جای خالی قانون منع خشونت علیه زنان در کد جزا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۸/۲۱ کد خبر: 141397 منبع: پرینت

کد جزای افغانستان با 916 ماده معرفی شد.

سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور روز شنبه 20 عقرب 96 در مراسم رونمایی از طرح جدید کد جزایی گفت: در کد جزا، مسایل جزایی از 33 قانون که در آنها بگونه‌ پراکنده گنجانیده شده بود، جمع آوری شده و نیز موارد تازه‌ جزایی در بخش هراس افکنی، سایبری، انتخابات و فساد اداری مشخص شده است.

وی، این کد را یک تحول بزرگ از لحاظ شکلی، ساختاری و محتوایی در سیستم قانون گذاری کشور دانسته و افزوده است که با توشیح کد جزا، 33 قانون دیگر که در این راستا استفاده می شد، لغو می‌شود.

شایان ذکر است که قانون منع خشونت علیه زنان بدلیل آنچه حساسیت های خاص خودش گفته شد شامل کد جزایی نشد اما معاون دوم ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرده که روزی این قانون نیز شامل کد جزا خواهد شد.

گفتنی است که با تنفیذ قانون جدید جزا، وزارت تحصیلات عالی به تدریس این قانون در دانشکده‌های حقوق مکلف می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کد جزا
طرح جدید
نظرات بینندگان:

>>>   امید وار هستیم که خداوند(ج) نیز با در نظر داشت حقوق انسانی، در قانون جزأ خویش تغیراتی را بمیان بیاورد و از شکنجه مجرمان توسط آتش دوزخ و حیوانات درنده و قطع اعضأ بدن و غیره جلوگیری کند و برای مجرمین در هنگام حبس شان غذای کافی و امکانات زیست را مهیا سازد و در تجدید تربیت آنها و آماده سازی آنها برای داخل شدن در جنت، اقدامات عملی و گسترده را انجام دهد، تا باشد که حقوق انسانی آنها پایمال نشود.در غیر آنصورت انسانها به جنت و دوزخ باور نخواهند داشت و خواهند پذیرفت که دنیا یک دنیا طبیعی است، نه دنیای خلقت.

>>>   چرا قانون محافل عروسی که از قوانین سازنده ای اجتماع است در جریده رسمی نشر نمی شود.این قانون اضافه از دو سال است که از شورای ملی
پاس شده است .
م.ش.ف.کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است