روسیه: ناتو برای جنگ هسته ای آماده می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۶/۸/۲۱ کد خبر: 141398 منبع: پرینت

وزیر دفاع روسیه ناتو را متهم کرد که برای جنگ هسته ای آماده می شود و ادعاهای ضدروسی در مورد رزمایش مشترک اخیر روسیه و بلاروس هم برای همین منظور مطرح و به آن دامن زده می شود.

به گزارش روز (شنبه) روزنامه نزاویسیمایا گازتا چاپ مسکو، ارتشبد سرگیی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت: هیاهویی که در رسانه های غربی در باره رزمایش «زاپاد-2017» به وجود آمده، برای توجیه افزایش فعالیت ناتو در مجاورت مرزهای روسیه و بلاروس از جمله در مسایل مربوط به کاربرد سلاح هسته ای است.

رزمایش «زاپاد-2017» مشترک بین روسیه و بلاروس، در اواخر سنبله ماه گذشته در مناطقی از بلاروس، شهر بندری سن پترزبورگ، استان لنینگراد و نیز مناطق مرزی پسکوف روسیه برگزار شد.

دوازده هزار و 700 نظامی شامل 7 هزار و 200 نیروی بلاروسی و 5 هزار و 500 روس همراه نزدیک 70 جنگنده و چرخبال، 250 تانک، 200 توپ، راکت انداز، خمپاره انداز و نزدیک 10 ناو و کشتی پشتیبانی در کنار آماده باش سامانه های دفاعی اس 300 و اس 400 در این رزمایش شرکت کردند.

نزاویسیمایا گازتا ادامه داد: شایگو در جمع مقام های نظامی روسیه و بلاروس با اشاره به فعالیت ها و تحرکات ناتو افزود 'این گونه اقدامات، ثبات راهبردی را بر هم می زند و مجبور می کند تدابیر دفاعی اتخاذ شود'.

وزیر دفاع روسیه گفت: پیمان ناتو در مناطق شرقی (کشورهای واقع در غرب روسیه) بر اقدامات نظامی و تدارکات رزمی افزوده و ازجمله مسایل مربوط به کاربرد سلاح هسته ای را تمرین می کند.

وی ادامه داد: ناتو حضور نظامی در مجاورت مرزهای ما را گسترش می دهد و نیروهای اضافی و تسلیحات تهاجمی در این مناطق مستقر می کند. دائما رزمایش های نظامی برگزار می کند.

وزیر دفاع روسیه همچنین به احداث زیرساخت های نظامی جدید ازجمله فرودگاه های نظامی و پادگان ها و نیز بنادر در مناطق مجاور روسیه توسط کشورهای ناتو اشاره کرد و افزود: این مسایل ثبات راهبردی را در منطقه برهم می زند.

روابط روسیه و ناتو از سال 2014 به دنبال مناقشه در اوکراین تیره شده است و 2 طرف با برگزاری رزمایش های نظامی در برابر یکدیگر قدرت نمایی می کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
ناتو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است