مسعود: چه کسی بهتر از عطا محمد نور در بلخ؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۶/۸/۲۰ کد خبر: 141333 منبع: پرینت

اخبارى مبنی بر تهدید های حكومت مركزى در مقابل استاد عطا محمد نور بخاطر کنار زدن وى از مقام ولایت بلخ پخش شده است.

نمی دانم با این همه تهدید ها، ماجراجویی ها، آجنداهای گروهی و كينه توزى های شخصی، اين حكومت رو بزوال به كدام طرف روان است و سرنوشت این کشور صدپاره و هزار مصیبت به کجا ها خواهد کشانید؟

به این پیمانه چنگ و دندان نشان دادن، با هیله های سیاسی و بهانه های معیاری و قانونی، نمیتواند با نیت خیر و منافع كشور همراه باشد، چون نفس وجود همین دولت از نحوهء ایجادش، تا جايگاه قانونى رهبری اش، ترکیب، تعادل، ظرفیت، کارآئی، مديريت و مشروعیت هـرسه پايهء آن، هـيچگاهـى با معيارات آنچنانى قابل سنجش نيست؟ افزون برآن، غیر معیاری ترین جابجاسازى هـاى اخير و حمايت و تحميل عناصر معلوم الحال ضد مصالح عمومى و دشمن روحيهء هـمگرايى، مطابق کدام معیارت انجام يافته اند؟

رويهـمرفته، اگر واقعآ جنگ ضد تروريزم و طالبانيزم در صدر لست اولويت ملى مان قرار داشته باشد، چه كسى عملى تر و جانبازانه تر نسبت به آقاى نور ايستادگى دارد؟ به همین دلايل آشكاراست كه آجندای دیگری در دست كار است.

امیدواریم این غایله به گونۀ منطقی، توأم با عقلانیت و در نظرداشت شرایط بحرانی حاکم در کشور به پایانش برسد. اين سرزمين هـزاران مشكل دارد و رهـبرى حكومت با بحران آفرينى بيشتر ازين، بر دامنهء مشكلات كشور نيآفزايد، روحيهء توافقنامه را كاملآ ازبين نبرد و مردم را به عكس العمل مجبور نسازد.

احمد ولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
عطامحمد نور
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کدام تان سیاست مدار نیستین شما فقط در چوروچپاول بیت المال دزدی وفساد درجه اول ودر دنیا مقام اول دارید خداوند این کشور واین ملت را از دست شما خاینین نجات دهد وبس
احمد

>>>   یک موضوع که باید واضح گردد اینست که نظام فعلی به اساس فرمایش این و آن جور نشده است که دوباره به فرمایش این و آن از بین برود. این نظام دوره پنجساله اش را تکمیل میکند در رابطه به مشکلات داخلی که داریم مشکلات بیرونی نیز بر این حالت افزوده شده است تا وضعیت را طوری نشان دهند که امنیت خراب است، دولت در نزدیکی سقوط قرار دارد. افرادیکه دو روز قبل جلسه داشتند که بهترین وقت لویه جرگه است تا بیانید و در مورد این دولت تصیم بگیرند. خطاب من به آن آقایان این است که آیا واقعاَ شما از درد این ملت رنج میبرید و یا هم زمینه خوبی را برای خود پیدا نموده اید که لویه جرگه خواسته شود. اگر شماهای که دیروز و پریروز جلسه داشتین و واقعاَ درد ملت را به گوشت و پوست تان احساس میکنید، چرا در تقویه این دولت کاری نمیکنید که همه روزه در پی تخریب این نظام هستند. چرا مشوره های مفید تانرا با دولت شریک نمیسازید. چرا دولت را به معضلات و ضعفهایش متوجه نمیسازید. اینکه راه حل نیست لویه جرگه خواسته شود. در لویه جرگه تصمیم دارید که نظام فعلی بجایش یک نظام مؤقت تشکیل شود و هرچه زودتر انتخابات و رئیس جمهور جدید با شرایط جدید و جدیت جدید بر کرسی ارگ تکیه بزند.مشکل افغانستان تنها مشکل داخلی نیست که با لویه جرگه حل شود. بلکه اینجا کشورهای دنیا اهداف بزرگ خود را دارند که آنرا عملی مینمایند بناء در این شرایط هر کس که بر کرسی دولت تکیه بزند باید حرف خارجی ها را احترام بگذارد. پس چی بهتر که دست بدست هم بدهیم در مقابل مشکلات ایستادگی نمائیم راه حل های مشکلات را شناسای و در حل ان اقدام نمائیم.
موضوع دیگر اینکه تغیر و تبدیل یک اصل است باید تمام شهروندان کشور به آن پابند بوده و احترام نماید. زمانیکه رئیس جمهور کشور تصمیم میگیرد کدام شخص در مقامش باشد و یا نباشد ملت باید بدانید که اینکار را برای آرامش ملت انجام میدهد نه بر ضد خواسته های ملت. مردم شریف ولایت بلخ ادعا دارند که مقامات عالیه آنولا در انواع فساد ها، رشوه خوری ها، معاملات شریک و گروه های اختطافچی، دزد و غیره دارند. پس اگر دولت تصمیم میگیرد که در رهبری انولا تغیرات بیاورد چرا مقعد یک تعداد میسوزد که چرا رئیس جمهور چنین کاری میکند و یا اینکه بهتر از عطانور نخواهند یافت.
امید است بخاطر منفعت شخصی خود ملت بیچاره را در آتش نسوزانیم. شرافتمندانه در قسمت تامین امنیت، بازسازی، عمران، ترقی کشور دست بدست هم داده و برای خوشبختی 35 میلیون نفوس کاری بکنیم که پیش خدا و رسولش شرمنده نباشیم.
وسلام

