یوناما آمده است: عملیات های هوایی امریکا و حکومت در سال 2016 منجر به کشته شدن 250 غیرنظامی و زخمی شدن 340 تن دیگر شده که دو برابر آمار تلفات سال قبل از آن می باشد و به عبارتی مردم، پا به پای خشونت گروه های تروریستی از قربانیان به اصلاح خودی ها هستند و حال این خودی ها چرا به جای طالب، زنان و کودکان را قتل عام می کنند؟

حکومت تعریفی مشخص از دوست و دشمن ندارد و با وجود حمله های تکان دهنده طالبان هیچ گاه این گروه را دشمن خطاب نکرد و در همین راستا، امریکا اگر چه به بهانه تروریسم به افغانستان حمله کرد اما نه طالب را تروریست می داند و نه خواهان نابودی آنان است.

و زمانیکه رهبران جنگی در جهت حفاظت و همراهی تروریستان عمل کنند، کدام سرباز با کدام تعریف از دشمن به نبرد با طالب برود در حالی که ماه ها با شکم های گرسته و بدون سلاح های مجهز در سنگرها یا باید کشته شوند و یا چاره ای جز فرار ندارند.

حمایت امریکا از پاکستان تروریست پرور معنایی جز بقای تروریستان و استفاده ابزاری از آنان برای نفود در منطقه حساس خاورمیانه و کنترل کشورهای قدرتمند منطقه ای ندارد و از آنجا که جنگ و ناامنی دلیل تداوم پایگاه های این کشور در خاک افغانستان است، چرا باید طالب را نابود کند و داعش را مورد حمله قرار دهد؟

حمله های هوایی امریکا معطوف به مناطقی دور دست و قتل عام مردم ملکی شده است و کشته شدن چند طالب با وجود گسترش بی سابقه این گروه در جای جای افغانستان هیچ تاثیری بر تروریسم و جنگ ندارد و داعش نیز بر اساس اهداف پنهانی و قانون نانوشته از گزند حمله کاخ سفید در امان است.

روسیه به عنوان دشمن و رقیب دیرباز واشنگتن بارها از طرح جابه جایی نیروهای داعش سوریه و عراق به خاک افغانستان توسط امریکا خبر داده که همان تهدید جنرال دوستم از ورود این نیروها به شمال کشور است.

داعشی که اکنون خشن ترین حمله و انتحاری های کشور را به عهده می گیرد از دل نیروهای طالب به وجود آمده و با توجه به اینکه هیچ گروه تروریستی تا ابد زیر یک نام و یک پرچم نمی تواند به اهداف خود برسد با ادغام در داعش، باید تبعات گسترده تری از تروریسم در افغانستان را شاهد باشیم.

جنگ افغانستان نبردی است نیابتی در سرزمین مستعد ظهور و قدرت یابی تروریستان و حال که طالب در تلاش حکومت از یک دشمن به طرفِ صلح بدل شده و داعش با حمایت امریکا در یک قدمی امارت، چه سرنوشتی در انتظار افغانستان می باشد در این جنگ بی پایان؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله هوایی
قندوز
نظرات بینندگان:

>>>   حالا حتما مردم میگویند اینها ملکی هابودند ! اگر بوبکر بغدادی هم کمشته شود میگویند ملکی ها وزنان کودکان بودند

>>>   به این دیدگاهی که خودت داری و مردم ملکی را هم سزاوار کشته شدن میدانی، پس طالب و داعش اصلا ملامت نیست که طفل شیر خوار شما را هم واجب القتل میداند.

>>>   بعضی از اشخاص این قدر بی غیرت هستند که اگر امریکای ها هموطن شا ن را توسط طیارت به قتل می رسانند مگر انها به طرفداری از امریکا سخن می گوینددر این قسمت کرزی مرد بود هر زما نیکه مردم ما توسط طیارت امریکا به قتل می رسید کرزی همرای ابا ما در جنگ می بود مگر این دوغلام ع وغ طرف شیل می کندان س

>>>   اینهاکاری.جوجه.گگ.اسرایلی.مباشد.تاان.جوجه گگ.ریس.است.افغانستان.بهترنمیشود.افسوس.شما
وطندارانی.عزیز.

