ادغام نیروهای وزارت داخله با وزارت دفاع عاقلانه نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۶    ۱۳۹۶/۸/۱۸ کد خبر: 141298 منبع: پرینت

وزارت داخله، پولیس مرزی و نیروهای امن و نظم عامه را به وزارت دفاع ملی انتقال می دهد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جاوید کوهستانی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «فراخبر» معتقد است، ادغام نیروهای وزارت داخله با دفاع کار عاقلانه ای نیست و افزود: وزارت دفاع افغانستان در سه سال اخیر نشان داد تلفاتی که در هلمند داده است بسیار زیاد بوده است. همچنین در عدم اکمالات نیروها در شمال افغانستان ما شاهد این قضیه بودیم. در ولایت بادغیس، هلمند، بدخشان و در سایر ولایت ها تلفات زیادی داشتیم و نیروها تسلیم شدند. وزارت دفاع که از عهده جنگ نیروهای خودش نمی تواند برآید ما چطور می توانیم یک بخش پانزده بیست هزار نیروی جنگی دیگر را هم با این ضعف مدیریتی به اینها بسپریم؟

وی افزود: اگر تجربه وزارت دفاع تجربه ای موفق می بود و توانسته بود اکمالات کند و نیروهای خود را محافظت کند، روتیشن خوب داشته باشد، قطعات به وقت و زمانش تبدیل شوند، رخصتی بیاید، می شد این بار وزارت داخله را هم به وزارت دفاع افغانستان انتقال بدهند. ما یک تجربه ناکام از رهبری وزرات دفاع داریم که هنوز این وزارت خودش درگیر فساد است و اسلحه و تیل و موتر و سلاح ومهماتشان را به دشمن می فروشد. چطور می توانیم نیروهای وزارت داخله را هم به آنها بسپریم تا آنها هم مورد فساد این وزارت قرار بگیرد.

کوهستانی معتقد است، در چنین وضعیتی انتقال نیرو، هم زمانگیر است و هم شرایط مساعد برای این مساله نیست و افزود: نمی گویم که کار صورت نگیرد. اما این کار در یک وقتی که ما امنیت داشته باشیم، وزارت داخله افغانستان تنها بتواند به جرایم سازمان یافته و وظایف تنفیذ قانون بپردازد این ممکن است. بردن این قطعات و تشکیلات نه تنها به امنیت کمک نمی کند بلکه متاسفانه منجر به فرار یک تعداد پرسنل خواهد شد و ما جای آنها را نمی توانیم پر کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت دفاع
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   ادغام درست است به شرط اینکه وظیف محربوی از دوش پلیس برداشته شود.

>>>   در زمان نجیب پولیس سرحدی مربوط وزارت دفاع بود

>>>   اقای کوهستانی درست فرمودید و بجا هم است اما میدانی که این پلان را مشاور شورای امنیت حنیف اتمر و معصوم استانکزی ریس امنیت ملی طرحه و از طریق ریاست جمهوری انرا عملی میکنند چون تجربه زمان داکتر نجیب را انها دارند وقتیکه شهنواز تنی کودتا را براه انداخت وزارت داخله و ریاست امنیت ملی هم کمتر از وزارت دفاع از نگاه سلاح و مهمات نبود کوتای تنی که با مشوره و همکاری گلبدین راه اندازی شده بود ناکام ماند وتنی با رفقایش سوار بر چند بال طایاره به پاکستان فرار کردند و همدوش گلبدین خان جاسوس کلان ای اس ای شدند اکنون که قوای ناتو در کشور وجوددارد امکان هیچ نوع کودتا متصور نیست چون وزارت داخله نظر به پروتوکول مربوط به داکتر عبدالله است چین تصمیم جابجای و جدایی پرسونل وزارت داخله بوزارت دفاع گرفته شده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است