>>>   خودم بهترزعطا وجدانم بهترزعطا پاکی وتعهد وصداقتم بهترزعطا وامثال عطا هرکسیکه باشد

>>>   سخنان تکراری جناب مسعودیان
هاهاها

>>>   چون مانند خود تان دزد و چپاولګر است که بدون چور و دزدی دیګر هیچ چیزی در کله ندارید نی خاندان کل و کور مسعود بز و نی عطا چور صداها مرد خدمت ګذار در بلخ وجود دارد که جای این کثافت را پر نماید و این دزد مسلکی را به محکمه کشاند

>>>   آقای مسعود شما که یک تاریخ خوبی را در کشور سپری نموده اید با صحبتهای شما کاملا موافق هستم ولی این موضوع به عمل و برنامه استراتیژیک باید مبدل گردد.
رئیس جمهور که شخص عالم، بادانش بسطح جهانی،شخص متواضع و شخص دلسوز به کشور است و بمراتب برای افغانستان مفید و کاراست نسبت به آقای کرزی؛ اما مشکل اساسی که درپیشروی دارد خدمت شما تقدیم میگردد و شما نیز کمرهمت بسته در یک انسجام و دلسوزی کامل باداکترصاحب اشرف غنی موضوع را مطرح سازید که ممکن است مفید تمام شود.
موضوعات از بًعد اهمیت یا اولویت بندی خدمت عرض میگردد:
1-دوری آقای اتمر و اکلیل حکیمی از تیم رئیس جمهور یا تبعید گردد و یاهم در خارج از کشور به حیث سفیر ایشانرا اعزام نماید. چون و چرا این موضوع را شما بهتر میدانید. فقط مختصر میگویم این دو شخص رئیس جمهوررا با تلسمات و فریبکاریهای مهارت کافی دارند وتحت نام و تاریخ پشتونها بازی میکند فریب میدهد و همچنان تمام وسایل رسیدن به رئیس جمهور را نیز به دست دارند و آقای رحیمی نیز از دست اینها به شرایط بسیار سخت و ضیق روز گذرانی مینماید.اتمر برنامه می سازد بالای رئیس جمور تحمیل میکند و اکلیل پولش را میدهد و اشخاص مانند استانکزی و امثالهم را تحت تأثیر قدرت و وزارت مالیه قرار داده است .استانکزی و خپلواک را نیز در بازی های قومی داخل ساخته اند خلاصه اینکه تا اتمر و حکیمی از نظام بطور قطعی دور نگردد این دولت به هیچ چیزی موفق نمیگردد و جنگ های بسیار بزرگ قومی و مذهبی اینده افغانستان را تهدید میکند.
2-پاکسازی نهادهای مهم که برای دولت ستون فقرات محسوب میگردد از فساد و مسولین اول و بلندرتبه را عملا محاکمه نمودن.
3-اعاده پولهای دزدی شده توسط توافقات و ازطریق انترپول دو باره به افغانستان.
4-پاکسازی دولت 100 در 100 از دو تابعته ها.
5-بازگشت مهاجرین از پاکستان به هر قیمت که باشد.
6-تمام احزاب را منحل ساختن و در بدیل 5 حزب قوی را تقویت و اداره نمودن تا از طرف خارجی ها حمایت نگردند.
7-دور سازی وزرای ضعیف و قومگرا و حزب گرا از کابینه و بجای آن استفاده از وزرای کاملا جدید و متعهد و باظرفیت.
8-محو سازی افکار قومی و مجرم پنداشتن کسانیکه به این پدیده شوم مبادرت میورزند.
9-گفتمان ملی بخاطر رفاه و سعادت افغانستان از بٌعد دین و قوانین افغانستان.
10-فشار بالای پاکستان از طریق امریکا و متحدانش.
بااحترام
سرتاج زاهد

