انکار حکمتیار بازهم تاکید بیشتر بر جنگ قومی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۶/۸/۲۰ کد خبر: 141360 منبع: پرینت

اینبار حکمتیار دروغ می گوید که رسانه ها حرف های او را تحریف کرده اند، رسانه ها فقط وظایف خود را اجرا کرده اند و آن چیزی را گفته اند که حکمتیار گفته است این سخنان حکمتیار است که جنگ در افغانستان بین دو قوم است، رسانه ها در این مورد نه چیزی را زیاد کرده اند و نه چیزی را کم.

با وجود این که حکمتیار در توجه سخنان خود می گوید که جنگ بین دو قوم در ولایت غور جریان دارد ولی بازهم ادامه می‌ دهد که در نتیجه این جنگ اقوام مربوط به یک قوم از ولایات فاریاب، قندوز و بغلان بیجا شده اند که این خود بیانگر این است که حکمتیار تاکید می‌ کند که جنگ در افغانستان قومی است.

در اینجا باید اشتباه نشود که اکثریت قاطع تمام اقوام افغانستان جنگ در افغانستان را جنگ قومی نمی دانند. این سیاست مداران افغانستان است که جنگ را قومی می سازند و از آن در راستای منافع سیاسی و شخص خود استفاده می نمایند.

جنگ افغانستان را مافیای قدرت ، در غیاب اراده مردم افغانستان جنگ قومی نشان می دهند ، تا از این طریق نان و نامی را کمای کنند ، گلبدین حکمتیار یکی از آنها است.
همه می دانند که گلبدین حکمتیار منفورترین چهره در بین تاجیک ها ، هزاره ها و اوزبیک ها در افغانستان است و این را خود حکمتیار هم می داند ، لذا او با ایجاد نفاق و شقاق در بین اقوام افغانستان می خواهد که جای پایی برای خود در بین قوم پشتون پیدا کند و متاسفانه قوم پشتون حتی روشنفکر ، چپی ها و هیچ یکی از آنها نمی خواهند یک پشتون را مورد انتقاد قرار دهند و هر سخنی که از دهن یک پشتون برآید برای آن ها قابل قبول است ، این طرز تفکر پشتون ها را بسیار آسیب پذیر نموده و در نتیجه موج افراطیت جامعه پشتون را فرا گرفته است ، در حالیکه هزاره ها و تاجیک ها آزادانه رهبران خود را مورد نقد و بررسی قرار می دهند.

امروز روشنفکر تاجیک و هزاره در شبکه های اجتماعی آزادانه رهبران خود را مورد نقد و بررسی قرار می دهند در حالیکه برای پشتون ها ، پشتون بودن خط قرمز است ، لذا حکمتیار حق دارد که نماینده پشتون ها خود را قلم داد کند و از نام پشتون ها امتیاز بگیرد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ قومی
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند گلبدین را شرمانده و روسیاه کرده است گلبدین اینجاسوس ای اس ای پاکستان دشمن مردم افغانستان که در سی سال گذشته هزاران انسان این کشور را ملکی و نظام یرا بدستور ای اس ای پاکستان بشهادت و با پراگنی راکت هایش بیشتر از شصت هزار کابلی بقتل رسانده و خانه های زیادی را ویران کرده و در همین دو سه سال پسین با انفجار یک موتر بم در شاشهد انهم در نیمه های شب ده مردم را در خانه های شان بشهادت رسانده و صد ها را زخمی و معیوب کردند و منازل بیشمار را ویران کرده است و مسولیت انرا هم افراد گلبدین پذیرفته بودند و نماینده خاص ان کریم امین در زمان مفاهمه با دولت بخار امدن گلبدین بطرف دولت هم از انفجار موتر بم شاشهید و حمله انتحاری هوتل فاینوس وسرک میدان هواهی کابل هم تاییدا اعتراف و بیان کرده است گلبدین خاین بخاطر صلحو مصالحه در کشور ما نبوده ونیست بلکه بدستور ای اس ای و بخاطر تحقق اهداف پاکستان مبنی بر منافقت و شیطانت و نفاق افگنی بین اقوم ساکن در کشور اماده است نه چیزی دیگری.