>>>   چه بگویم که دلم خون است از ترورستان بنام طالبان بگویم و یا از ترورستان بنام داعیش بگویم که در مجموع جمع شان می شود آمریکایی

>>>   چه بگویم که دلم خون است از ترورستان بنام طالبان بگویم و یا از ترورستان بنام داعیش بگویم که در مجموع جمع شان می شود آمریکایی

>>>   آیا این حادثه جنایت جنگی نیست ؟ حالا امریکا را کی محاکمه کند؟ ای مادر وطن!سوختی در گرفتی و فرندانت توته توته و پارچه پارچه شدند!تا چوفت و تابه کی خدایا!

>>>   انسان های کور که قلب های انان پر از تاریکی و فتنه است هرگز این موضع را درک نخواهند کرد و جواب خواهند داد که اینها هم تروریسم هستند . صدای مان نه با بمب خاموش خواهد شد و نه با موشک و گلوله ما ازادی میخواهیم . یوسف زی

>>>   جنازۀ این کودکان معصوم را باید پیش دروازۀ ارگ بگذارند، تا نوکران ببینند که باداران شان به حق مردم چی می کنند.
من نمیدانم که مردم افغانستان چه وقت قیام می کنند. علیه این دولت دستنشانده؟

>>>   سارتوالی افغانستان در زمینه تحقیق نموده است و بعد از تحقیقات به این نتیجه رسیده است که این بمباردمان سهواً صورت گرفته است و قسمی که بزرگان گفته اند،از کلان ها لخشیدن و از خوردان بخشیدن،بنأ سارنوالی آنها را بخشید و رییس جمهور قبلاً اعلان نموده بود که در کار سارنوالی مداخله نمی کند.

>>>   رأی نزنید حتمآ معذرت خواهی میکنند چرا که همین قسم جور آمدند
از دوست یک اشاره از ما بسر دویدن.
از ما قربانی دادن ازآنها معذرت خواستن.
چراکه خون ما رنگ دگر دارد

>>>   پدران این کودکان باید ترورست های پاکستانی را درمنطقه شان جای نمیدادند خون این بیگناهان به دوش پدران شان است، چرا اجساد اشرار را نشان نمیدهند ؟

>>>   اشغالگران بخاطر حقوق بشر ب‍ه افغانستان امده اند اینها مردمان خیلی خوب اند برای سران دولت ماوشمامعاش های دالری می دهند تامردم ما راحت زندگی داشته باشندو‍وطن ما راگل وگلزار ساخته اند وزیاد ترازین گلزار می سازند پروا ندارداگر در بدل اینهاهمه مردم ما راقتل عام ‍نمایندمقصد سران دولت ما زنده باشند.مردم دیگرافغانستان برای اینها ارزش ندارد. ‍‍