>>>   آقای سر تاج جاهد!
پیشنهادات 10 ماده ای شما شاید طرحهای بسیار خوب باشد ولی برای غنی ترسو وبزدل انجام آن ممکن نیست!!! او از آقای اتمر و اکلیل حکیمی که وابسته به استخبارات امریکا و انگلستان اند آنقدر میترسد که جن از بسم الله!!!!
در پیشنهاد 4 پاکسازی صد در صد دولت از دو تابعیته ها حلال تمام مشولات است ولی غنی حتی جرات بزبان آوردن انرا ندارد!!!
برعلاوه خودش تبعه ایالات متحده امریکا است!!!!

>>>   کسیکه تحریر نموده{نظام فعلی به اساس فرمایش این وان جور نشده}!!! مگر جان کری وزیر خارجه ای وقت امریکا به دست های نامبارک خود این وحدت نا متجانس را تعبیه نکرد؟ وتا کنون به کمک ومساعدن انها وزیر فرمان وبه دستور انها حکم روای ندارند؟ان که نان دهد او فرمان دهد مگر خارجی ها احمق هستند که این همه مصارف ومخارج را عهده دار میشوند ولی هیچ درخواست وفرمایشی از اینها نداشته باشند؟این را میگویند بلعیدن وقورت کردن مگس زنده!!! که صاحب نظر فوق با تحریر {ریس جمهور کشور}باز میخواهد به چشم ملت خاک بزند کسی را که بیرونی ها بر گرده ای ملت سوار نموده اند ریس جمهور بخواند شاید ایشان معنی ریس جمهور را نمیدانند معنی ریس جمهر این است که اورا جمهور واکثریت ملت انتخاب نموده باشد اما این رایک خارجی تعیین وانتصاب نموده است انهم نه بعنوان ریس جمهور بلکه به اسم ریس حکومت وحدت ملی ازین روتلاش های مذبوحانه ای همچو اشخاص بیهوده وعبث بوده به ناحق بخود رنج تحریر وتعبیر را میدهند کسی به این نظر ها اغوا وگمراه نمیشود
زمری کامگار

>>>   از نظر غنی احمدزی عدالت قومی یعنی اینکه:
در تمام زندان ها به تعداد یکسان از تمام اقوام کشور باید وجود داشته باشد نه اینکه اکثریت زندانی ها به یک زبان صحبت کنند.

>>>   فکرومفکوره این ریس جمهور تقلبی با آراء گوسفندی امرخیل ، نه ملی است ونه به منظور بهبود وضعیت امنیتی واجتماعی مردم کشور استواراست ، مفکوره این ریس جهمور تقلبی به اساس قومیت گرایی و پشتونیزم کردن کشور استواراست ، اگرمفکوره و فکر استبدادی نمیداشت ، صلاحیت های وزیران را صلب نمیکرد ، اشخاص وطن دوست و شایسته را در وزارت خانه های سکتور امنیتی جابجا میکرد و چند لنگ ولاش قوم پرست و فاشیست را دور خود جمع نمیکرد ، از روزیکه این انسان عصبی و مربض با تقلب ریس جمهور شده وضعیت کشور از بد بدترشده است .
کوه کن

>>>   ازشما بهتر کسی درجهان یافت نمیشود

>>>   دل شیر را هم که درقفس سینه مرغک این لوده بیندازی طرف استاد عطا تیز هم دیده نمیتواند.

>>>   دل شیر را هم که درقفس سینه مرغک این لوده بیندازی طرف استاد عطا تیز هم دیده نمیتواند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است