اعتصاب کنندگان جاده‌های کاتالونیا را مسدود کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۶/۸/۱۸ کد خبر: 141271 منبع: پرینت

فعالان طرفدار استقلال کاتالونیا با برپایی اعتصاب سراسری، جاده‌های این منطقه را مسدود کرده و موجب اختلال در حمل و نقل جاده‌ای شدند.

به گزارش رویترز، اعتصاب سراسری در کاتالونیا در اعتراض به بازداشت رهبران و سیاستمداران این منطقه از صبح روز چهارشنبه آغاز شده و معترضان جاده های کاتالونیا را مسدود کرده اند.

این اقدام معترضان موجب کند شدن رفت و آمد خودروها به بارسلونا شده و برخی از شرکت های حمل و نقل عمومی نیز خدمات خود را کاهش داده اند.

اتحادیه کارگری سی اس سی خواستار برپایی این اعتصاب شده و چند گروه دیگر طرفدار استقلال کاتالونیا نیز از این اعتصاب حمایت کرده اند. گروه هایی از اعتصاب حمایت نموده اند که رهبران آنها پیش از این به اتهام اغتشاش و فتنه بازداشت شده اند.

ده ها نفر از معترضان با حضور در بزرگراه های اصلی منطقه پارچه نوشته هایی را در دست داشتند و با سردادن شعارهایی خواستار آزادی رهبران بازداشتی شدند.

علی رغم اختلالاتی که در سیستم حمل و نقل عمومی کاتالونیا به وجود آمده، به نظر می رسد اکثر فروشگاه ها و کسب و کارهای منطقه به فعالیت عادی خود مشغول هستند.

پس از اعلام استقلال از سوی دولت کاتالونیا، رهبران گروه های مدنی "ای ان سی" و "اومنیوم" به همراه 8 وزیر دولت برکنار شده در زندان به سر می برند و منتظر محاکمه هستند.

اسپانیا با بدترین بحران سیاسی از دهه 1970 میلادی روبرو شده است. بلژیک اکنون 3 ماه فرصت دارد تا در باره بازگرداندن رهبر سابق کاتالونیا به اسپانیا تصمیم گیری کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاتالونیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است