>>>   خدا آن ملتی را سروری داد --- که امتی مثل افغان ها برایش عطا فرمود
میگن خدا که به یک مردم میته پرسان نمیکنه که کی استی و کجا استی. عرب های سعودی را در نظر بگیرید. روی زمین خدا برایشان کعبه ره داده و زیر زمین هم نفت و نیز همچون افغان ها امتی برای شان مقرر کرده که هر وقت آنها - عرب ها - با کسی جنگ و جنجال داشتند، این مردم - افغان ها - به جای آنها احساساتی شوند و یخن بدرند و هر چه دیوانگی در عالم است کنند.
قضیه کارتون ها خو به یاد تان است. در عربستان آب از آب تکان نخورد ولی در افغانستان سر به فلک کشیده در مزار چندین کارگر مظلوم فلیپینی را سر بریدند. در جلال آباد هم داعشگاهیان تا که چند نفر از خود و چند پولیس را نکشتند و نیم شهر را آتش نزدند آرام نشدند. داستان سقوط محمد مرسی را خو خبر استید. مردم مصر قرار آرام نشسته و میگفتند که ما ره از خیرش تیر. ولی در افغانستان یک تعداد نوچه-وهابی چنان دیوانگی راه انداخته بودن که کم مانده بود در فیسبوک آدم بخورند.
حالی هم عربستان با حوثی های یمن جنگ داره، ولی اعلامیه را از کابل پخش میکنه تا یخن دریدن شه این مردم سر به فلک کشیده کنه.
ده سابق یک منطقه برای جنگ مشخص بود. هر دو نفر که با هم جنگ میکردن میگفتن بریم ده فلان منطقه باز اونجه گپ میزنیم.
واقعا که خدا دانا و توانا است.

>>>   یا الله رحم فرما بر مردم مظلوم و بیچاره ما....

>>>   .....برامریکا وغلامانش

>>>   دو سرباز امریکایی نیز کشته شدند.
این یک گوشزد بود از طرف جنرال های امریکایی و مقامات دولتی افغانستان به نامزد های انتخاباتی امریکاکه ما را از یاد نبرید و موضوع افغانستان را نیز در اجندا مبارزات انتخاباتی خود بگیرید.
حالا دیگر دیر شده است و موضوع افغانستان پیش از انتخابات مطرح بحث تیست و بعد از انتخابات به درایت و قابلیت جنرال های امریکایی و دولت افغانستان ارتباط میگیرد که تا چه اندازه امریکا و جامعه جهانی را متوجه افغانستان میسازند.
دولت اسراییل از شصت هفتاد سال پیش همین سیاست را در مقابل فلسطینی ها و فلسطینی ها در مقابل اسراییل در پیش گرفته بودند که امریکا و جامعه جهانی متوجه شان باشند و کمک شان کنند.
حالا موضوع اسراییل و فلسطین کهنه شده است و موضوع افغانستان و عراق و سوریه است.شاید بمرور زمان اینها نیز فراموش شوند و موضوع اوکرایین و شاید هم بعضی کشور های آسیای میانه و سینکیانگ چین مطرح بحث شوند.

>>>   این ساحل که کودکان در خون خویش غرق اند افغانستان است.این صلح که باداران اشرف غنی واعضای کابینه اش به مردم افغانستان به ارمغان آوردند از نظر کافران ومتجاوزین امریکایی واروپایی
اینها تروریستها هستند که کشته شده اند اگر یک شخص در امریکاکشته میشود گوش همه جهان را کر
میکنند باناله وفریاد خود ویا کودک سوریه ای که در کنار ساحل مدیترانه صحنه سازی شده بود وآنرا بشکلی در رسانه ها پخش و نشر کردند که همه جهان برایش اشک ریختند اما در افغانستان که همه روزه صدها کودک وخانواده یابه دست خود امریکایهای متجاوزکشته میشوند ویا به دست غلامان علقه بگوشش.کشته وبه خاک خون کشیده میشود اما
بازهم فریاد میزنند که افغانستان امنیت است.اگر امنیت است پس این متجاوزین چی میکنند در کشور
افغانستان ایا برای همین انسان کشی ها ماندگارشدن
به امید روزیکه نه متجاوزی باشد ونه نوکران ومزدوران متجاوزین افغانستان آزادباشد در دستان نسل جوان.ببرک ارغند

>>>   كجا است جامعه به اصطلاح معدنى؟؟ كجا است وكيل به اصطلاح مردم قندوز جرا صداى تان نمى برايد!! اين أطفال افغان نبودند؟ مسلمان نبودند؟ بلاخره إنسان نبودند؟ وجدان هاى مرده!! شرم و خجالت است!! خائنين، وطنفروشان و ونوكران!!