>>>   گلبدین فکر میکند حالا مردم مانند دوران جهاد شان فریب این ... را میخورند او بی عقل و غول اندک حرف از زبانت خارج شود مردم ترا بیشتر مشناسند . برو فقد ملای یک مسجد در یکی از ولایات جنوب شو و از این راه خدمت کن خدمت کردن با شیطانت خودت دیگر هیچ آنتن نمیدهد.

>>>   حکمتیار یکی ازرهبران جنایتکار همانند سایر جنایت کاران جهادی وخلق وپرچمی بوده ودر سرنوشت کشور مانند دیگران سهیم می باشد، تمام فعالیتهای او درچارچوب قوانین کشورمان مجاز وآزاد است، اگرحکمتیار مسٲله قومی را دامن میزند، عامل اصلی آن خود غیرپشتونهاست، چراکه همه چیزرا قبضه کرده ودیگران را به حساب نمی آورند، هرعملی، عکس العملی هم دارد، که رفتار وگفتار ایشان عکس العمل است، اصل عمل ازجانب غیرپشتون است.
خیرخواه

>>>   جناب صالح اگر جنگ قومی نیست، چرا قدرت بین اقوام تقسیم شده است، و جناب شما اگر ملی هستید و ملی فکر می کنید، چند نفر از اعضای روند شما از اقوام دیگرند، آیا شما توانستید در بین اقوام دیگر در ولایات مختلف طرف دار داشته باشید، آیا جناب نور غیر از دامن زدن به اختلاف قومی کدام وظیفه دیگر دارند،
ای کاش این دوستی و دشمنی شما که خود را بزرگان اقوام میدانید به خاطر رضای خداوند می بود.
ثبت نام ملیت در تذکره از طرف استاد اعطا محمد بخاطر رضایت خداوند است و یا تکیه زدن به قدرت به وسیله قومی، چرا جناب نور بر اسلامی بودن کشور تاکید ندارند آن قدر که بر ثبت نام اقوام برای بقای اختلاف و به قدرت ماندن خود دارند.

>>>   فکر میکنم که حکمتیار حواس خود را باخته و هزیان میگوید دیگر نباید برایش اجازه تفرقه انداختن داده شود

>>>   حسن علی کدام پشتون دیده اید که دست رهبران شر وفساد را بوسیده باشد هزاره رابنګرکه عینی پباهای رهبران شر وفساد هزارها را می بوسند پشتونها غرور دارد پشتونها تنها به خداوند سر تعظیم فرو میاورد این رهبران فروخته شده را دور می اندازد
ضید دوذدان

>>>   به ارتباط انکار سخن قومی خواندن جنگ کشور ما که از زبن خودش بیرون شده بود یک قصه بیادم امد یکی از روز ها یک زن بیوه بخاطر پخته تاکانی دوشک و بالشت خود مقابل نداف نشسته بودوقتیکه چشم نداف بهخشتک پاره زن بیوه افتید با دیدن خشتک پاره شده ان زن نداف ضمن تکاندن پخته چنین عزلسرایی میکرد چنگته پت کو چنگته پت کو بعد تکرار اواز خوانی نداف زن بیوه متوجه اشتباه خود گردید میخواست که چنگ خودرااز نظر ان پنان کند در اثنای جمع و جور کردن اش گاز شکمش خارج شد کاکا نداف به اواز بلند میخواند بی نبود بدتر شد بی نبود بدتر شد گلبدین خان هم میخواست که سخنان قبلی خود رابا ادبات و اصطلاح خودش پنان کاری کند عین جملات گذشته اش را بازهم تکرار کرد از چنین سخنان حکمتیار چنین معلوم میشود که این مردک با وصف سن کهولت که پای ان در لب گور است از خود خواهی و قومگرایی مخالف دین اسلام و همکاری با ای اس ای دستب دار نبوه و نیست و هنوز از خصومت قبلی اش با کشور و مردم ما دوری نکرده و اهداف پاکستان را براورده میسازد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است