>>>   خداوند تعالی این جهان خوران انسان نمارا در قهر خود گرفتار وبغضب خود گرفتار کند اخیر چی گناه؟

>>>   تبلیغات برای طالبان تروریست را بس کنید!
همین اکنون سیصد سرباز ارتش کشور در محاصره تروریست های قبیله در ارزگان می باشند. تقریبا تمام این سربازان از کندز، بغلان، بدخشان و تخار هستند. وضعیت این سربازان عزیز به حدی خطرناک است که امروز چند نماینده باشرف مجلس به حضور وزیر دفاع که یک طالب است به تضرع رفتند تا شاید عملیاتی برای نجات آنها صورت گیرد. از طرف دیگر همین دو روز پیش 32 سرباز ارتش در قندهار توسط تروریستان پشتون تیرباران شدند، و یا 30 شهروند عزیز غوری که توسط طالبان در همین هفته به شهادت رسیدند.
حال سربازان قهرمان کماندو در یک عملیات موفقیت آمیز شبانه تروریستان طالب را در خانه هاشان در اطراف کندز تار و مار کردند و در این میان عده ای نیز از اعضای خانواده تروریستان کشته شد. ولی مگر خون فرزند تروریست طالب با ارزش تر از جوان ارتشی ماست که این گونه همه به عزای آنها نشسته اند؟ مگر جان کودکان غوری که توسط طالبان تیرباران شدند از جان فرزندان تروریست ها کم ارزش تر است؟ همه قبول داریم که فرزند پشتون تروریست گناهی در جهالت و بربریت پدر خود ندارد ولی زمانی که این موجودات وحشی راه کشتار و جنایت را برگزیدند باید در انتظار چنین عواقبی برای فامیل خود نیز باشند.
بجای غمشریکی با طالبان با خانواده های شهدای کماندو که در این عملیات به شهادت رسیدند یاری کنید.
روح شهدای قهرمان کماندو شاد باد.

>>>   والی قندوز که مرگ هموطنان غیر پشتون مارا در عملیات وحشیانه نوکران پاکستان
دستور خداوند میدانست امروز در مرگ هموطنان پشتون ما خیلی متاثر است

>>>   قربان شوم عدالت خدا را ديروز اقوام ديگر را توسط طالبان كشتند بيخانمان كردند گفتند اين به اراده خدا بود كه چنين شد امروز كه واقعن اراده خدا در كار بود متاثر شدند اشك ريختند چراكه كشته شدگان متعلق به قوم دغه بود

>>>   ارگ رياست جمهوری همه پشتون.
طالب پشتون .
انتحاری پشتون.
داعش پشتون.
القاعده پشتون.
تيروريست پشتون.
تقلب کار پشتون.
دوشمن تاجيک پشتون.
دوشمن هزاره پشتون.
دوشمن اوزبيک پشتون.
دوشمن اسلام پشتون.
دوشمن ازاده پشتون.
دوشمن حقوق بشر پشتون.
دوشمن مردم در وطن پشتون.
همه بد بختی در کشور خراسان زمين. از دست پشتونها قبيله گمشده ......است.
اين يک واقعيت تلخ است.

>>>   پاسخ بازمانده هاي عساكر قندز و بدخشان را كه طالبان اوغانه سربريده اند اگر كدبان " عيار " نخواهند پس كي خواهد كرد ؟
قصه هاي مفت كهنه شده .... ارزش ندارد و مردم فريب اوغانه ها را نميخورند
خون ناحق دست از دامان قاتل برنداشت
باورت گر نيست بنگر لكه هاي دامن قصاب را

>>>   اشرف غنی هم به مرگ این طالبان و تروريست پروران بسیار متاثر شده و این حملات ناتو را بالای خانه های پشتونها که طالب را در آن پناه میدهند را محکوم کرده، اما وقتی که صدها قندزی غیر پشتون شهید شدند و هزاران نفر از خانه های خود بی جا شدند در آنجا غنی بلکل بی اعتنا بود و حتی یک تسلیت هم نگفت.... اما امروز به طلوع نیوز گفته که بسیار متاثر است به خاطر که امروز چند نفر پشتون که در خانه های خود طالبان را پنهان کرده بودند مردار شدند... این اطفال اگر بزرگ میشدند عاقبت شان انتحاری میبود....

>>>   كاملا دقيق گفتيد آقا عيار ، اكثر زياد برادران پشتون در ولايت كندز از طالب حمايت ميكند، مردم كندز تصوير اين شخص كثيف مردار را بالآي دكان خود نصب كردن . چون والي كندز خودش طالب اس .

>>>   گپ های عیار را تنها بشنوید ! چند دقیقه محدود است و جالب برای شنیدن و اندیشه کردن .

>>>   والي كندز
كودكانِ شهيد شده در كندز، به حكم و اراده ي خداوندِ بزرگ ج شهيد شده اند. هيچ كس حق اعتراض بر اين رويداد را ندارد؛
اعتراض گرفتن به اين مورد، اعتراض كردن بر اراده ي خداوند است و اينكار معادلِ كفر شمرده ميشود.

>>>   از آنجاییکه امریکا و حامیان خونخوارش حامیان تروریزم بین المللی اند، عملیات شان علیه نیروهای دولتی هیچگاهی اشتباهی بوده نمیتوانند، این جانیان اشغالگر بصورت کاملاً آگاهانه نیروهای دولتی افغان را مورد حمله قرار میدهند تا این نیروها ضعیف گردیده و زمینۀ پیشرفت تروریست ها در کشور مساعد گردد، کسانیکه قبول دارند که امریکایی ها اشتباهی نیروهای افغان را مورد حمله قرار داده اند یک حماقت ابلهانه است
میهن زرغون

>>>   جنگ مبني بر آجنداي معيني به شمال منتقل شد.
جنگجويان از مجاري مختلف به شمال منتقل شدند. جنگ افزارها از زمين و هوا براي شان تسليم داده شد.
اكنون هزاران تروريست در قالب همين آجندا از بدخشان شروع تا تخار و كندز و بغلان و فارياب و سرپل و جوزجان و حتا مزار، با تجهيزات فراوان و زمينه هاي محلي، مي جنگند و هر ساعت فاجعه مي آفرينند.
اما خطرناك تر از ظاهر جنگ در شمال، آجندا و أهداف پنهان و شوم اين جنگ است.
مردمان شمال، با پديده جنگ و مقاومت و دشواري آشنايي زياد دارند؛ نابودي تعدادي از تروريست هاي أجير و تصرف پايگاه هاي آنها براي شان موضوع ساده يي ست.
اما جنگيدن در برابر أهداف و آجنداي پنهان، بازي بزرگ و توطئه سازمان يافته كه نمي خواهد تروريستان در شمال از بين بروند و مناطق تحت سيطره شان پاك شود، بسيار مشكل است.
اين اهداف و آجنداي پنهان نه تنها اجازه نابودي طالبان تروريست و ديگر تروريستان را در شمال نمي دهد، بلكه به تقويت اين گروه ها و حفظ مناطق شان مي كوشد.
توطيه يي كه در بغلان جريان دارد؛ توطيه و بازي بزرگي كه در بدخشان و كندز مديريت مي شود، از همين اهداف شوم و آجنداي پليد آب مي خورد.
جنگ و ناامني سراسر شمال كشور را فرا گرفته است. روزانه ده ها جوان و طفل و زن در بغلان و بدخشان و كندز و تخار و ولايات مختلف شمال، شهيد مي شوند.
غفلت و بي برنامه گي بزرگان شمال كشور، سردرگمي و پراكندگي نسل جوان و ناآگاهي مردم از آجنداي شوم جنگ در اين مناطق، زمينه ساز تقويت و گسترش جنگ شمال مي باشد.
دشمن از زمينه هاي محلي و ناآگاهي و فقر مردم بهره فراوان مي برد. نزديك است دشمن اصلي ولايات مختلف شمال مردمان همين ولايات شوند. اكنون سرباز طالب و داعش در شمال، فرزندان همان آب و خاك هستند. اين بسيار خطرناك و كشنده است.
دشمن در ذهن و زندگي ما با هر بهانه و دليلي لانه كرده است، ديگر نياز به جنگجويان خارج از اين مناطق ندارد.
تفكر افراطي، ذهنيت حذف و ترور در خانه هاي ما در شمال نهادينه شده است. اين معضل ساده يي نيست. سال ها در قالب اهداف و آجنداي مشخصي كار شد تا گپ بدينجا كشيد.
اين جنگ با درهم آميختگي كه دارد و آجندايي را كه حمل مي كند، از ما قرباني زيادي مي گيرد. نابود مان مي كند.
بايد كاري كنيم. چاره يي بينديشيم.
هوشمند فرارودي

>>>   نتیجه حضور پانزده ساله #امریکا در افغانستان

١- یونسکو:
افغانستان دومین کشور بیسواد جهان است.

٢- بانک جهانی:
افغانستان بدترین کشور آسیایی برای سرمایه گذاری.

٣- سازمان شفافیت جهانی:
افغانستان فاسدترین کشور جهان است.

٤- نهاد تحقيقاتى میپل کرافت:
افغانستان سومین کشور بی ثبات جهان.

٥- سازمان ملل:
افغانستان بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر (گیاه خشخاش).

٦- بنیاد صلح:
افغانستان هفتمین کشور ناکام در جهان است.

٧- نی:
افغانستان خونبارترین کشور برای خبرنگاران.

٨- لوى سارنوالى:
افغانستان بدترین کشور برای زنان و کودکان.

٩- بنیاد اقتصاد و صلح:
افغانستان چهارمین کشور ناامن و خطرناک جهان.

١٠- مجمع جهانی اقتصاد WEF:
افغانستان بدترین کشور جهان برای زنان.

١١- اینترنشنال اسپکتیتور:
افغانستان دومین کشور قربانی هراس افگنی.

١٢- بنیاد نجات کودک:
افغانستان و سومالی بدترین کشورها برای مادر شدن.

١٣- بی بی سی:
پس از سوریه بیشترین شهروندان افغانستان، در کشور های جهان پناهنده شده اند.

١٥- وزارت صحت عامه:
١١٪‏ (سه ميليون) شهروند افغانستان معتاد به مواد مخدر است.

١٦- تلویزیون طلوع:
افغانستان یک ملیارد دالر از کشورهای بیرونی قرضدار است.

١٧- آوا:
بیست ميليون (۷۵ درصد) شهروندان افغانستان زیر خط فقر زنده گى میکنند.

١٨- وزارت صحت عامه:
شصت درصد مردم افغانستان از افسردگی رنج میبرند.

١٩- شفقنا:
٧٢٪‏ زنان افغانستان افسردگی دارند.

٢٠- انتی مدیا:
بخش بزرگی از کودکان افغانستان به مواد مخدر رو آورده‌اند.
ساجد هروی

>>>   اگر همین ملت خا مو ش باشد امریکا دیگر روز زنها ی افغا ن ها همرای خو د می برند باز انها تما شا خو اهد کرد

>>>   هرکس که در عروسی ها ومحافل خوشی فیر هوائی میکند باید توسط بی پیلوت بمبارد گردد این کار خوب است باید همیشه ودرهمه جا عملی گردد جزای فیر هوائی راکت بی پیلوت !

>>>   تصميم جديد أمريكا راجع به جنك افغانستان به نفع مزدوران وكشتار بى كناهان است . هر خانه اى كه بمبارد مى شود وهر مظلومى كه كشته مى شود نام طالب و تروريست را بالايش كذاشته و مزدوران أنها أتن مى كنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است